Reklama
Jak prawidłowo ćwiczyć na masę?
Trening

Jak prawidłowo ćwiczyć na masę?


Jak skuteczne ćwiczyć na masę ? Obecnie coraz więcej ludzi decyduje się na wykupienie karnetu na siłowni. Każdy chce wyglądać atrakcyjnie i czuć się dobrze. Wiele osób nie wie jednak, jak ćwiczyć na masę, aby fitness i sport przynosił jak najwięcej korzyści i przyjemności. Warto więc się zastanowić, jak ćwiczy na masę, aby przyrost tkanki mięśniowej był jak największy. Kulturystyka staje się coraz bardziej modna.


Główne zasady jak prawidłowo ćwiczyć na masę :

1. Dieta

2. Trening z obciążeniem

3. Powtórzenia i serie

4. Trening piramidalny

5. Regeneracja ciała.


Dieta na masę

To podstawa każdego, kto nie wie, jak ćwiczyć na masę. Odpowiednia ilość białka i węglowodanów sprawi, że ciało będzie lepiej przygotowane do treningu. Bardzo dobrym jedzeniem jest w tym przypadku ryż, kasza oraz tłuszcze pochodzenia roślinnego. Każdy człowiek powinien również pamiętać o odpowiedniej ilości wody i składników mineralnych.


Trening z obciążeniem

Wolne ciężarki to najlepszy pomysł na to, aby ćwiczyć, kiedy nie wiemy, jak ćwiczyć na masę. Przysiady ze sztangą, martwy ciąg i uginanie rąk ze sztangą sprawi, że bicepsy będą rosły w zawrotnym tempie. Struktury będą zmuszane do dalszego rozwoju.


Powtórzenia i serie

Według specjalistów z portalu Puls Zdrowia tak naprawę każda partia powinna być poddawana treningowi przynajmniej raz w tym tygodniu. Po tym czasie ciało się rozleniwia i nie jest już tak napięte. Liczba ćwiczeń na pojedyncze grupy mięśniowe mieści się w przedziale 4-5. Ilość serii to w przypadku dużych partii mięśni 12-16, a w przypadku mięśni nieco zmniejszyć limit wynosi 12. Ilość powtórzeń powinna mieścić się w przedziale 6-16. Warto zachować umiar i ćwiczyć odpowiedzialnie, ponieważ nieprawidłowy trening może zerwać ścięgna.


Trening piramidalny

Świetną opcją jest trening piramidalny, który niesie za sobą wiele korzyści. Jeżeli nie wiesz, jak ćwiczyć na masę, trening piramidalny to świetne rozwiązanie. Metoda ta polega na stopniowym zwiększaniu masy mięśniowej. Stopniowo dana osoba powinna zwiększać ciężar, jaki podnosi, przy jednoczesnym zmniejszaniu serii powtórzeń. Tutaj chodzi o to, aby podnosić jak największy ciężar przy zmniejszaniu ilości powtórek.


Regeneracja ciała

Mięśnie zwiększają się w czasie odpoczynku, dlatego należy zapewnić im odpowiednią dawkę. Trening na każdą partię mięśni powinien odbywać się raz w tygodniu. W tym czasie rosną partie mięśni, które odpoczywają. Mięśnie brzucha i łydek regenerują się nieco szybciej, dlatego są wyjątkiem od normy. Na regenerację ogromny wpływ ma również sen, kiedy odpoczywa całe ciało. Odpowiednia dawka snu jest więc niezbędna do optymalnego ćwiczenia.



Reklama

10 Komentarz/y

Dodaj komentarz