Dieta Arnolda Schwarzeneggera
dieta arnold

Dieta Arnolda Schwarzeneggera


Dieta Arnolda Schwarzeneggera nie przypomina obecnych diet stosowanych przez sportowców. Budowanie masy mięśniowej w czasach dominacji Arnolda na scenie kulturystycznej opierała się na podstawowej wiedzy żywieniowej. Nauka o żywieniu poczyniła ogromny postęp przez ostatnie 20-30 lat i zdecydowanie łatwiej tą wiedzę posiąść, z uwagi na szeroki dostęp do internetu i literatury specjalistycznej


Jak odżywiał się Arnold?

Kulturysta uważał, że najważniejsze są regularne treningi i odpowiednie odżywianie. Zawsze dbał o to żeby w jego diecie znalazła się odpowiednia ilość węglowodanów, białka i tłuszczów. Odpowiednie porcje w określonym czasie przesądzają o sukcesie w treningu ukierunkowanym na rozbudowę masy mięśniowej.

Obecnie Arnold zajmuje się polityką, ale nie zaprzestał treningów i w dalszym ciągu dba o swój plan żywieniowy i układ mięśniowy. Przed każdym treningiem pija shake proteinowy a po godzinie rozpoczyna trening z ciężarami. Po powrocie do domu raczy się stekiem z porcją warzyw i następnie wypija kolejny shake proteinowy. Bądź jak Arnold i dbaj o swoje ciało!


Ten artykuł może Ciebie zainteresować – Trening Arnolda


Dieta Arnolda – wariant I

  • Posiłek 1

4 jajka, dwa plastry chudego bekonu, 2 kromki chleba z masłem

lub: płatki owsiane z łyżką miodu i awokado

  • Posiłek 2

300-400 gramowa porcja grillowanego czerwonego mięsa lub ryby, 1-2 duże bataty lub 100g ryżu, porcja warzyw

  • Posiłek 3

300-400 gramowa porcja grillowanego czerwonego mięsa lub ryby. 1-2 duże bataty lub 100g ryżu, porcja warzyw

  • Posiłek 4

300-400 gramowa porcja białego sera, 80 gram orzechów macadamia lub migdałów

 

 


Dieta Arnolda – wariant II

  • Posiłek 1

4 jajka, dwa plastry chudego bekonu, 2 kromki chleba z masłem, szklanka mleka i soku z świeżych pomarańczy

  • Posiłek 2

300-400g piersi z kurczaka, dwa słodkie ziemniaki lub 100g ryżu, 60-70 gram migdałów lub orzechów makadamia, porcja warzyw

  • Posiłek 3

300-400g piersi z kurczaka, dwa słodkie ziemniaki lub 100g ryżu,  60-70 gram migdałów lub orzechów makadamia, porcja warzyw

  • Posiłek 4

200g serka wiejskiego lub tłustego twarogu, 60-70 gram migdałów lub orzechów makadamia

  • Posiłek 5

300-400g czerwonego mięsa lub grillowanej ryby, 60-70g migdałów lub orzechów makadamia, porcja warzyw


W ciągu dnia Arnold pozwalał sobie na dodatkowe przekąski między posiłkami, w zależności od zapotrzebowania.  Zazwyczaj uzupełniał swoją dietę garścią orzechów lub dodatkową szklanką mleka.

Godzinę przed i od razu treningu zawsze przyjmował shake proteinowy.


Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Ten post ma 8 komentarzy

  1. Menu, samo w sobie narobilo mi smaku. Nie wiem, czy to ulozenie tego menu, z tym, ze porcja warzyw jest wpisana na samym koncu sprawia takie wrazenie, ze kluczowe jest tutaj mieso, soczyste, krwiste i sycace? Pozdrawiam serdecznie Beata

  2. Bardzo ciekawy post 😉 Jego wygląd (nawet w tym wieku!) jest dowodem na to, że warto dbać o swoją dietę i nie zaniedbywać treningów.

  3. Chyba nie chciałabym, aby moja dieta upodobniła mnie do Terminatora 😉

  4. Czy dobrze zrozumiałam, że posiłek 2 i 3 są identyczne? Dwa obiady dla mistrza Arnolda?

  5. Nigdy nie słyszałam o diecie Arnolda. Sama jestem wege, więc kompletnie nie jest to propozycja dla mnie.

  6. Teraz Arnold już bardzo ogranicza mięso, bo m.in. kardiolog mu kazał… Poza tym ze swoim przyjacielem weganinem reżyserem Jamesem Cameronem prowadzą kampanię na rzecz ograniczenia spożycia mięsiwa i wspólnie nakręcili ten 45-sekundowy film „Less Meat, Less Heat”. https://www.youtube.com/watch?v=c3q-7ish6vk

  7. stek z warzywami to i ja bym zjadł 😀

  8. Sporo jajek, jeszcze więcej mięsa. Niby lekko, ale jednak treściwie. No cóż, mięśnie z czegoś zbudować trzeba 😉

Dodaj komentarz

Close Menu