relaks po treningu

10 sposobów na regenerację mięśni po treningu


Regeneracja mięśni po intensywnym dniu wysiłku jest niezwykle istotna, jeśli na długo chcemy zachować dobrą formę i chęci do działania. Dowiedz się, jak wiele sposobów możesz zastosować po treningach i wzmożonym wysiłku przy różnych okazjach, by przestać narzekać na stale bolące części ciała!


Picie dużej ilości wody

Nie od dziś wiadomo, że picie wody nie tylko oczyszcza organizm, ale też przynosi ukojenie zmęczonym narządom wewnętrznym oraz mięśniom. Każdy dorosły człowiek żyjący aktywnie powinien wypijać dziennie 2,5 litra niegazowanej wody. Jeśli jesteś sportowcem, wskazane, abyś przyswajał dziennie ponad 4 litry.

Właściwy sen

Jest niezwykle ważny dla dobrej kondycji. Im starsi jesteśmy, tym więcej powinniśmy poświęcać energii na spanie. Normą w wieku 30 – 40 lat powinno być 10 godzin snu. W zachowaniu prawidłowego i zdrowego snu pomagają nowoczesne poduszki ortopedyczne. Chronią kręgi szyjne, zarazem delikatnie masując je w czasie spania. Bogatą gamę poduszek ortopedycznych prezentuje sklep materacegniezno.pl. Sprawdzą się one w sypialniach ludzi pochłoniętych całodzienną pracą, jak i również wśród seniorów, bardziej, niż kiedykolwiek dbających o jakość snu.

Koniecznie przeczytaj  Trening na siłowni dla kobiet - podstawowy plan treningowy dla kobiet

Korzystanie z masażu

Jeśli wybieramy się na fitness lub inne, ulubione zajęcia sportowe, dobrze będzie od razu na miejscu skorzystać z masażu – jeśli jest taka opcja. Bezpośredni masaż zaraz po ćwiczeniach sprawia, że wracamy do domu bez jakiegokolwiek uczucia zmęczenia, jesteśmy w dobrym humorze i możemy z uśmiechem poświęcić czas naszym najbliższym nawet pod koniec bardzo aktywnego dnia.

Właściwa dieta

“Jesteś tym – co jesz.” Tak mówi jedno ze starych przysłów, którego znaczenia nie można bagatelizować. Dobra kondycja naszego ciała uzależniona jest też od jakości jedzenia, które spożywamy. Należy unikać wysoko przetworzonej żywności, tłustego mięsa i słodyczy na bazie chemii. Im szybciej się odzwyczaimy od żywności tego typu – tym lepiej dla nas. W celu szybszej regeneracji mięśni skorzystać możemy z porad profesjonalnych dietetyków. Przygotowana przez nich zbilansowana dieta szybko pomoże nam odzyskać witalność i energię.

Inwestowanie w odpowiednie suplementy

Odpowiednio dobrane suplementy diety na bazie białkowej pomagają zregenerować mięśnie w bardzo krótkim czasie. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z treningami – zanim wybierzesz typ suplementu – skonsultuj go ze swoim trenerem personalnym. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że stosujesz w pełni bezpieczny dla zdrowia produkt.

Koniecznie przeczytaj  Co daje nam joga? 13 najważniejszych korzyści jogi

Przerwy w treningach

Nic nie wyjaławia mięśni szybciej od nieprzemyślanych treningów, intensywnych i nastawionych tylko na efekt. Mięśnie w pewnym momencie mają prawo powiedzieć “DOŚĆ!” Aby nie zaczął się zjazd w dół pod kątem kondycji, rób sobie systematyczne przerwy w treningach, zmniejszaj intensywność ćwiczeń. Przerwy mogą trwać nawet kilka dni. Zamiast wyciskania siódmych potów cztery dni pod rząd – wybierz się po prostu na spacer i doceń piękno przyrody, która Cię otacza.

Przemyślany plan ćwiczeń

Im intensywniejszy plan treningowy – tym bardziej profesjonalnej opieki potrzebuje. Tylko pod okiem wykwalifikowanych sportowców i doradców rozkwitnąć może Twoja forma. Samodzielne eksperymenty, bez poparcia wiedzy i ważnych umiejętności doprowadzić mogą do kontuzji, za które płacić można już do końca życia. Stwórz plan ćwiczeń w porozumieniu z osobą, która wie i potrafi więcej od Ciebie, a w dodatku jest profesjonalnie wykształcona.

Koniecznie przeczytaj  Split czy FBW - który trening wybrać? Wady i zalety

Sauna

Wypocić się po intensywnym treningu lubi każdy sportowiec i każdy, kto po ciężkim dniu za biurkiem szuka konkretnego wytchnienia. Wysoka temperatura w saunie sprzyja regeneracji i rozluźnieniu naszych mięśni. 15 minut w saunie pozwala usunąć większość szkodliwych substancji nie tylko z mięśni, ale także z całego organizmu.

Preparaty na bazie CBD

Preparaty CBD na bazie konopi siewnych polecane są wszystkim sportowcom. Nie uzależniają, łagodzą stres i zmęczenie, są bardzo przyjemne w smaku. Można je przyswajać w postaci kapsułek, suszu konopnego lub olejków. Dziś to prawdziwy hit na rynku nowoczesnych suplementów.

Akupunktura

Stara, chińska metoda mająca w sobie coś z masażu i coś z praktyk medycznych. Nakłuwanie przywraca prawidłową pracę mięśni i przywraca równowagę w pracy całego organizmu. Zwiększony zostaje poziom energii oraz wszystkie funkcje życiowe.

Oceń ten artykuł!
[Ocena: Średnia: ]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *