Reklama
Ćwiczenia dla początkujących – jak ćwiczyć?
Trening

Ćwiczenia dla początkujących – jak ćwiczyć?

fitrepublic facebook.jpeg

Pierwsze kroki na siłowni

Fitness czy kulturystyka wymaga przede wszystkim cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do wyznaczonych celów. Na sukces składa się wypadkowa kilku czynników:

  • właściwie dobrany plan treningowy
  • zbilansowany plan żywieniowy
  • odpowiednie suplementy diety
  • konsekwencja i regularność

Jeżeli stosujecie się do powyższych to jesteście na dobrej drodze do osiągnięcia swojej wymarzonej sylwetki czy wyników sportowych. Wymaga to jednak od nas wielu lat wytężonej pracy i ciągłych modyfikacji, zarówno planu treningowego jak i żywieniowego, w zależności od obecnej formy, wagi i celów treningowych.

Nieodpowiedni przystosowany plan treningowy i żywieniowy może skutkować brakiem zadowalających wyników w stosunku do włożonej pracy, zmniejszeniem siły mięśni i spadkiem motywacji.


Podstawy techniki ćwiczeń

Osoby początkujące powinny poświęcać najwięcej uwagi poprawnej technice wykonywania ćwiczeń i dobieraniu odpowiedniego ciężaru, w zależności od poziomu zaawansowania i indywidualnych możliwości.


Porada FitRepublic.pl

Stosowanie dużych ciężarów nie gwarantuje lepszych efektów. Warto zastosować mniejsze ciężary i skupić się na technice wykonywania ćwiczeń. Przyniesie to znacznie lepszy efekt.


Rozpoczynając treningi na siłowni powinniście najpierw zapoznać się z właściwą techniką wykonywania każdego ćwiczenia. Poradźcie się trenera personalnego, większość „samouków” utrwaliło złe nawyki przy wykonywaniu większości ćwiczeń i mogą przekazać Wam niepoprawną formę wykonywania ćwiczeń.

Warto zainwestować w profesjonalne porady dietetyków i trenerów.


Plan treningowy dla początkujących

Trening obwodowy (FBW) jest najskuteczniejszą formą wysiłku fizycznego dla początkujących. Ten rodzaj treningu kompleksowo przygotowuje układ mięśniowy do intensywnej pracy, przy kolejnych bardziej zaawansowanych planach treningowych.

Reklama

3 Komentarz/y

  1. Zastosowałem FBW jako mój pierwszy trening na siłowni. Po 2 miesiącach efekty były naprawde dobre, więcej masy, siły i mniej tłuszczu 🙂 Polecam!!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz