Reklama
Sposoby na zwiększenie motywacji do treningów
Lifestyle

Sposoby na zwiększenie motywacji do treningów


  1. Partner treningowy

Treningi ze znajomym znacząco zwiększają jakość i intensywność treningów. Wspólny cel i włożona praca w dążeniu do niego wpływają na utrzymanie stałego poziomu motywacji do treningów i podtrzymania założeń żywieniowych. Przy doborze odpowiedniego partnera treningowego warto kierować się następującymi założeniami:

– jednakowy plan treningowy, warto mieć na uwadze, że niektóre ćwiczenia można zmodyfikować. Określone ćwiczenia mogą świetnie wpływać na jednego z partnerów treningowych a nie muszą być odpowiednie dla drugiego. Warto zachować elastyczność

– bardzo istotny jest podobny poziom zaawansowania partnerów treningowych. Obie osoby powinny stosować podobny zakres ciężarów, serii i ćwiczeń. W przypadku zbyt dużej rozbieżności, osoba bardziej doświadczona nie dostarczy wystarczającej ilości bodźców potrzebnych do rozwoju.

– wybierz osobę z którą lubisz spędzać czas i nie wstydzisz się jej. Trening w duecie wymaga pełnego skupienia i nie możesz rozpraszać się tym, że dana osoba ocenia Cię lub podśmiewa się za plecami. Do partnera treningowego powinno się mieć pełne zaufanie.


2. Trener osobisty

Profesjonalni trenerzy są szkoleni do podtrzymania motywacji klienta na wysokim poziomie, jednak nie każdy może pozwolić sobie na opiekę trenerską. Warto pomyśleć jednorazowych konsultacjach w celu celu weryfikacji poprawności planu żywieniowego, odpowiednia dieta jest kluczowa w dążeniu do ustalonych celów. Dodatkowo, trener osobisty pomoże dobrać suplementy i usystematyzować plan treningowy. Takie zabiegi mogą zmaksymalizować osiągane efekty.

Oczywiście wszystko zależy od włożonej pracy i zaangażowania.


3. Małymi krokami do celu!

Wielu osób które zaczynają swoja przygodę ze sportem oczekuje spektakularnych i natychmiastowych efektów treningu. W celu podtrzymania motywacji warto stosować metodę „małych celów”, dwa centymetry mniej w pasie lub 5kg więcej w wyciskaniu sztangi na ławce płaskiej.


4. Cheat meal

Stosujesz rygorystyczną i monotonną dietę? Pozwól sobie na odrobinę szaleństwa! Jeżeli raz na tydzień zjesz coś co lubisz to na pewno nie zmniejszy efektów stosowania planu żywieniowego. Motywacja do kontynuacji treningów rośnie o 100%!

Reklama

Dodaj komentarz