Reklama
Trening interwałowy HIIT – jak najszybciej schudnąć?
Trening

Trening interwałowy HIIT – jak najszybciej schudnąć?


W treningu interwałowym, pod pojęciem interwał rozumie się okres czasu w którym ćwiczenia jest wykonywane najpierw ze średnią intensywnością a potem wysoką.
Trening interwałowy zwany też HIIT (ang. High Intensity Interval Training), to trening o zmiennej intensywności ćwiczeń. Wstępnie został on opracowany jako trening dla sportowców wyczynowych. Okazało się, że jest on bardzo skuteczny w redukcji tkanki tłuszczowej, dzięki temu trening ten stał się popularny wśród amatorów.


Ile czasu trwa trening interwałowy?

Czas trwania treningu to 15-30 minut, w zależności od planu treningowego i zaawansowania. Przy czym czasy te zawierają na ogół 5 min rozgrzewki przed właściwym treningiem oraz 5 minut schładzanie po treningu. Sam czas pracy interwałowej to 4 – 20 minut.
Ogromną zaletą dla większości z nas jest niewielka ilość czasu wymagana do jego wykonania.


Metoda treningu

Najpopularniejszą metodą wykonywania interwałów jest trening według „protokołu Tabaty” opracowany przez japońskiego fizjologa. Metoda ta zakłada pracę w następującej sekwencji:
– 20 sekundowa praca o maksymalnej intensywności i 10 sekund pracy o średniej intensywności


Porada FitRepublic.pl

Plany treningowe HIIT dla początkujących, średnio-zaawansowanych i zaawansowanych różnią się między sobą intensywnością ćwiczeń, długością interwałów oraz stosunkiem pracy do odpoczynku.


Jakie ćwiczenia stosować?

W treningu HIIT można wykonywać zróżnicowane ćwiczenia w zależności od preferencji dostępności sprzętu. Sportowcy wyczynowi skupiają się na konkretnych partiach mięśni, jak na przykład kolarze na mięśniach nóg a wioślarze na mięśniach ramion. Trening interwałowy wykonywany przez amatorów nie wymaga ograniczania się do pojedynczych partii mięśniowych. Właściwe stosowanie HIIT pomoże nam zwiększyć wydolność organizmu, zredukować tkankę tłuszczową i zwiększyć siłę mięśni. Istotnym jest aby wykonywać te ćwiczenia z odpowiednią intensywnością. Wysoką intensywność można uzyskać stosując ćwiczenia złożone takie jak:
– biegi,
– jazda na rowerze stacjonarnym,
– przysiady
– martwe ciągi
– ergometr wioślarski
– podciąganie na drążku


Jak często wykonywać?
HIIT powinno się stosować od 2-3 razy w tygodniu. Trening interwałowy jest bardzo obciążający i nie stosuje się go w połączeniu z innymi rodzajami treningu tego samego dnia.

 

Reklama

Dodaj komentarz