Trening Arnolda Szwarzeneggera – grafik ćwiczeń

Trening Arnolda Szwarzeneggera – grafik ćwiczeń


Arnold Schwarzenegger znany był z ostrego i wyczerpującego treningu. Uważała, że bez bólu nie ma efektów. Z tego też względu nie pozwalał sobie nie tylko na chwilę wytchnienia, ale też często po takim wysiłku miał odruchy wymiotne.


Trening Arnolda Schwarzeneggera to zestaw ćwiczeń dla zawodowców. Kulturyści rozpoczynający swoją przygodę z siłownią oraz ci średniozaawansowani raczej niech nie próbują tego zestawu ćwiczeń. Ten trening stosował u szczytu swojej kariery, który pobudzał jego masę mięśniową jeszcze do coraz większych przyrostów.


Tygodniowy trening Arnolda Schwarzeneggera

Arnold Schwarzenegger każdego dnia trenował inne części ciała oraz partie mięśniowe, według poniższego schematu:

Poniedziałek- plecy i klatka piersiowa

Wtorek- bicepsy, tricepsy i barki

Środa – prostownik pleców, uda i łydki

Czwartek – plecy i klatka piersiowa

Piątek – tricepsy, barki i bicepsy


Trening Arnolda Schwarzeneggera – podział na dni

Poniedziałek i czwartek:

Rozgrzewka

-Podnoszenie sztangi, przy leżeniu na ławce poziomo- 1 seria 15 powtórzeń

Po jednej serii:

-Podnoszenie sztangi na leżąco po 10 razy, 8 razy, 8 razy, 4 razy

Po 5 serii

-Podnoszenie się na drążku do klatki piersiowej po 10 powtórzeń

-Ławka skośna i głowa do góry- podnoszenie sztangi po 10, 8, 8,6, 4 powtórzenia

– wiosłowanie sztangą po 10, 8, 8,6, 4 powtórzenia

-Na ławce poziomej rozpiętki ze sztangielkami po 10, 8,8,6,4 powtórzenia

– koniec sztangi- przyciąganie po 10, 8,8,6,4 powtórzenia

– podnoszenie sztangielki za głowę po 15 powtórzeń

Wtorek i piątek:

Rozgrzewka:

– podnoszenie sztangi z klatki piersiowej na barki- 3 powtórzenia

– podnoszenie sztangi na barki z karku – 3 powtórzenia

– ćwiczenie bicepsa poprzz przeciągnie sztangi wzdłuż tułowia- 3 powtórzenia

Po 5 serii

– w pozycji stojącej uginanie ramion ze sztangą 8, 8, 10, 6,4 powtórzenia

– podciąganie francuskie na leżąco po 8 powtórzeń

– zginanie ramion w izolowanej pozycji – 8 powtórzeń

– podciąganie francuskie jedną ręką- 15 powtórzeń

Środa:

Przysiad ze sztangą 5 powtórzeń

Martwy ciąg po 4 serie po 6,8,10,12 powtórzeń

Wspinanie na pace ze sztangą 5 serii

Niewielu kulturystów zawodowych było w stanie trening Arnolda Schwarzeneggera ćwiczyć z takim rygorem i zapałem. Arnold, jako człowiek obdarzony niesamowitą psychiką i genetyką wykonywał go z wielką charyzmą i zaangażowaniem


Źródło zdjęcia – Man photo created by freepik – www.freepik.com

Close Menu