kobieta z motywacja

Jak zmotywować się do diety i ćwiczeń?


Na początku kuracji odchudzającej z reguły mamy motywacje, przypływ siły i nadzieje na poprawę swojego wyglądu. Jednak z czasem efekty są mniej widoczne, a wraz z tym spada nasz poziom działania. Jak zmotywować się do diety i ćwiczeń? Podpowiadamy!


Motywacja na początek życiowej zmiany

Wiele osób odkłada w czasie rozpoczęcie ćwiczeń, czy diety. Często słyszy się sformułowanie typu – „zacznę od jutra”, albo „przyjdzie nowy rok nowa ja”. I tak codziennie przekładamy początek powtarzając błędy żywieniowe oraz zaniedbując aktywność fizyczną. Jak się zmotywować do działania? Przede wszystkim zastanów się dlaczego chcesz coś zmienić w swoim życiu. To może być chęć zaprezentowania się podczas wakacji w bikini, czy w wyjątkowym dniu w sukni ślubnej.

Musisz mieć powód do działania oraz wytrzymania w postanowieniu. Będą się zdarzały gorsze dni, czyli nie będziesz trenować, albo zjesz coś niezdrowego. Nie przejmuj się to normalne zjawisko. Następnej doby wstań i zacznij od początku, nie dręcz się ani nie załamuj. Głowa do góry – działaj dalej!

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie i konsekwencja. Zmiany musisz rozpocząć nie tylko w swoim życiu, ale również w głowie. Bardzo ważna w czasie kuracji odchudzającej jest psychika oraz motywacja.

Wyznaczanie celu – skuteczna motywacja do działania

Zanim przystąpisz do diety i ćwiczeń warto wyznaczyć sobie cel, który chcemy dzięki nim osiągnąć. Co ważne musi on być realny, a więc możliwy do osiągnięcia! Najlepiej dokładnie sprecyzuj co chcesz uzyskać i w jakim czasie. Dobrze zapisać swoje wymiary i wagę, by móc później sprawdzić co udało się stracić.

Kontroluj co tydzień wyniki, dzięki temu w razie konieczności będziesz mógł zmodyfikować plan treningowy, czy swoje menu.  Podejdź do tego z głową, a więc racjonalnie. Nigdy nie oczekuj cudów. Systematyczne posiłki oraz ruch działają, ale nie dają od razu spektakularnych wyników. Na wszystko potrzebny jest czas oraz wytrwałość.

Jak wytrwać w swoich postanowieniach?

Masz już określone cele oraz chęć do działania, więc trenujesz oraz jesz zbilansowane posiłki. Po pewnym okresie jednak pojawi się brak motywacji i zniechęcenie co z tym zrobić? Jak wytrwać w swoich postanowieniach? Nie ma na to złotego środka, ale pomocne może okazać się:

  • Trzymanie deficytu kalorycznego
  • Różnorodne zdrowe menu – plan dietetyka, albo gotowy catering dla wielu będzie wybawieniem zwłaszcza jeśli to ich pierwsze podejście do diety
  • Robienie zakupów z głową – omijaj działy, które Cię kuszą do złego, poza tym dobrze planuj posiłki. Nie kupuj niczego co jest zbędne!
  • Próbuj różnych smaków – dzięki ziołom, czy przyprawom możesz zmienić smak potraw, a co więcej niektóre z nich działają, jak naturalne spalacze tłuszczu. Kawa, zielona herbata, ocet jabłkowy, cynamon, ostra papryczka… Jest naprawdę wiele takich dodatków!
  • Raz na miesiąc pozwól sobie na drobne odstępstwo, ale nie przesadzaj z ilością, niech to będzie symboliczna przyjemność
  • podejdź do diety, jako do zmiany nawyków żywieniowych, a nie jak do restrykcyjnej kuracji.

Musisz mieć świadomość, że szybka utrata kilogramów to prosta droga do efektu jo-jo. 1-1,5 kilograma spadku w ciągu tygodnia to bezpieczna ilość. Zdrowe słodycze pomogą pohamować ochotę na kaloryczne przekąski, poza tym dostarczą ciału mnóstwo witamin i mikroskładników. Szukaj zamienników, na przykład zrób ciasto z buraka. To pozwoli zmniejszyć ilość przyjmowanych kalorii, do tego zaspokoi chęć na słodkie.

Wsparcie bliskich jest ważne. Mogą oni razem z Tobą trenować, czy jeść niskokaloryczne posiłki, albo pomagać w ich przygotowaniu. Sposobów na włączenie się jest cała masa. Jedno jest pewne, ich pomoc to najlepszy rodzaj motywacji do działania. Podobnie działają grupy wparcia, czy wirtualne zrzeszenia na forach, czy w kanałach social media. Równie dobrze możesz zapisać się na zajęcia grupowe w siłowni lub w klubie fitness. Nutka rywalizacji naprawdę motywuje do pokonywania swoich barier i dawania z siebie wszystkiego. Wsparcie osób w podobnej sytuacji bardzo się przyda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *