Dieta na wiosenne przesilenie

Dieta na wiosenne przesilenie


Złe samopoczucie, bóle głowy, brak siły na cokolwiek.


To pierwsze objawy tzw. wiosennego przesilenia, które jest efektem przewlekłego zmęczenia. Okazuje się jednak, że na występowanie wiosennego przesilenia może wpływać też uboga dieta. Brak wartościowych składników odżywczych, które nie występują w diecie zimowej, prowadzi do znacznego osłabienia organizmu. Z takimi objawami należy walczyć natychmiast. Konieczna jest nie tylko regeneracja duszy, czyli odpoczynek, ale też ciała. Taką możemy sprawnie przeprowadzić, wykorzystując dobrze dobraną dietę.

W przypadku objawów typowych dla wiosennego przesilenia, w pierwszej kolejności powinniśmy udać się do dietetyka. Tylko ten specjalista jest w stanie ułożyć dla nas indywidualną dietę, która będzie odpowiedzią na nasze potrzeby. Pamiętajmy, że każdy z nas prowadzi inny styl życia, cierpi na różne choroby, przyjmuje leki albo chociażby ma inne zapotrzebowanie kaloryczne ze względu na wiek, płeć bądź masę ciała. Jadłospis musi więc spełniać oczekiwania każdego z nas. Na szczęście istnieją jednak uniwersalne wskazówki, które pomagają każdemu z nas zniwelować objawy wiosennego przesilenia. Dzięki nim wracamy do sił, mamy energię i humor, by cieszyć się wiosennym słońcem. Jeśli czujesz zmęczenie, nie masz ochoty na żadną aktywność i dotykają Cię przewlekłe bóle migrenowe, to znak, że powinieneś skorzystać z naszych dietetycznych porad. Oto one.


Jedz warzywa i owoce bez ograniczeń

Wreszcie możesz cieszyć się szerokim wyborem warzyw oraz smakowitych owoców. Jedz je bez żadnych ograniczeń, bo to one są źródłem dobroczynnych witamin. Co jednak radzi dobra poradnia dietetyczna? Warszawa, ale i inne miasta w naszym kraju na szczęście mogą pochwalić się profesjonalnymi gabinetami, w których przyjmują doświadczeni i dobrze wykwalifikowani dietetycy. Okazuje się, że wybierając nowalijki, trzeba brać pod uwagę jedynie te, które zostały wyhodowane w warunkach ekologicznych. Sam fakt, że pochodzą ze szklarni, nie oznacza, że są niezdrowe. Ważne, by nie były pędzone sztucznymi nawozami.


Pij

Zaleca się picie przede wszystkim wody w ilości nie mniejszej niż 2 litry każdego dnia. Pamiętajmy, że woda znajduje się nie tylko w butelkach, ale jest też składnikiem sosów czy zup. Wystrzegać się należy kawy oraz napojów gazowanych i alkoholu.


Zdrowe nawyki żywieniowe

Ważne są nie tylko składniki, które znajdą się na naszym talerzu, ale również nawyki, dzięki którym będą one dostarczane do naszego organizmu. Każdy dietetyk potwierdzi, że dobrą regułą jest spożywanie 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach. Lepiej jeść małe porcje, ale częściej. Ostatni posiłek należy jeść 2 godziny przed snem.


Uprawiaj sport

Sama dieta nie wystarczy, by pokonać wiosenne przesilenie. Wiemy, że notoryczne zmęczenie może utrudniać fizyczną aktywność, ale jednocześnie przekonujemy, że najgorsze są tylko pierwsze treningi. Poza tym sport nie musi być dla nas męczący. Wystarczy 30 minutowy spacer po parku albo 15 minutowa gimnastyka w domu.


Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową Akademiazdrowegozywienia.com.pl, poradni dietetycznej.

Dodaj komentarz

Close Menu