Reklama
Dieta Arnolda Schwarzeneggera
Żywienie

Dieta Arnolda Schwarzeneggera


Dieta Arnolda Schwarzeneggera nie przypomina obecnych diet stosowanych przez sportowców. Budowanie masy mięśniowej w czasach dominacji Arnolda na scenie kulturystycznej opierała się na podstawowej wiedzy żywieniowej. Nauka o żywieniu poczyniła ogromny postęp przez ostatnie 20-30 lat i zdecydowanie łatwiej tą wiedzę posiąść, z uwagi na szeroki dostęp do internetu i literatury specjalistycznej


Jak odżywiał się Arnold?

Kulturysta uważał, że najważniejsze są regularne treningi i odpowiednie odżywianie. Zawsze dbał o to żeby w jego diecie znalazła się odpowiednia ilość węglowodanów, białka i tłuszczów. Odpowiednie porcje w określonym czasie przesądzają o sukcesie w treningu ukierunkowanym na rozbudowę masy mięśniowej.

Obecnie Arnold zajmuje się polityką, ale nie zaprzestał treningów i w dalszym ciągu dba o swój plan żywieniowy i układ mięśniowy. Przed każdym treningiem pija shake proteinowy a po godzinie rozpoczyna trening z ciężarami. Po powrocie do domu raczy się stekiem z porcją warzyw i następnie wypija kolejny shake proteinowy. Bądź jak Arnold i dbaj o swoje ciało!


Ten artykuł może Ciebie zainteresować – Trening Arnolda


Dieta Arnolda – wariant I

  • Posiłek 1

4 jajka, dwa plastry chudego bekonu, 2 kromki chleba z masłem

lub: płatki owsiane z łyżką miodu i awokado

  • Posiłek 2

300-400 gramowa porcja grillowanego czerwonego mięsa lub ryby, 1-2 duże bataty lub 100g ryżu, porcja warzyw

  • Posiłek 3

300-400 gramowa porcja grillowanego czerwonego mięsa lub ryby. 1-2 duże bataty lub 100g ryżu, porcja warzyw

  • Posiłek 4

300-400 gramowa porcja białego sera, 80 gram orzechów macadamia lub migdałów

 

 


Dieta Arnolda – wariant II

  • Posiłek 1

4 jajka, dwa plastry chudego bekonu, 2 kromki chleba z masłem, szklanka mleka i soku z świeżych pomarańczy

  • Posiłek 2

300-400g piersi z kurczaka, dwa słodkie ziemniaki lub 100g ryżu, 60-70 gram migdałów lub orzechów makadamia, porcja warzyw

  • Posiłek 3

300-400g piersi z kurczaka, dwa słodkie ziemniaki lub 100g ryżu,  60-70 gram migdałów lub orzechów makadamia, porcja warzyw

  • Posiłek 4

200g serka wiejskiego lub tłustego twarogu, 60-70 gram migdałów lub orzechów makadamia

  • Posiłek 5

300-400g czerwonego mięsa lub grillowanej ryby, 60-70g migdałów lub orzechów makadamia, porcja warzyw


W ciągu dnia Arnold pozwalał sobie na dodatkowe przekąski między posiłkami, w zależności od zapotrzebowania.  Zazwyczaj uzupełniał swoją dietę garścią orzechów lub dodatkową szklanką mleka.

Godzinę przed i od razu treningu zawsze przyjmował shake proteinowy.


Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Reklama

8 Komentarz/y

  1. Menu, samo w sobie narobilo mi smaku. Nie wiem, czy to ulozenie tego menu, z tym, ze porcja warzyw jest wpisana na samym koncu sprawia takie wrazenie, ze kluczowe jest tutaj mieso, soczyste, krwiste i sycace? Pozdrawiam serdecznie Beata

    Odpowiedz
  2. Bardzo ciekawy post 😉 Jego wygląd (nawet w tym wieku!) jest dowodem na to, że warto dbać o swoją dietę i nie zaniedbywać treningów.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz