kobieta na rowerku stacjonarnym

Rower stacjonarny a odchudzanie – jakie są efekty tego ćwiczenia?


Wiele osób decyduje się na zakup rowerka stacjonarnego. Ten sprzęt nie zajmuje za wiele miejsca, a ma szereg zalet. Jakie efekty daje jazda na rowerku stacjonarnym? Czy skutecznie odchudza? Koniecznie to sprawdź!


Rower stacjonarny a odchudzanie

Nie da się ukryć, że jazda na rowerze stacjonarnym może być pomocna w trakcie gubienia zbędnych kilogramów. To urządzenie jest idealne do treningów interwałowych, czyli ćwiczeń, gdzie pojawia się różne tempo. Zatem wykonuje się naprzemiennie pozycje o odmiennej intensywności.

Przy rowerze stacjonarnym nie ma wymówki, że pogoda jest zła, czy za zimno. Możemy trenować w domu bez względu na aurę za oknem, na przykład jednocześnie oglądając serial. W ten sposób łączysz przyjemne z pożytecznym. Odpowiedni plan jest kluczem do zmniejszenia tkanki tłuszczowej. Trenuj zatem 3 razy w tygodniu, albo co 2 dzień jeśli masz lepszą kondycję. Pozostaw jednak zawsze odstęp na regeneracje organizmu. Ćwiczenia nóg powodują, że ciało potrzebuje co najmniej 48 godzin, aby odzyskać siły i się odbudować. Miej to na uwadze!

Jeśli chcesz schudnąć to musisz jechać na średnim poziomie przez 30-40 minut, bo dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać nagromadzoną tkankę tłuszczową. Przy zmienności tempa wystarczy połowa tego okresu, czyli 20 minut z racji dużo większego wysiłku fizycznego. Co ciekawe trening z tym sprzętem pomaga nam spalić więcej kalorii niż klasyczna wersja ćwiczeń aerobowych.

Jak ćwiczyć na rowerku stacjonarnym aby schudnąć?

W przypadku roweru stacjonarnego możemy dowolnie zmieniać intensywność. To jest bardzo duży plus. Najlepiej, aby trening wyglądał tak, że zaczynasz od wolnego pedałowania, dzięki temu rozgrzewasz mięśnie. Warto dołączyć do rozgrzewki również górne kończyny, zarówno łokcie oraz ramiona, jak i nadgarstki. Poświęć na tę część około 3-5 minut. Po rozgrzewce przechodzisz do treningu właściwego interwałowego:

  • Przez około 1 minutę jedziesz, jak najszybciej się da. Utrzymaj poziom swoich maksymalnych możliwości w graniach 80-90%.
  • Etap wygasania polega na zmniejszeniu prędkości, próg to około 30-40% naszych możliwości. Co ważne ta faza trwa tylko 75-90 sekund.
  • Na samym końcu jedziemy wolno przez miej więcej 5 minut. Trzeba stopniowo zmniejszać prędkość.

Kilka razy pod rząd wykonaj szybszą i wolniejszą jazdę utrzymaną w granicach 80-90% i 30-40%. Poświęć na cały taki trening interwałowy z użyciem rowerka stacjonarnego maksymalnie 20 minut.

Jeśli wolisz ćwiczyć dłużej zdecyduj się na ruch przez 30-45 minut. Jedziesz przez ten czas w stałym średnim tempie bez przerwy, na maksymalnym poziomie w granicach 65-70%. Taki trening można spokojnie robić nawet 3 razy w tygodniu, ze względu na niezbyt dużą intensywność. Dla wielu jednak to bardzo monotonna propozycja, dobrze zatem urozmaicić sobie czas, na przykład poprzez oglądanie telewizji, czy słuchanie motywacyjnej muzyki.

Jakie efekty przynosi trening na rowerku stacjonarnym?

Trening na rowerku stacjonarnym ma wiele plusów. Nie musisz wychodzić z domu, poza tym wystarczy na ćwiczenia poświęcić jedynie kilkanaście minut. Przy regularnym ruchu na tym sprzęcie zyskasz, przede wszystkim:

  • poprawę kondycji i wytrzymałości
  • polepszenie ukrwienia
  • wymodelowanie dolnej części sylwetki
  • wsparcie układu oddechowego
  • rozbudowanie mięśni nóg
  • spalenie dużej liczby kalorii
  • pobudzenie metabolizmu do lepszego działania.

Ważne jest, aby regularnie ćwiczyć, bo inaczej nie uda się osiągnąć takich dobrych efektów. Przy zachowaniu ciągłości aktywności fizycznej na rowerku stacjonarnym już po miesiącu pojawi się spadek wagi, a także pierwsze zmiany w wyglądzie, ponieważ dół sylwetki stanie się zdecydowanie smuklejszy. Włączenie zbilansowanej diety da jeszcze lepsze rezultaty. Dobrze jest wyeliminować – słodycze, słone przekąski, dania typu fast food, jak i gazowane napoje.

Trening na rowerku stacjonarnym nie obciąża stawów, zatem jest to doskonała alternatywa dla joggingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *