kobieta biegnie w sloncu nad morzem

Co daje bieganie? Efekty regularne joggingu


Bieganie to sport, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Wystarczą chęci, strój sportowy i można ruszać w trasę. Co daje bieganie? Koniecznie sprawdź, jakie efekty przynosi regularny jogging!


Jakie efekty przynosi bieganie?

Z bieganiem jest tak, że z każdym kolejnym tygodniem zauważasz dodatkowe zalety tego sportu. Niestety, ale tylko przy systematycznych treningach uda się osiągnąć dobre rezultaty. Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do joggingu zrobić krótką rozgrzewkę. To pomoże Ci zapobiec kontuzjom, poza tym odpowiednio przygotujesz ciało do wzmożonego wysiłku.

Efekty jakie przynosi regularne bieganie:

  • poprawia kondycję
  • podnosi wytrzymałość
  • pozytywnie wpływa na nastrój, ponieważ dostarcza endorfin
  • dodaje energii
  • dotlenia mózg
  • pomaga pokonywać własne słabości
  • pozwala lepiej zarządzać czasem
  • redukuje stres
  • wzmocnia mięśnie
  • wysmukla sylwetkę
  • pozwala bardzo skutecznie spalić kalorie.

Regularne bieganie na świeżym powietrzu to produktywnie spędzony czas. Ten sport pozytywnie wpływa przede wszystkim na nasz układ oddechowy. Pojemność płuc wzrasta, a ciało jest lepiej dotlenione. Mało tego, jogging wzmacnia układ mięśniowy oraz kostny, wobec tego przeciwdziałasz osteoporozie. Ten typ aktywności dobroczynnie działa też na poprawę sprężystości skóry, a co za tym idzie pomaga w walce z cellulitem. Ruch obniża ciśnienie tętnicze, a także poziom złego cholesterolu.

Co ważne jogging angażuje do pracy nie tylko mięśnie nóg, ponieważ podczas tej aktywności fizycznej mocno wpływamy jeszcze na mięśnie ramion, czy brzucha. Zatem zyskuje całe nasze ciało!

Bieganie to dyscyplina, która daje nam szansę polepszyć stan naszego zdrowia, też tego psychicznego. To dobry pretekst, żeby wyjść z domu i zacząć się ruszać.

Bieganie a odchudzanie

Bieganie może znacząco przyspieszyć efekty odchudzania. Dzięki joggingowi podkręcisz metabolizm i zwiększysz ukrwienie mięśni, a to pomoże zgubić zbędne kilogramy w krótszym czasie. Podczas biegania możesz spalić masę kalorii, co ważne ten proces nadal trwa, czyli nawet po zakończeniu tej aktywności. Godzinny trening pozwala pozbyć się około 700-1000 kcal oczywiście w zależności od tempa. Jest to bardzo dobry wynik, bo na przykład aerobik daje nam o połowę mniejsze wartości!

Stosowanie zbilansowanej diety bez wątpienia sprawi, że efekty biegania będą dużo lepsze. Dobrze jest wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne. Mimo wszystko unikaj tłustych dań, produktów przetworzonych, cukrów prostych oraz dużej ilości soli.

Za to postaw na menu pełne pełnoziarnistego pieczywa oraz makaronów, świeżych owoców i warzyw, a także chudego mięsa. Duża dawka białka w jadłospisie pozwoli zapobiec katabolizmowi, dlatego po biegu sięgaj po odżywki białkowe. Pamiętaj również o odpowiednim nawodnieniu organizmu!

Czego spodziewać się po pierwszym tygodniu biegania?

Na samym początku przygody z joggingiem nie trenuj częściej niż 4 razy w ciągu 7 dni. W pierwszym tygodniu przeplataj bieg z truchtem lub z marszem, dzięki temu poprawisz kondycję i będziesz w stanie pokonać większy odcinek trasy w następnych tygodniach. Z pewnością nie spalisz zbyt wielu kalorii, ale popracujesz nad techniką oraz lepiej przygotujesz ciało do intensywnego wysiłku.

Bieg ze średnią prędkością 10 km na godzinę przez 10 minut pozwala nam spalić miej więcej 140 kcal. A zatem w przeciągu pierwszego tygodnia gdzie mamy 3-4 treningi otrzymujemy już całkiem pokaźną sumę, bo nie całe 600 kcal.

Drugi tydzień biegania

Za sobą masz dwa tygodnie biegania, a więc lepszą kondycję. Wobec tego możesz wydłużysz trasę do 15 minut, a to pozwoli spalić około 210 kcal jednorazowo. W zależności od liczby dni, jakie poświęciłeś na tę formę aktywności wynik będzie większy bądź mniejszy. Mimo wszystko widoczne są już postępy nie tylko w wydolności, ale także w zmianie wyglądu sylwetki, ponieważ stanie się ona smuklejsza.

Czwarty tydzień biegania 

Po czterech tygodniach systematycznych treningów bez trudu przebiegniesz 20 minut, i to bez zadyszki. Kondycja będzie już dobra, podobnie jak technika biegu. Zaczniesz cieszyć się bieganiem pełnymi garściami. Cały miesiąc regularnego joggingu, czyli 4 dni na tydzień daje spektakularny wynik spalonych kalorii w sumie ponad 3800 kalorii w zależności od przebieganego dystansu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *