Jak trenować brzuch?
Fitness woman posing with skipping rope on a black background. Fitness motivation. Perfect female sports figure. Fitness woman posing in the studio. Fitness photo shoot in the studio. Fitness bikini

Jak trenować brzuch?


Popularny „sześciopak” to mięsień prosty brzucha. Pozostałe mięśnie brzucha to: mięsień skośny zewnętrzny, poprzeczny, czworoboczny lędźwi i mięsień piramidowy.


Jak wyrobić mięśnie brzucha?

Każdy mężczyzna pragnie tego żeby jego brzuch wyglądał doskonale. Samoocena i atencja kobiet gwałtownie rosną wprost proporcjonalnie do ich wyglądu.

Jeżeli odpowiednio rozbudujemy mięsień prosty, zredukujemy tkankę tłuszczową w okolicach brzucha  i usuniemy zmagazynowaną pod skórą wodę to zostanie szczęśliwymi posiadaczami pięknie wyrzeźbionego brzucha.


Porada FitRepublic.pl

Pamiętaj !!! Trenując mięśnie brzucha nie spalamy z niego tkanki tłuszczowej !


Średni poziom tkanki tłuszczowej u typowego mężczyzny powinien wynosić około 15%. Schodząc poniżej 12% zaczynamy dostrzegać zarys mięśni brzucha. Poziom 6-8% gwarantuje nam wyeksponowane mięśnie brzucha.

W przypadku kobiet poziom tkanki tłuszczowej jest naturalnie wyższy. Lekko zarysowane mięśnie brzucha będą widoczne już przy 18%-wym poziomie tkanki tłuszczowej. Wyeksponowany „sześciopak” widoczny jest kiedy tkanka tłuszczowa osiągnie wartość poniżej 12%.


Wygląd mięśni brzucha

Budowa i wygląd mięśni brzucha jest cechą osobniczą i jest determinowana genetycznie. Możemy mieć świetnie wyeksponowany „sześciopak”, ale mięśnie brzucha mogą być nierówne i nie ma możliwości ich skorygowania.


Jakie ćwiczenia zastosować?

Trening mięśni brzucha powinien odbywać się 2-3 razy w tygodniu. Absolutnie nie możemy trenować ich na każdym treningu, gdyż potrzebują czasu na regenerację!

  • Przyciąganie nóg do klatki piersiowej w zwisie

To świetne ćwiczenia na dolną partię mięśni brzucha. Najważniejszy jest tu ruch bioder. Ugięte nogi w stawach kolanowych podciągamy do klatki piersiowej. Poprawne wykonanie ćwiczenia wymaga podciągnięcia bioder w kierunku klatki piersiowej w końcowej fazie ruchu. Właściwa praca bioder jest istotna, ponieważ w przypadku nieprawidłowego wykonywania ćwiczenia główną część pracy przejmują mięśnie nóg.

  • Podpór przodem na przedramionach ( deska, ang. plank )

Doskonałe ćwiczenie aktywujące głębokie mięśnie brzucha, świetnie ćwiczenie wzmacniające i stabilizujące ciało. Podczas wykonywania ćwiczenia ciało powinno tworzyć jedną linię. Ramiona, biodra i kolana również powinny znajdować się w jednej linii. W trakcie wykonywania ćwiczenia napinamy mięśnie brzucha i jednocześnie wciągamy go.


 

 

Ten post ma jeden komentarz

Dodaj komentarz

Close Menu