kobieta w stroju sportowym trenuje nogi

Jak wyszczuplić uda? Skuteczne sposoby na odchudzenie masywnych ud


Zwłaszcza w okresie letnim chętnie odsłaniamy nogi. Niestety, nie każdy może pochwalić się zgrabnymi i smukłymi, wiele osób ma z tego powodu kompleksy. Na szczęście przy systematycznych treningach uda się to zmienić. Jak wyszczuplić uda? Sprawdź skuteczne sposoby na odchudzanie masywnych ud!


Sposoby na wyszczuplenie masywnych ud

Na masywnych udach mamy dość sporo tkanki tłuszczowej, której musimy się pozbyć aby je wyszczuplić. Dochodzą do tego niekiedy widoczne nierówności na skórze. Cellulit powstaje poprzez podział tkanki łącznej i zaburzeń metabolizmu w tkance podskórnej. Jak rozwiązać ten problem? Jest kilka sposób, dzięki którym możemy wyszczuplić uda i poprawić ich wygląd. Będzie to między innymi:

  • zmiana nawyków żywieniowych 
  • stosowanie masaży
  • rolowanie
  • ćwiczenia fizyczne
  • spożywanie odpowiedniej ilości wody.

Tylko połączenie kilku tych elementów pozwoli nam odchudzić uda, przy okazji zyska na tym całe ciało.

Co jeść aby mieć smukłe nogi?

Odpowiedni jadłospis jest kluczem do pięknej sylwetki oraz skóry. W przypadku, gdy chcemy wyszczuplić uda również. Warto zacząć od redukcji, czyli zmniejszenia ilości przyjmowanych kalorii o co najmniej 200-300 w porównaniu do wcześniejszego jadłospisu. Najlepiej skorzystać z kalkulatora online, który nam wyliczy zapotrzebowanie, między innymi na podstawie naszego trybu życia. Ograniczenie pozwoli organizmowi czerpać z nagromadzonych zapasów, a więc zaczniemy spalać zalegającą tkankę tłuszczową. Do menu dodaj ostre przyprawy, które jeszcze bardziej podkręcą metabolizm. 

Zapomnij o cukrach prostych, żywności przetworzonej, daniach typu fast food, czy napojach gazowanych. Korzystnie na nasze ciało wpłynie również ograniczenie spożywania soli, która jest głównym winowajcom zatrzymywania się wody w organizmie. Jeśli spożywasz za mało płynów to ciało je magazynuje, a to może prowadzić do wystąpienia, tak zwanego cellulitu wodnego.

Pamiętaj, że metabolizm świetnie pracuje tylko wtedy, gdy systematycznie jesz posiłki, na przykład co 3-4 godziny. To ważne kiedy chcemy zgubić kilogramy! W tym czasie w menu znajdzie się mnóstwo owoców oraz warzyw, chude mięso, ryby, produkty pełnoziarniste oraz zdrowe tłuszcze – olej lniany i oliwa z oliwek. 

Najlepiej dostarczać na każdy kilogram masy ciała:

  • 0,03 l wody
  • 2-2,2 g białka
  • nie mniej niż 1 g tłuszczu. 

Akcesoria przydatne do wyszczuplenia ud

W drogeriach oraz w dużych sklepach znajdziesz specjalne rękawice i szczotki do masażu ciała. Dzięki takim akcesoriom rozbijesz tkankę tłuszczową, oczyścisz dokładnie skórę, a także rozmasujesz obolałe mięśnie. Wiele produktów używa się podczas kąpieli niekiedy ze specjalnymi preparatami zwiększającymi ich działanie, choć są wersje, tak zwane „na sucho”, czyli stosujesz je na suche ciało.

Jakie ćwiczenia zastosować na uda aby je wyszczuplić?

Regularna aktywność fizyczna dobroczynnie wpłynie na uda. Postaw na interwały, albo na ćwiczenia siłowe. Pamiętaj, że wykorzystanie sprzętu z obciążeniem sprawi, że rezultaty będą widoczne szybciej. 

Ćwiczysz całe ciało, ale mocno skupiasz się na dolnej części, czyli na nogach. Interwały powodują, że silnie podkręcasz metabolizm, poza tym spalasz dużo więcej kalorii niż przy cardio. Wykorzystaj sprzęt, taki jak rowerek stacjonarny, czy bieżnia. Zawsze rób przed treningiem kilkuminutową rozgrzewkę i kończ aktywność rozciąganiem bądź rolowaniem. Równie istotny jest czas na odpoczynek, który pozwoli zregenerować się organizmowi. Rób przerwy 1-2 dniowe w zależności od intensywności ćwiczeń. Warto ten wolny poza treningowy okres wykorzystać na masaże, czy wyjście na basen.

Najlepszymi ćwiczeniami na smukłe uda są:

  • przysiady – klasyczne oraz sumo. Te pierwsze modelują nogi, a drugi wariant mocno skupia się na wewnętrznej stronie ud i jej wysmukleniu. Można dodać obciążenie w postaci sztangi.
  • Jazda na rowerze – korzystaj nie tylko ze sprzętu stacjonarnego, ale również postaw na klasyczny rower i łącz trening z ruchem na świeżym powietrzu.
  • Pływanie – dodatkowo relaksuje.
  • Unoszenie bioder w pozycji leżącej – 20 powtórzeń
  • przywodzenie i obwodzenie nóg na maszynie
  • ćwiczenie na ergometrze wioślarskim
  • bieganie, na przykład na bieżni – to nie może być bazą treningu, a jedynie formą jego uzupełnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *