Reklama
Walka z otyłością
Lifestyle

Walka z otyłością


Najtrudniej jest przekonać się do walki z nadmiernymi kilogramami. Podstawą sukcesu jest przezwyciężenie swojego lenistwa. Każda osoba otyła wstydzi się trenować i pokazać światu jak naprawdę wygląda. Kiedy zaczniesz już ćwiczyć nie możesz porównywać się do innych ludzi – szczupłych biegaczy czy muskularnych amatorów siłowni. Oni też kiedyś zaczynali, na samym początku swojej drogi wyglądali podobnie jak Ty bądź przeciwnie – byli bardzo chudzi.


Porada FitRepublic.pl

Nie przejmujcie się spojrzeniami innych ludzi, oni podziwają was, że w końcu postanowiliście zmienić swoje ciało! Nie macie żadnego powodu do wstydu!


Skąd motywacja?

Warto skupić się bezpośrednio na sobie i swoich postępach. Bardzo pomaga ustalanie sobie krótkoterminowych celów – schudnę 5 kg w ciągu miesiąca. Należy pamiętać, że każdy organizm jest inny i tempo spalania tłuszczu różni się w zależności od osobnika. Twój znajomy mógł zrzucić 5kg w dwa tygodnie, a Tobie trzeba miesiąca. Trzymaj się swojego celu a na pewno uda Ci się dopiąć swego.

 

Podstawą redukcji wagi jest odpowiednia dieta i odpowiedni trening, warto skonsultować się z dietetykiem który wyznaczy Tobie odpowiednią dawkę kalorii i dokładnie wytłumaczy jak przebiega proces walki z otyłością.

Osoby otyłe często mają problem z nadmiernym obciążeniem stawów spowodowanych nadwagą. Przed przystąpieniem do treningu radzimy skonsultować się z trenerem który rozpisze nam odpowiedni trening.

 


Jaki rodzaj aktywności wybrać?

Spośród dostępnych dyscyplin wybierzcie te które sprawiają wam przyjemność, nie sugerujcie się potencjalną skutecznościa. Trening przede wszystkim powinien być dla was relaksem i odskocznią od problemów dnia codziennego.


Efekty przyjdą z czasem!


Zdecydowanie najlepszym treningiem dla osób otyłych jest pływanie. Należy ono do grupy aktywności nie obciążającej aparatu ruchowego, przez co jest absolutnie bezpieczne dla stawów. Dodatkowo podczas pływania zużywamy bardzo wiele energii płynąc i pokonując opór wody.

Jazdę na rowerze również zaliczamy do grupy aktywności, która nadmiernie nie obciąża stawów. Trzeba pamiętać, aby jeździć na długim dystansie na niewielkich obciążeniach.

Do tej grupy aktywności możemy zaliczyć również szybkie marsze i nordic walking. Ten rodzaj aktywności można wykonywać całorocznie i wymaga tylko samozaparcia.

Reklama

Dodaj komentarz