Reklama
Dieta na ładną skórę
Żywienie

Dieta na ładną skórę

fitrepublic facebook.jpeg

To, co jemy ma olbrzymi wpływ nie tylko na naszą figurę, ale także na ogólne funkcjonowanie organizmu. Bardzo często za różnego typu defekty i niedociągnięcia odpowiedzialność ponosi właśnie nieumiejętnie skomponowana dieta. Poprzez właściwy dobór codziennego menu będziemy w stanie zmienić życie nie do poznania – zyskamy olbrzymią porcję energii, ustabilizujemy pracę wszystkich organów i najzwyczajniej w świecie… wypiękniejemy. Jak się okazuje, dieta to podstawowy czynnik, wpływający na wygląd i kondycję naszej skóry i włosów. Jeżeli mamy z nimi problemy, wciąż uskarżamy się na nadmierne wysuszenie, przetłuszczanie lub naczynkowość, a kolejne magiczne specyfiki nie dają pożądanych rezultatów, warto skupić się na jadłospisie i wnieść do niego konieczne zmiany.

Zły stan skóry – o czym świadczy

Wbrew pozorom kiepski stan naszej skóry, to nie tylko kwestia estetyczna. Skóra wypełnia w organizmie bardzo ważną rolę – to największy powierzchniowo organ, który spełnia ważną funkcję ochronną. Błyskawicznie reaguje także na wszelkie problemy, z którymi boryka się organizm. Pogorszenie jej wyglądu to jeden z objawów różnego typu jednostek chorobowych. Warto więc obserwować jej stan – jeżeli matowieje, szarzeje i traci kolor, oznacza to, że stan naszego zdrowia wymaga szczególnej troski. Skóra także starzeje się jako pierwsza. Niestety, kremy i inne cudowne specyfiki nie zapobiegną przemianom, należy je także wesprzeć odpowiednim odżywianiem.


Jadłospis dla pięknej cery

Nasz codzienny jadłospis powinien dostarczyć organizmowi coś więcej, niż tylko białka, tłuszcze i węglowodany. Ilość przyswajanych każdego dnia substancji jest olbrzymia. Najcenniejszym składnikiem pożywienia okażą się oczywiście witaminy i minerały, które mają olbrzymi wpływ na wygląd i stan naszej skóry. Bez wątpienia, powinniśmy zapewnić komórkom ich cały kompleks – tylko odpowiednio zbilansowana i właściwie przeliczona dieta odpowiednio odżywi organizm i znakomicie zadba o cerę. Na których składnikach należy skupić się szczególnie? Przede wszystkim na witaminach z grup A, B, C, D i E. To właśnie one sprawiają, że skóra jest sprężysta, zdrowa i ma piękny, atrakcyjny odcień. Oprócz tego musimy zadbać o dostarczanie odpowiednich minerałów – w tym przypadku kluczowy okaże się między innymi żelazo, selen, cynk, aminokwasy egzogenne i miedź. Co jeszcze okaże się naszym największym sprzymierzeńcem w walce o piękną i gładką skórę? Przede wszystkim konsekwencja. Komórki nie przestają się odnawiać, wobec czego regularnie potrzebują wsparcia i właściwego odżywienia. Zmieńmy nasz jadłospis w taki sposób, by każdego dnia dostarczać organizmowi najważniejszych substancji.


Co jeść dla zdrowej skóry?

Aby cieszyć się przez długie lata zdrową i jędrną skórą, powinniśmy uwzględnić w codziennej diecie następujące składniki:

– chude mięso i wątróbka dostarczą organizmowi wielu niezbędnych witamin, a przy tym nie obciążą organizmu. Tym samym staną się naszym najlepszym sprzymierzeńcem w walce o zdrową skórę.

– orzechy, rośliny strączkowe i pieczywo pełnoziarniste powinny stać się podstawą diety. Zawarta w nich witamina B sprawi, że skóra będzie odpowiednio nawilżona i pozbawiona przebarwień.

– Niezwykle ważna okaże się także margaryna, masło, pestki dyni i słonecznika. Pełen kompleks witamin, w tym witamin grupy E, zapobiega starzeniu się skóry i eliminuje zmarszczki. Wolne rodniki zapobiegną z kolei niszczeniu zdrowych komórek.

– Warzywa i owoce są prawdziwą witaminową bombą. Przede wszystkim powinny nam dostarczyć witaminy C, która kojarzy nam się wprawdzie z odpornością, ale ma także olbrzymi wpływ na stan naszej skóry.

– Beta-karoten – każdy z nas wie, jak prowitamina A wpływa na kolor i stan naskórka. Aby dostarczyć go organizmowi, spożywajmy marchew, szpinak, suszone morele, brzoskwinie i brokuły. Dzięki nim skóra będzie jędrna i nabierze piękny, zdrowy kolor.

Artykuł został przygotowany przez firmę EatZone, dostawcę cateringu dietetycznego z Warszawy.
Reklama

5 Komentarz/y

  1. Na podstawie Twojego wpisu stwierdzam, że moja dieta dla skóry jest łaskawa – jestem wegetarianką, jem dużo strączków, orzechów, warzyw i owoców. Także pod tym kątem jest dobrze 🙂

    Odpowiedz
  2. Dieta ma wplyw na nasz caly organizm. Nie bez powodu mowi sie ze jestes tym co jesz:) soki warzywne i owocowe to moj numer jeden dla pieknej skory

    Odpowiedz

Dodaj komentarz