Reklama
Jak trenować brzuch?
Trening

Jak trenować brzuch?


Popularny „sześciopak” to mięsień prosty brzucha. Pozostałe mięśnie brzucha to: mięsień skośny zewnętrzny, poprzeczny, czworoboczny lędźwi i mięsień piramidowy.


Jak wyrobić mięśnie brzucha?

Każdy mężczyzna pragnie tego żeby jego brzuch wyglądał doskonale. Samoocena i atencja kobiet gwałtownie rosną wprost proporcjonalnie do ich wyglądu.

Jeżeli odpowiednio rozbudujemy mięsień prosty, zredukujemy tkankę tłuszczową w okolicach brzucha  i usuniemy zmagazynowaną pod skórą wodę to zostanie szczęśliwymi posiadaczami pięknie wyrzeźbionego brzucha.


Porada FitRepublic.pl

Pamiętaj !!! Trenując mięśnie brzucha nie spalamy z niego tkanki tłuszczowej !


Średni poziom tkanki tłuszczowej u typowego mężczyzny powinien wynosić około 15%. Schodząc poniżej 12% zaczynamy dostrzegać zarys mięśni brzucha. Poziom 6-8% gwarantuje nam wyeksponowane mięśnie brzucha.

W przypadku kobiet poziom tkanki tłuszczowej jest naturalnie wyższy. Lekko zarysowane mięśnie brzucha będą widoczne już przy 18%-wym poziomie tkanki tłuszczowej. Wyeksponowany „sześciopak” widoczny jest kiedy tkanka tłuszczowa osiągnie wartość poniżej 12%.


Wygląd mięśni brzucha

Budowa i wygląd mięśni brzucha jest cechą osobniczą i jest determinowana genetycznie. Możemy mieć świetnie wyeksponowany „sześciopak”, ale mięśnie brzucha mogą być nierówne i nie ma możliwości ich skorygowania.


Jakie ćwiczenia zastosować?

Trening mięśni brzucha powinien odbywać się 2-3 razy w tygodniu. Absolutnie nie możemy trenować ich na każdym treningu, gdyż potrzebują czasu na regenerację!

  • Przyciąganie nóg do klatki piersiowej w zwisie

To świetne ćwiczenia na dolną partię mięśni brzucha. Najważniejszy jest tu ruch bioder. Ugięte nogi w stawach kolanowych podciągamy do klatki piersiowej. Poprawne wykonanie ćwiczenia wymaga podciągnięcia bioder w kierunku klatki piersiowej w końcowej fazie ruchu. Właściwa praca bioder jest istotna, ponieważ w przypadku nieprawidłowego wykonywania ćwiczenia główną część pracy przejmują mięśnie nóg.

  • Podpór przodem na przedramionach ( deska, ang. plank )

Doskonałe ćwiczenie aktywujące głębokie mięśnie brzucha, świetnie ćwiczenie wzmacniające i stabilizujące ciało. Podczas wykonywania ćwiczenia ciało powinno tworzyć jedną linię. Ramiona, biodra i kolana również powinny znajdować się w jednej linii. W trakcie wykonywania ćwiczenia napinamy mięśnie brzucha i jednocześnie wciągamy go.


 

 

Reklama

1 komentarz

  1. Od dawna próbuję wyrzeźbić swój brzuch… chyba muszę zmienić coś w mojej diecie bo cały czas mam oponkę..

    Odpowiedz

Dodaj komentarz