Reklama
Jak najszybciej schudnąć? – awokado
Żywienie

Jak najszybciej schudnąć? – awokado

fitrepublic facebook.jpeg

Awokado charakteryzuje się wysoką zawartością tłuszczu.

Kwas oleinowy zawarty w awokado skutecznie obniża poziom cholesterolu frakcji LDL, a potas reguluje ciśnienie krwi. Jednocześnie awokado należy do najbardziej kalorycznych owoców.


Wartości odżywcze i zalety awokado
  • Awokado zawiera znaczną ilość witamin A, C i E, są one silnymi przeciwutleniaczami i charakteryzują się one działanie przeciwnowotworowym.
  • Owoc jest bardzo bogaty w kwas foliowy, polecany w szczególności kobietom w ciąży.
  • Awokado wspiera pracę układu trawiennego i korzystnie wpływa na wchłanianie substancji odżywczych w jelitach.
  • Zawarty w awokado potas reguluje ciśnienie krwi, wpływa na prawidłową pracę serca i dba o układ nerwowy.
  • Luteina i zeaksantyna doskonale wpływa na kondycję naszego wzroku.
  • Kwas oleinowy wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu frakcji LDL.
  • Właściwości awokado powodują podtrzymanie uczucia sytości i przeciwdziała podjadaniu między posiłkami.
  • Awokado wspiera wchłanianie likopenu, przeciwdziałającemu rozwojowi komórek rakowych.
  • Awokado zapobiega rozwojowi choroby Alzheimera.
  • Zmniejszenie ryzyka miażdżycy.
  • Przyspieszenie metabolizmu

 


Zdrowe kalorie w awokado

Awokado jest wysoce kaloryczne, w 100g produktu zawiera się aż 160 kalorii. Kaloryczność wynika z wysokiej zawartości zdrowych tłuszczów, jednocześnie awokado zawiera bardzo mało węglowodanów. Zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych jest głównym czynnikiem wpływającym na zbawienny prozdrowotny wpływ awokado na nasz organizm. Awokado zawiera około 20-30% tłuszczy w swojej masie. Z tego powodu zostało nazywane jest owocem maślanym.


Jak spożywać awokado?

Owoce awokado powinny być dojrzałe. Najłatwiej sprawdzić naciskając na skórkę, palec powinien się lekko zapaść w owoc. Takie awokado jest gotowe do spożycia i zawiera bogactwo mikro i makroskładników.

Sprawne pocięcia awokado wymaga przecięcia owoca wzdłuż, aż nóż zatrzyma się na pestce. Następnie owoc należy chwycić owoc po obu stronach i przekręcić dłonie w przeciwnych kierunkach, po czym wyjmujemy pestkę.

Jeżeli potrzebujemy pokroić awokado w kostkę, należy podzielić je na pół i pokroić miąższ w skórce, następnie należy wyciągnąć je łyżeczką. Miąższ z awokado szybko ciemnieje, po pocięciu trzeba je natychmiast skropić sokiem z cytryny.


 

 

Reklama

6 Komentarz/y

  1. Nie przepadam za awokado, bo ma konsystencję i wg mnie lekki posmak masła. Wiem,że jest zdrowe, ale jakoś nie mogę się przekonać.

    Odpowiedz
  2. Avokado uwielbiam! Najlepiej na kanapkę z cytryną i pomidorem. Niestety ostatnio jestem na diecie beztłuszczowej, więc avokado musiało pójść w odstawkę 🙁

    Odpowiedz

Dodaj komentarz