Reklama
Czym jest kazeina?
Żywienie

Czym jest kazeina?


Mleko jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych. Zawiera dużo wapnia i białka serwatkowego. Dodatkowo zawiera jeszcze inny rodzaj białka – kazeinę.


Co to jest kazeina?

Kazeina jest jednym z podstawowych składników mleka, stanowi ona około 75% ogółu protein w składzie mleka. Ten rodzaj białka posiada charakterystyczną cechę, posiada duże cząsteczki białka.

Kazeina wytrąca się podczas procesu trawienia przez enzym określany jako podpuszczka. Osoby dorosłe nie przyswajają całkowitej wartości mleka, gdyż nie posiadają dużej ilości tego enzymu, w przeciwieństwie do osób młodych.


Jak działa kazeina?

Powoduje to powolne trawienie w układzie pokarmowym i w efekcie systematyczne, rozłożone w czasie wydzielanie białka z układu pokarmowego do krwioobiegu.
Właściwości koagulacyjne mleka powodują redukcję uczucia głodu. Produkty bądź suplementy zawierające kazeinę są idealne na wieczorny posiłek, gdyż białko w nich zawarte jest uwalniane stopniowo, przez całą noc.

Ta właściwość zapewnia nam zredukowania efektu nocnego katabolizmu i odżywienie mięśni podczas snu, nawet do 8 godzin po spożyciu produktów zawierających kazeinę.

Glutamina jest jednym z podstawowych aminokwasów występujących w kazeinie, odpowiednia podaż tego aminokwasu skutecznie zapobiega katabolizmowi tkanki mięśniowej. Glutamina dysponuje możliwościa nawadniania komórek mięśniowych ( miocytów ), co zabezpiecza tkankę mięśniową przed nadmiernym rozpadem. Ten aminokwas zasila również nasz układ odpornościowy, a konkretnie jego komórki – limfocyty.


Jak stosować?

Kazeina mogą przyjmować zarówno amatorzy jak i zawodowcy. Ten rodzaj białka jest idealnym rozwiązaniem dla osób które chcą pozbyć się nadmiaru kilogramów. Wolne tempo wchłaniania kazeiny podtrzymuje uczucie sytości przez długi okres czasu i zapobiega podjadaniu.

Dobowa dawka kazeiny powinna wynosić od 0,8 do 2,0g / kg masy ciała. Zapotrzebowanie na to białko jest uzależnione od rodzaju i intensywności aktywności fizycznej i celów treningowych. Warto przypomnieć, że dorośli nie trawią kazeiny w pełni. Jedynie osoby młode mogą wyciągnąć całe bogactwo białka z mleka.


Przeciwwskazania

Przede wszystkim, kazeiny nie mogą stosować osoby uczulone na mleko i produkty mleczne. Większość alergii na białko mleczne jest spowodowana występowaniem w nich kazeiny. Niepożądane objawy po zastosowaniu suplementacji kazeiną to biegunki, wymioty i bóle brzucha.

Reklama

3 Komentarz/y

Dodaj komentarz