Reklama
Czy możliwe jest miejscowe spalanie tłuszczu?
Lifestyle

Czy możliwe jest miejscowe spalanie tłuszczu?


Wiele osób rozpoczyna trenować, ponieważ chcą zrzucić nadmiar kilogramów i w efekcie poprawić wygląd swojej sylwetki. Właśnie wśród tych osób powstało grono fanów teorii miejscowego spalania tłuszczu. W tym artykule spróbujemy Wam wyklarować czy w tej teorii tkwi jakiś potencjał. 


Trudne początki

Setki serii brzuszków, aerobiczna 6-stka Weidera i wiele innych domniemanych narzędzi które w teorii spalają tłuszcz w okolicach talii. Powstanie teorii miejscowego spalani wynika z tego, że pracujące mięśnie będą czerpać energię potrzebną do pracy z okolicznej tkanki tłuszczowej. To założenie samo w sobie ułatwiłoby modelowanie sylwetki i prawdopodobnie większość z nas, którzy mają choćby iskierkę zapału wyglądaliby niczym modele z okładek magazynów lifestyle’owych.

Podczas treningu pracujące mięśnie w pierwszej kolejności pobierają energię z zapasów glikogenu w nich zgromadzonych, następnie za tłuszcz wewnątrz-mięśniowy i ostatecznie zaczynają pobierać potrzebną energię z zapasów zgromadzonych w tkance tłuszczowej zlokalizowanej na całym ciele i wewnątrz organizmu.

Wygląd naszemu brzuchowi nadają mięśnie proste, jeżeli są ukryte pod warstwą “zimowych zapasów” to nawet wielogodzinne ćwiczenia nie odsłonią jego zarysów.

Wiele osób zrezygnowanych bezowocnym treningiem zaczyna powątpiewać w jego sens. Przed przystąpieniem do treningów powinniśmy wziąć pod uwagę, że wygląd mięśni brzucha jest wypadkową planu żywieniowego, rodzaju treningu, uwarunkowań genetycznych i płci. W pierwszej kolejności powinniście przeanalizować swój plan żywieniowy, czy jej bilans kaloryczny jest odpowiedni dla redukcji tkanki tłuszczowej. Następnie zbudować odpowiedni trening, brzuch jest stosunkowo niewielką partią mięśni i nie wymaga wielu ćwiczeń i serii.

Zbyt wymagający trening brzucha może zniwelować efekty treningów, a co gorsza całkowicie nas zniechęcić. Program Aerobiczna 6 Weidera jest jednym z tych treningów, przynosi znikomy efekt i naraża nas na kontuzję czy spadek motywacji. Powód tego jest taki, że 6 Weidera nie daje odpowiedniego czasu na regenerację i bardzo obciąża mięśnie brzucha.

Mięśnie brzucha pracują praktycznie przy każdym ćwiczeniu. Stosując ćwiczeniach wielostawowe możemy zbudować mocne mięśnie brzucha, ćwiczenia takie jak: martwy ciag, przysiady czy zwyczajne pompki w różnych wariantach, jednak ich wygląd może odbiegać od naszego wymarzonego, olśniewającego 6-paka.


Warto pamiętać

Warto pamiętać, że trening mięśni skośnych brzucha może spowodować optyczne rozszerzenie talii i efekt wydętego brzucha. W przypadku osób z “oponką” rozbudowane mięśnie skośne mogą dać efekty odwrotny do zamierzonego.


Podsumowanie
  • Ćwiczenia bezpośrednio na mięśnie brzucha nie są niezbędne, pełnią one rolę wspomagająca przy większości ćwiczeń i ich siła czy masa wzrasta niejako “przy okazji”.
  • Dieta, odpowiednio dobrane ćwiczenia to droga do wyrzeźbionych mięśni brzucha!
  • Miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej jest mitem i nie warto opierać na nim planu treningowego.

 

 

Reklama

3 Komentarz/y

  1. Otóż to, gdyby spalało się tłuszcz tak jak piszesz, wszyscy z odrobiną chęci i zapału bylibyśmy wspomniamymi modealmi i modelkami. Tak jednak nie jest. Ja się dziwię, że do dziś krąży mit na robienie jak najwiecej brzuszków.

    Odpowiedz
  2. Dieta to podstawa, bo wedlug mnie brzuch sie robi w kuchni:) bardzo przydatny post a caly blog to mega dawna ważnych informacji. Oby tak dalej:)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz