Kijki do nordic walking – jakie korzyści przynosi ten sport?

Kijki do nordic walking – jakie korzyści przynosi ten sport?


Sport ten angażuje aż 90% mięśni ciała! Być może kojarzony jest przede wszystkim ze strasznymi osobami, które w ten sposób zażywają aktywności fizycznej. Kijki do nordic walking są dla każdego, a często stosowany jest przez seniorów, gdyż nie jest to intensywny i mocno aktywny sport. Niepozorne kijki trenują całe ciało i z tego powodu jest to sport dla każdego.


Co to jest nordic walking?

Nordic walking to forma aktywności fizycznej, do której wykorzystuje się specjalnie wyprofilowane kijki, które nie tylko wymuszają odpowiednią postawę, ale też dzięki odpowiednim ruchom trenują różne partie ciała. Sport ten wymyślony został już w latach 20-tych XX wieku przez finlandzkich narciarzy biegowych, dla których były to doskonałe, całoroczne ćwiczenia przed właściwymi, zimowymi zawodami. To właśnie kijki do nordic walking angażują całe ciała i inaczej niż zwykły spacer, wymuszają pracę poszczególnych części ciała. Z tego powodu sport ten wpływa pozytywnie na cały organizm. Nordic walking rozwija przede wszystkim mięśnie klatki piersiowej, ramion, brzucha i nóg. Dodatnimi plusami jest fakt, że zwiększa siłę i wytrzymałość, poprawia kondycję, pozwala spalać kalorię, stabilizuję postawę, a przy tym nie obciąża stawów. Z tego też powodu jest to sport chętnie wybierany przez osoby starsze.


Jak ćwiczyć i jakie ten sport daje korzyści?

Niestety jest wiele osób, które nie do końca poprawnie używają kijków. Może to nie szkodzi, ale nie daje pożądanych efektów. Ważne jest, aby kijki do nordic walking ustawić do odpowiedniej wysokości względem swojego ciała. Marsz z kilkami zacznij od swobodnego chodu. Trzeba wyczuć tempo swojego ciała i ułożenie rąk i nóg, a to wcale nie należy do zadań najprostszych. To wspólna mobilizacja pracy nóg i rąk, którą trzeba podeprzeć prawidłowym chodem z kilkami. Trzeba kijki dostosować do takiej wysokości, by ramiona od łokcia tworzyły kąt prosty. Potem kroki, zrównoważone, skoordynowane z pracą ramion. Nie jest to trudne, ale treningiem można dojść do perfekcji.

Dla odniesienia widocznych efektów należy ćwiczyć trzy razy w tygodniu mniej więcej przez godzinę. Ze względu, że jest to dość statyczny sport, może połączyć to co pożyteczne z przyjemnym. W czasie chodu słuchać muzyki, czy książek, uczyć się albo rozmawiać z przyjaciółmi. To jeden z takich sportów, które warto ćwiczyć z kimś i dzięki temu staje się on jeszcze przyjemniejszy. To także jeden z pożytecznych efektów Nordic walking, a do tego dochodzą te zdrowotne – w sile mięśni, wytrzymałości i odporności.

Jest to sport dla ludzi w każdym wieku, ale ze względu na jego przyjemną formę trudno się dziwić, że tak często wybierany jest przez seniorów.


 

Ten post ma jeden komentarz

  1. Własnie zastanawiam się nad taką aktywnością i myślę, że by mi się spodobała 🙂
    No i odciąża stawy!

Dodaj komentarz

Close Menu