Reklama
Nordic walking – aktywny spacer
Lifestyle

Nordic walking – aktywny spacer


Nordic walking możemy spokojnie nazwać dyscypliną sportu. Z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród Polaków i na całym świecie. Wielu ludzi starszych lub osób które z różnych względów nie mogą uprawiać innych dyscyplin sportu, wybierają właśnie nordic walking.


Jaki sprzęt jest potrzebny?

Podstawowym wyposażeniem do uprawiana są nordic walking są specjalne kije do tej dyscypliny. Zbudowane są z elastycznych i wytrzymałych materiałów które amortyzują wstrząsy. Kije powinny być lekkie, większość z nich jest wyposażona w wymienne końcówki do uprawiania nordic walking w zróżnicowany terenie.

Kije przeznaczone do trekkingu są cięższe i utrzymanie odpowiedniej techniki chodzenia będzie utrudnione.

Wyposażenie się we właściwe obuwie do chodzenia jest obowiązkowe. Wystarczy udać się do wyspecjalizowanego sklepu obuwniczego, gdzie możemy zasięgnąć porady profesjonalisty, który pomoże nam dobrać buty pod kątem sposobu naszego chodzenia i uprawianej dyscypliny. Więcej informacji o doborze obuwia sportowego znajdziecie tutaj:

Jak dobrać buty?

Warto zastanowić się nad dobraniem odpowiedniej odzieży termoaktywnej. Zdecydowanie poprawi to nasz komfort podczas treningu. Więcej informacji o dobrze odzieży termoaktywnej znajdziecie tutaj:

Jak dobrać odzież termoaktywną?


Czy mogę uprawiać nordic walking?

Nordic walking jest dyscypliną dla każdego. Jednak istnieją pewne przeciwwskazania, osoby z problemami z układem ruchu, wysokim ciśnieniem tętniczym i poważnymi kontuzjami powinny zasięgnąć porady lekarza przed przystąpieniem do treningów.

Ten rodzaj treningu jest polecany osobom otyłym z uwagi na niskie obciążenie stawów podczas treningu.


Podstawowe błędy

Nordic walking wymaga opanowania właściwej techniki wykonania. Bez właściwego przeszkolenia te błędy popełnia większość osób rozpoczynających przygodę z tą dyscypliną. Podstawowym błędem jest mocne zaciskanie dłoni na uchwytach kijków. Właściwie wykonywany nordic walking jest energiczny, kije powinny stanowić dodatkowy napęd i jednocześnie zwiększać tempo naszego marszu. W żadnym razie nie powinny być “ciągnięte” za ćwiczącym.

Najistotniejsza w tej dyscyplinie jest koordynacja ruchowa. Wiele osób początkujących ma trudności ze złapaniem odpowiedniego rytmu marszu. Ruchy ramion i nóg powinny być wykonywane naprzemiennie co pomoże nam utrzymać równowagę.

Przed każdym treningiem powinniśmy wykonać rozgrzewkę. Brak jej wykonania zwiększa ryzyko powstania kontuzji i urazów. Minimum 15 minut rozgrzewki jest elementarną częścią treningu.


Zalety

Regularne treningi nordic walking mają zbawienny wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. Trening tego rodzaju poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego i oddechowego, obniża poziom cukru we krwi, obniża poziom cholesterolu. Trening przyśpiesza pracę metabolizmu i opóźnia proces starzenia.

Reklama

6 Komentarz/y

  1. Moi rodzice chodzą od bardzo dawna. Ja jak byłam mniejsza też z nimi codziłam, ale już wolę wypad na rolki 🙂

    Odpowiedz
  2. U mnie w rodzinie niestety nikt nie chodzi z kijkami, a szkoda. Poza tym dyscyplina wygląda dosyć niepozornie, ale wiem dobrze, że można sie nieźle przy nie namęczyć:)

    Odpowiedz
  3. Moja mama od czasu do czasu chodzi z kijkami i sobie chwali 🙂 Ja wolę rower i skakanie na trampolinie 🙂 A do tego spacery 🙂

    Odpowiedz
  4. Przed lekarzami uciekać najlepiej na własnych nogach, ktoś mi kiedyś powiedział. I chodzenie o kijach to dobry sposób nie tylko dla starszych, sama lubię kije, bo do tej pory nie umiem się przekonać do biegania:)

    Odpowiedz
  5. Kijki to świetna sprawa! Bardzo mi się ta dyscyplina podoba, ale mam problem z odpowiednią techniką. To nie jest taka prosta rzecz jak się okazuje. 🙁

    Odpowiedz

Dodaj komentarz