Dlaczego tyję, a odchudzanie nie przynosi efektów? 8 głównych powodów

Artykuł zaktualizowany


Ćwiczysz i trzymasz się diety, a mimo to kilogramów na wadzę przybywa? Nie wiesz co się dzieje? Koniecznie sprawdź, dlatego tyjesz, a odchudzanie nie przynosi pożądanych efektów!


Kuracja odchudzająca a brak efektów

Zarówno trzymanie diety, jak i wykonywanie regularnie ćwiczeń może nie przynosić dobrych rezultatów. Dlaczego tak się dzieje? Wpływ na to ma wiele aspektów, między innymi:

1. Za dużo spożywanych kalorii

Należy pamiętać, że podczas kuracji odchudzającej musimy zmniejszyć wartość kaloryczną. Jeśli nie widzisz efektów diety obniż sumę dzienną o około 15-20%. Ujemny bilans kaloryczny jest koniecznością!

2. Dostarczasz za mało kalorii

Również spożywanie za małej porcji pokarmów nie jest dobre. To główny powód powstawania efektu jo-jo i spowolnienia metabolizmu. Co więcej głodowanie sprawia, że ciało zaczyna magazynować tkankę tłuszczoną na wszelki wypadek. Tworzy się błędne koło.

3. Złe wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego

To częsty problem, zwłaszcza na początku diety. Trzeba dobrze przemyśleć i obliczyć wszystko, by dostarczyć ciału tyle i potrzebuje.

4. Alkohol i tłuste przekąski

Alkohol spożywany w dużej ilości to bomba kaloryczna, szczególnie w towarzystwie przekąsek, tłustych dań oraz napojów gazowanych. Nie da się ukryć, że takie trunki podkręcają apetyt i to mocno.

Koniecznie przeczytaj  Jak przyspieszyć metabolizm? 15 skutecznych sposobów

5. Choroba

Bywa tak, że mamy chorobę, o której nie wiemy i to właśnie ona wpływa na to, że brak efektów odchudzania. Wystarczą podstawowe badania z krwi by to sprawdzić.

6. Umiar jest potrzebny nawet przy zdrowej żywności

Nawet zdrowe produkty należy jeść w ograniczonej ilości, na przykład bakalie. Spożycie dużej dawki fit ciasta powoduje, że w podsumowaniu wychodzi spora dawka kalorii. Umiar i jeszcze raz umiar, to droga do spadku wagi!

7. Brak snu i regeneracji

Ciało musi odpocząć inaczej pojawią się zaburzenia hormonalne, co więcej metabolizm zwolni. Co ciekawe niektóre badania pokazują, że osoby, które mało śpią małą tendencje do tycia. Wystarczy 7-8 godzin by organizm się zregenerował.

8. Przetrenowanie

Przesadzanie z treningami może przynieść więcej szkody niż pożytku. Regeneracja jest niezbędna do odbudowy mięśni. Przetrenowanie źle wpływa na całe ciało. Trenuj regularnie, ale bez przeciążania.

Przy kuracji odchudzającej zachowaj zdrowy rozsądek. Jeśli nie wiesz jak do niej podejść skorzystaj z pomocy fachowców – dietetyka oraz trenera. To pozwoli uniknąć wielu rozczarować i błędów, przede wszystkim ponownego tycia.

Koniecznie przeczytaj  Jak pozbyć się piwnego brzucha?

Tycie – od czego zależy przybieranie na wadze?

Przybieranie na wadze jest częstym zjawiskiem, nawet przy „normalnym” jedzeniu. Przyczyny tej sytuacji są różne, to będzie między innymi:

  • Podjadanie – możesz być zaskoczony ile kalorii kumuluje w sobie baton, albo garść orzechów, czy suszonych owoców. Podjadanie to najczęstszy problem i przyczyna tycia. W ciągu doby w ten sposób można dołożyć sobie nawet ponad 500 kcal. Warto się wobec tego zastanowić co spożywamy. Do tego trzymaj się 5 stałych posiłków, to pozwoli zmniejszyć niebezpieczne napady głodu.
  • Duże porcje – jeden posiłek potrafi być bardzo obfity. Nie ma wątpliwości, że liczy się nie tylko wartość kalorii, ale i ilość. Czasem lepiej nałożyć danie na mały talerz, dzięki temu mózg myśli, że jest dużo pokarmu.
  • Dodatki mogą być bombą kaloryczną. Dodawanie za dużo tłuszczów, nawet tych roślinnych, czy jedzenie łyżkami masła orzechowego to kiepski pomysł. Często nawet nieświadomie podwyższasz tak dawki kalorii swoich posiłków. Pamiętaj, że nawet zdrowe produkty w nadmiarze zmieniają się w niebezpieczne.
  • Zapominanie o ruchu – aktywność fizyczna jest ważna dla naszej sylwetki, a także dla naszego zdrowia. Zwykłe zrezygnowanie z windy, czy jazdy samochodem to dobry pomysł. Ruch się przyda, i to w każdej formie!
Koniecznie przeczytaj  Miejscowe spalanie tłuszczu - czy jest to możliwe?

Przy odchudzaniu na nasze wyniki ma wpływ wiele aspektów, także tych drobnych, o których często zapominamy. Geny, rodzaj sportu, typ diety – w nieskończoność można je wymieniać. Zatem dokładnie przyjrzyj się temu co jesz, a także ilościom i proporcjom poszczególnych składników.

Warto zapisywać wszystko w aplikacji lub w notesie wtedy łatwiej o kontrolę. Dobrym pomysłem jest także zakup cateringu dietetycznego – mamy wszystko obliczone, ugotowane i nie musimy się o nic martwić. To idealna opcja dla zapracowanych osób oraz tych, które dopiero zaczynają stosować diety odchudzające.

Oceń ten artykuł!
[Ocena: Średnia: ]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *