3 kroki, dzięki którym staniesz się profesjonalnym trenerem i rozwiniesz biznes
fitrepublic trening

3 kroki, dzięki którym staniesz się profesjonalnym trenerem i rozwiniesz biznes


Od lat dbasz o swoją sylwetkę i o swoje zdrowie. Wylałeś hektolitry potu na siłowni, z trudem i dużym poświęceniem ćwiczyłeś mięśnie. Z czasem chęć zadbania o siebie przemieniła się w pasję, a pasja w biznes. Teraz pomagasz innym dojść do wymarzonych treningowych celów. Tylko czy sama pasja wystarczy, żeby prowadzić dochodowe przedsiębiorstwo?


Od lat dbasz o swoją sylwetkę i o swoje zdrowie. Wylałeś hektolitry potu na siłowni, z trudem i dużym poświęceniem ćwiczyłeś mięśnie. Z czasem chęć zadbania o siebie przemieniła się w pasję, a pasja w biznes. Teraz pomagasz innym dojść do wymarzonych treningowych celów. Tylko czy sama pasja wystarczy, żeby prowadzić dochodowe przedsiębiorstwo?

Odpowiadam, nie wystarczy. Potrzeba znacznie więcej niż samych chęci i miłości do tego, co się robi. Dzisiaj przedstawię Ci 3 kroki, dzięki którym staniesz się profesjonalnym trenerem i zaczniesz zarabiać na swojej firmie.


Znajdź swojego mentora

Dopiero zaczynasz prowadzić biznes trenerski, więc przed Tobą jeszcze wiele nauki. Musisz nie tylko oswoić się z kwestiami formalnymi, ale przede wszystkim dowiedzieć, jak postępować z klientami, jak z nimi pracować i jak przyciągać nowych. Możesz robić to metodą prób i błędów, ale warto na początkowym etapie znaleźć mentora, który weźmie Cię pod swoje skrzydła.

Nie bój się pytać trenerów, których podziwiasz, o to, jak oni zaczynali i jakie mają dla Ciebie rady. Poproś o to, byś mógł podpatrywać ich podczas pracy. Zobaczysz, jaki mają styl, jakie relacje nawiązują ze swoimi podopiecznymi. Pamiętaj, że to, w jaki sposób będziesz budować znajomość z klientami, wpłynie na przyszłość Twojego biznesu. Jeśli uda Ci się nawiązać solidną, partnerską relację, która przyniesie podopiecznemu wymierne korzyści, zostaniesz polecony dalej.


Pożytkuj energię na to, co przynosi efekty

Na początku biznesowej drogi często bywa tak, że chcemy trzymać dwie sroki za ogon i działać na jak największym polu. Z czasem przekonasz się, jak eksploatujące bywa realizowanie kilku pomysłów jednocześnie. Dlatego zacznij od mądrego zaplanowania działań i pożytkowania energii na to, co da Ci pieniądze oraz satysfakcję z pracy.

Zastanów się więc, czy kolejny kanał społecznościowy jest Ci potrzebny, czy warto robić 3 kursy w jeden miesiąc albo czy jesteś gotowy, aby w tym momencie przyjąć aż 5 nowych klientów, którzy nie stanowią dla Ciebie trenerskiego wyzwania. Raczej zastanów się, jak możesz ulepszyć komunikację na kanale, który już posiadasz, zrób jeden kurs, ale z wysokiej półki, i przyjmij 2 klientów, ale takich, dzięki którym realnie rozwiniesz swoje umiejętności. Te wszystkie działania przełożą się na rozwój Twojej renomy i marki, a co za tym idzie, na zarabianie większych pieniędzy.


Skup się na dobrym wykonywaniu swojej pracy

Nic nie będzie lepszym sposobem na przyciągnięcie klientów niż dobre wykonywanie swojej pracy.  Czasami za bardzo skupiamy się na tym, jak zarobić, a nie na tym, jak pomóc swoim klientom. To ta część, kiedy pasja wchodzi w grę. Musisz lubić to, co robisz i musisz robić to dobrze. Ot, cała tajemnica sukcesu trenera. Jeśli za każdym razem włożysz tyle samo energii i serca w przygotowania oraz przeprowadzenie treningu, Twój klient to doceni, zostanie z Tobą na dłużej i przyprowadzi swoich znajomych.  Zawsze udowadniaj, że twoja praca przynosi efekty. Możesz to robić na klika sposobów. Przykładowo udostępniać zdjęcia jeżeli celem Klienta są zmiany w sylwetce . Możesz też publikować postępy z dziennika treningowego Klienta lub Zawodnika. Sporo na temat dziennika treningowego przedstawiłem w artykule “Dlaczego warto prowadzić dziennik Zawodnika lub Klienta”

To co jednak chciałbym, żebyś zapamiętał z tego artykułu to to, że w pierwszej kolejności zawsze skupiaj się na tym, co Ty możesz dać z siebie innym.

Mam nadzieję, że moje rady pomogą Ci wprowadzić dobre nawyki w pracy trenerskiej. Dzięki nim wypracujesz swój niepowtarzalny styl trenowania i z czasem sam staniesz się inspiracją oraz mentorem dla początkujących trenerów personalnych.


Autor artykułu: “Brodaty” – Karol Kordziński  

Swoją wiedzę zdobyłem analizując dane internetowe i trenując sporty siłowe ponad 15 lat. Łącząc te 2 światy stosuje analizę danych w sporcie. Pomagam Zawodnikom w budowaniu efektywnego planu treningowego, dającego szybsze postępy na podstawie ich wyników. Zastosowanie analizy danych w sporcie daje ogromne możliwości. Liczby dają WIELKĄ MOC.

Dodaj komentarz

Close Menu