Reklama
Jak nie przytyć podczas świąt?
Żywienie

Jak nie przytyć podczas świąt?


Święta to okres spędzania czasu z rodziną przy suto zastawionym stole. Większość potraw wigilijnych jest bardzo kaloryczna. i zawiera znaczne ilości tłuszczu. Jak spróbować każdej z nich i nie przytyć? Czy są jakieś metody?


Jedz niewiele, ale częściej

Podstawą każdej, skutecznej diety jest spożywanie kilku posiłków dziennie, pamiętajmy żeby nie nakładać na talerz zbyt dużych porcji. Taki zabieg pozwoli organizmowi na skuteczne spożytkowanie przyswojonych makro i mikroskładników i ograniczenie odkładania się niepożądanej tkanki tłuszczowej.


Jak najeść się już przed posiłkiem?

Najlepszym sposobem na ograniczenie wigilijnego obżarstwa jest wypicie szklanki ciepłej wody z cytryną przed wigilijną wieczerzą. Płyn napełni brzuch i da poczucie nasycenia, przez co szybciej poczujemy się najedzeni i faktycznie zjemy mniej. Dodatkową zaletą jest znaczne przyspieszenie metabolizmu.

Sok z cytryny wspiera trawienie poprzez stymulację produkcji żółci w woreczku żółciowym. Pomaga na niestrawność, zgagę i wzdęcia.


Jak przygotować potrawy wigilijne?

Już na poziomie przygotowywania wigilijnej wieczerzy możemy ograniczyć przyrost “świątecznej oponki”. Poniżej przedstawiamy kilka pomocnych porad:

  • Postaraj się wzbogacić świąteczne menu w potrawy o niskiej kaloryczności np. sałatka z łososiem
  • Nie tylko ciasta nadają się na doskonały świąteczny deser. Sałatka owocowa będzie świetnym pomysłem na pyszny, zdrowy deser i na pewno wszyscy goście będą zachwyceni. Polecamy również jabłka zapiekany z cynamonem.
  • Tradycyjną sałatkę jarzynową podawajmy z majonezem niskotłuszczowym, a do smażenie używajmy specjalnego oleju beztłuszczowego PAM.
  • Mięso nie musi być tylko smażone żeby smakowało przepysznie. W te święta postaw na mięso pieczone i gotowane. Polecamy użycie specjalnej folii w którą zawijamy mięso i wstawiamy do piekarnika. Będzie ono świetnie smakować i jednocześnie będzie znacznie zdrowsze.
  • Ciasta są jednymi z najbardziej bogatych w niezdrowe kalorie potraw na wigilijnym stole. Są jednak nieodłączną częścią każdych udanych świąt. Jeżeli ciasta robimy samodzielnie to dodawajmy do nich mniej cukru. W przypadku zakupów w cukierni starajmy się wybierać ciasta, które nie są polane lukrem i są stosunkowo niskokaloryczne.

Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Reklama

Dodaj komentarz