Reklama
Fitness – jaki trening wybrać?
Trening

Fitness – jaki trening wybrać?


Moda na fitness rozpoczęła się w latach dziewięćdziesiątych, właśnie wtedy wiele osób zaczęło uprawiać aerobik. Obecnie aerobik jest już nieco zapomniany, jednak dużą popularnością cieszą się inne style fitness na przykład body sculpting, fat burning, jumping fitness czy ABS. Warto dowiedzieć się więcej na temat najbardziej popularnych obecnie ćwiczeń fitness.


Body sculpting – trening ogólnorozwojowy

Body sculpting jest treningiem ogólnorozwojowym. Składa się on z ćwiczeń, których zadaniem jest wzmocnienie i wymodelowanie ciała. Ten rodzaj zajęć fitness pozwala wzmocnić wszystkie grupy mięśni, poprawia wydolność organizmu oraz modeluje sylwetkę. Bardzo ważne jest to, że możliwy jest dobór intensywności treningu body sculptingu. W zależności od potrzeb zajęcia mogą być mniej lub bardziej zaawansowane. Wszystko jest uzależnione od możliwości osoby ćwiczącej.

Do wykonywania body sculptingu nie są konieczne żadne przyrządy do ćwiczeń. Choć dobrej jakości sprzęt na siłownie taki jak hantle, sztangi czy taśmy do ćwiczeń bywa przydatny i sprawia, że trening staje się bardziej komfortowy i efektywny. Największą zaletą body sculptingu jest to, że opiera się on na prostych ćwiczeniach, które może wykonywać praktycznie każdy.


Fat burning – pocimy się

Fat burning to bardzo popularny w ostatnich latach typ ćwiczeń fitness, polegający na wykonywaniu intensywnych układów w rytm muzyki. W zależności od możliwości grupy zajęcia mogą mieć mniej lub bardziej energiczny charakter. Dla osób początkujących przeznaczone są treningi w tak zwanej wersji „low” a dla bardziej zaawansowanych w wersji „hight”.

Fat burning ukierunkowany jest na pracę nad mięśniami dolnej części ciała. Systematyczny trening pozwala poprawić wygląd między innymi: mięśni ud, mięśni pośladków, mięśni łydek i mięśni brzucha. Ćwiczenia wchodzące w skład fat burningu mają charakter aerobowy, dlatego ten typ zajęć jest szczególnie polecany osobom pragnącym pozbyć się zbędnych kilogramów.


Pilates – stymulacja mięśni

Dla osoby obserwującej ćwiczenia z zewnątrz, pilates może sprawiać wrażenie zajęć mało dynamicznych. Jednak składa się on z bardzo wielu ćwiczeń i daje olbrzymie możliwości pracy nad swoim ciałem. Pilates opiera się w dużej mierze na ćwiczeniach z zakresu jogi oraz baletu.

Decydując się na ten styl ćwiczeń należy wiedzieć, że przy ich wykonywaniu bardzo ważna jest prawidłowa technika. Dlatego konieczne jest wcześniejsze przygotowanie, w celu opanowania podstaw i zasad treningu.


Reklama

Dodaj komentarz