Reklama
Jak zbudować duże bicepsy?
Trening

Jak zbudować duże bicepsy?


Jak zbudować bicepsy? Każdy mężczyzna marzy o potężnych, odznaczających się bicepsach. Wyraziste, umięśnione ramię budzi respekt i jest symbolem męskości. Za pomocą poniższych wskazówek masa mięśniowa bicepsów wzrośnie w relatywnie krótkim czasie.


Jak zbudować duże bicepsy?

Mięśnie bicepsa są bardzo proste w swojej konstrukcji, sprawia to, że ich odpowiednia stymulacja nie wymaga skomplikowanych ćwiczeń. Warto zwrócić uwagę, że bicepsy biorą udział w większości ćwiczeń wielostawowych, takich jak martwy ciąg czy podciąganie na drążku. W trakcie planowania treningu należy mieć to na uwadze.

Ćwiczenia wielostawowe świetnie rozgrzeją i przygotują bicepsy do właściwej pracy. Małe grupy mięśniowe, takie jak bicepsy,  nie wymagają bardzo silnych bodźców i dużej objętości treningowej do właściwego wzrostu ich masy i siły.  Łączna objętość treningowe powinna wynosić od 10-16 serii w trzech lub czterech ćwiczeniach ukierunkowanych bezpośrednio na tą partię mięśniową.


Odpowiednie rozciąganie bicepsów po treningu

Kluczowym elementem skutecznego treningu jest wykonywanie pełnych, technicznych ruchów i utrzymywanie stałego napięcia mięśni, zarówno w fazie koncentrycznej i ekscentrycznej. Natomiast po treningu nie można zapominać o koniecznym rozciągnięciu zmęczonych pracą mięśni.

Właściwe rozciągnięcie zwiększa prędkość regeneracji tkanki mięśniowej, przyspiesza usuwanie kwasu mlekowego i zwiększa obwody powięzi tkanki mięśniowej. Rozciągnięcie powięzi mięśniowej pomaga osiągnąć większy rozmiar mięśni dwugłowych ramienia.


Porada FitRepublic.pl

Należy pamiętać, że rozciąganie jest elementarną częścią każdego treningu i nie należy pomijać tego etapu.


Magiczne połączenie – bicepsy + tricepsy

Odpowiedzią na pytanie “Jak zbudować duże bicepsy?” są serie łączone, ćwiczenia na mięśnie dwugłowe i trójgłowe sprawiają, że obie te partie rozwijają się zdecydowanie szybciej, rośnie zarówno ich siła jak i rozmiar. Tego rodzaju połączenie jest zalecane osobom z długim stażem treningowym. Jest to trening bardzo wyczerpujący, lecz jednocześnie niesamowicie skuteczny.

Ogromną zaletą tego połączenia jest możliwość wykonywania w domu! Do przeprowadzenia pełnowartościowego treningu wystarczy tylko sztanga oraz hantle.

Standardowym ćwiczeniem domowym jest uginanie ramion z hantlami w pozycji siedzącej. Możemy je wykonywać również stojąc, używać nachwytu, podchwytu lub chwytu młotkowego. Elastyczność treningu bicepsów jest ogromna a możliwość modyfikacji jest praktycznie nieskończona. Do ćwiczeń domowych, wspierających rozwój masę mięśniową bicepsów należą również – podciąganie na drążku podchwytem czy wszystkim znane pompki.


 

Reklama

Dodaj komentarz