Reklama
Jak urządzić funkcjonalne i komfortowe biuro?
Lifestyle

Jak urządzić funkcjonalne i komfortowe biuro?


Miejsce pracy powinno być urządzone w taki sposób, by pracownicy czuli się w nim komfortowo i nic nie przeszkadzało im w wykonywaniu powierzonych im zadań. Dotyczy to oczywiście również powierzchni biurowych, które absolutnie trzeba aranżować z głową, by jak najlepiej wypełniały swoje funkcje. Ten artykuł zawiera szereg wskazówek, które pokazują w jaki sposób można tego dokonać.


Ergonomia przede wszystkim

Aspektem, o który trzeba absolutnie zadbać przy urządzaniu biura jest ergonomia. Jest to bardzo ważne w przypadku przestrzeni, w której musi zmieścić się duża ilość osób, z których każda ma do wykonania bardzo ważną funkcję. Ustawiając meble, trzeba więc przemyśleć, czy wybrane przez nas ułożenie nie sprawi, że pracownikom, a także wszystkim niezbędnym urządzeniom będzie trudno zmieścić się w biurze. Warto skorzystać z usług architekta wnętrz, który będzie w stanie opracować wnętrze w ergonomiczny sposób – jest to jednorazowy wydatek, który zwróci się dzięki zdecydowanie zwiększonej skuteczności pracy w firmie.

Ułożenie mebli musi być dostosowane do rodzaju biura. W przypadku pojedynczego biura można pozwolić na większe meble, natomiast o ile w przestrzeni open space raczej redukujemy wielkość biurek, to trzeba jednak zadbać o to, by były one na tyle duże, by pracownicy mieli odpowiednią ilość przestrzeni i prywatności.


Wygoda pracy

Pracownik biurowy musi mieć dostęp często do dużej ilości akcesoriów, które są dla niego potrzebne do wykonywania zadań, a także niezbędnych dokumentów. Biurko musi więc z jednej strony posiadać blat o odpowiednio dużej wielkości (minimalnie powinno posiadać szerokość 120 cm i głębokość 60 do 80 cm) i posiadać odpowiednio dużą ilość szuflad i szafek, w których będzie można umieścić niezbędne rzeczy. Należy pamiętać, że z biurek będą korzystać osoby o różnym wzroście, dlatego warto pamiętać o możliwości regulacji wysokości blatu. Pracownicy będą za nią niewątpliwie bardzo wdzięczni!

Do wygodnego biurka trzeba kupić też oczywiście równie komfortowy fotel, dzięki któremu pracownicy nie będą odczuwać nadmiernie skutków nawet wielogodzinnej pracy. Warto zainwestować w krzesła posiadające regulowane podłokietniki i podparcia lędźwiowe, dzięki którym pracownicy będą mogli z łatwością dostosować siedzisko do swoich potrzeb.



Nie oszczędzajmy na jakości

Jak zawsze w przypadku mebli, tak również przy kupowania mebli do biura trzeba pamiętać o wyborze materiałów wysokiej jakości. Tylko meble wykonane z wysokiej jakości materiałów i posiadające niezbędne atesty będą bezpieczne dla pracowników i wytrzymałe. Pamiętajmy o tym, że meble biurowe pełnią w dużym stopniu funkcję reprezentacyjną – na pewno nie chcemy pozwolić sobie na to, by słabej jakości meble źle świadczyły o standardach firmy.

Meble biurowe muszą cechować się również stabilnością. Patrząc na ten aspekt, warto kupić biurka na metalowych nogach. Nie chcemy ryzykować, by z biurka spadł drogi i ważny sprzęt! Straty, które możemy w ten sposób odnieść są o wiele większe, niż cena mebli o wysokim standardzie.



Dobrze urządzone miejsce pracy kluczem do sukcesu

Osoby zarządzające biurami powinny dopilnować, by jak najbardziej pomagały w wykonywaniu pracy w sposób skuteczny, a zarazem komfortowy. Jak właściwie każdy inny aspekt prowadzenia firmy, urządzanie biura musi być więc maksymalnie przemyślane. Zachęcamy więc do rozejrzenia się za meblami biurowymi najwyższej jakości, które najłatwiej jest znaleźć w sklepach internetowych sprzedających meble przeznaczone specjalnie do biur.


Dziękujemy sklepowi internetowemu albmart.pl za wysokiej jakości pomoc merytoryczną.


 

Reklama

Dodaj komentarz