widoczna waskularyzacja na miesniach podczas treningu

Waskularyzacja – czyli jak uwidocznić żyły na mięśniach?


Skutkiem ubocznym systematycznego uprawia aktywności fizycznej jest przede wszystkim zmiana wyglądu sylwetki, między innymi pojawia się wyraźne podkreślenie mięśni oraz żył. Wiele osób trenuje właśnie z tego powodu. Jak uwydatnić żyły na mięśniach? Co można zrobić? Sprawdź najbardziej aktualne na 2022 rok metody!


elite banner

Co to jest waskularyzacja?

Waskularyzacja. Co to takiego? Pod tym tajemniczym sformułowaniem kryje się proces polegający na uwidocznieniu żył. Nazywany on jest także w świecie kulturystyki okablowaniem. Taki efekt osiągniemy, dzięki połączeniu kilku elementów, a więc:

  • odpowiednim ćwiczeniom
  • dobrze dobranej diecie
  • niskiemu poziomowi tkanki tłuszczowej.

Choć należy pamiętać, że w tej sytuacji również uwarunkowania genetyczne są istotne, ponieważ wiele od nich zależy. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni mogą osiągnąć pożądaną waskularyzację w krótszym bądź w dłuższym czasie. Płeć nie ma większego znaczenia, bo wszystkie detale, czyli dietę, a także ćwiczenia dobiera się indywidualnie bazując na swoich możliwościach i na potrzebach. 

W jaki sposób osiągnąć dobrą waskularyzację?

Waskaluryzacja żył powoduje zwiększenie ich widoczności. To marzenie wielu fanów aktywności sportowej. Jak osiągnąć taki cel? Musimy mieć dobry plan działania oraz wytrwale dążyć do swojego marzenia. Kluczem jest przede wszystkim redukcja tkanki tłuszczowej, a także właściwa regeneracja organizmu. 

Praca nad sylwetką trwa długo, poza tym wymaga sumienności oraz adekwatnego planu. Waskularyzacja nie jest prosta, ponieważ muszą być tutaj zastosowane odpowiednie ćwiczenia i dieta, wszystko po to aby mieć niską zawartość tłuszczową w mięśniach, za to mocno widoczne żyły. Proces jest różny, dlatego może trwać nawet kilka lat. Wszystko zależy od genetyki, a także od uporu i intensywności pracy nad ciałem.

Wielu osobom zależy na waskularyzacji mięśni. Trzeba jednak bardzo uważać, aby:

  • nie głodzić się
  • radykalnie od razu nie zbijać za dużo tkanki tłuszczowej
  • w diecie nie zabrakło minerałów oraz witamin
  • ciało miało odpowiedni poziom nawodnienia.

Ciało potrzebuje czasu, aby dopasować się do zupełnie nowych warunków inaczej dozna szoku, a to przyniesie więcej szkód dla organizmu niż pożytku. 

waskularyzacja na bicepsie

Redukcja tkanki tłuszczowej

Tkanka tłuszczowa sprawia, że nasze mięśnie są pod nią ukryte. Pozbycie się nadmiaru pozwoli nam je odsłonić, jak i uwydatnić. Bez obniżenia tego konkretnego parametru waskularyzacja mięśni jest niemożliwa! 

Proces waskularyzacji polega głównie na redukcji tkanki tłuszczowej. Tylko ten zabieg pozwala uwidocznić dość mocno żyły. Jeśli mamy dużo takiej tkanki będzie nam niezmiernie trudno sprawić by pojawiło się, tak zwane okablowanie. Redukcja jest zatem niezbędna. Dla wielu mężczyzn marzeniem jest osiągnąć pułap w granicach 10% tkanki tłuszczowej. Koniecznością jest większa ilość wydalanych kalorii niż tych dostarczanych do organizmu. To nie może być nagła zmiana, ponieważ musi być etapowa, czyli przebiegać stopniowo. Zdarza się, że jest zaplanowana nawet do 12 tygodni.

  15 najlepszych ćwiczeń z hantlami, które usprawnią Twoje ciało!

Zredukować tkankę tłuszczową pomogą nam ćwiczenia oraz zdrowa dieta. Stawiaj przede wszystkim na stopniowy wzrost intensywności treningu siłowego, a także aerobowego. Wspomóż się dodatkowo suplementacją, aby mieć więcej sił i zyskać nowe możliwości do zbijania wagi.

Trening, który pomoże uwydatnić żyły

Waskularyzacja to nie tylko redukcja, ale przede wszystkim mocny trening. Ten siłowy świetnie się sprawdzi, ponieważ silnie stymuluje układ krwionośny. Zapewnia szybszy przepływ krwi w żyłach, a także ich rozszerzenie. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna przy tworzeniu, tak zwanego okablowania. Niekoniecznie musi to być tylko siłownia, ponieważ warto dodać do tego jeszcze inne sporty, na przykład basen, bieganie oraz jazdę na rowerze.

Przy waskularyzacji mocne treningi są niezbędne, aby zwiększyć gęstość kapilarną, czy liczbę małych naczyń krwionośnych nazywanych włosowatymi. Doskonale nada się do tego trening cardio, jak i krótkie wyczerpujące ćwiczenia interwałowe. Trzeba jednak zachować rozwagę oraz umiar, bo zamiast sobie pomóc to niekiedy zaszkodzimy. Niewłaściwe wykonywanie poszczególnych pozycji, czy też świadome ograniczenie przepływu krwi może spowodować niebezpieczne dla naszego zdrowia niedokrwienie.

Pamiętaj, że nie każdy typ treningu sprawdza się przy waskularyzacji mięśni. Bardzo intensywny wysiłek mocno stymuluje układ krwionośny, dzięki temu naczynia się rozszerzają, poprzez to przepływ krwi jest dużo lepszy. Serce oraz żyły muszą mieć odpowiednie stymulanty do działania, niestety, ale bez tego nie ma szans na uwidocznienie żyły na mięśniach!

waskularyzacja na klatce piersiowej

Suplementacja oraz dieta – pomocne w podkreśleniu żył

Odpowiednio zbilansowana dieta to klucz do zdrowej i pięknej sylwetki. Jeśli mowa o waskularyzacji, tutaj należy ograniczyć cukier oraz skrobię. Dlaczego? Te składniki w procesie spalania są usuwane w pierwszej kolejności, dopiero potem ciało pozbywa się tłuszczu, a chodzi przecież o jego eliminację. Do tego powinno się zmniejszyć w codziennym menu ilość przyjmowanych węglowodanów. W ten sposób uruchamiasz nagromadzone zapasy glikogenu oraz glukozy, wtedy to właśnie z nich ciało zaczyna czerpać energię do działania. To spowoduje, że naturalnie zaczniesz spalać nagromadzoną tkankę tłuszczową, ponieważ wystąpi, tak zwana ketoza. Co ważne, branie suplementów ketony podkręci proces, a faza spalania nastąpi dużo wcześniej. 

Waskularyzacja mięśni w znacznym stopniu opiera się na naszym codziennym jadłospisie. W menu obowiązkowo pojawią się dobrze zbilansowane posiłki. Ogranicz cukier oraz skrobię modyfikowaną, poza tym zmniejsz węglowodany do mniej niż 20 g na dobę. Stawiaj na zdrowe tłuszcze, a więc na oleje roślinne, a węglowodany czerp głównie z zielonych warzyw. Zapomnij natomiast o produktach wysokoprzetworzonych, słodyczach, słonych przekąskach, napojach gazowanych, czy o daniach typu fast food. One zawierają jedynie „puste kalorie”, które przyczyniają się do odkładania tkanki tłuszczowej.

  Deload - co to i jak go stosować? Fakty i mity

W czasie diety trzymasz się ujemnego bilansu kalorycznego, a więc przyjmujesz mniej kalorii niż potrzebuje organizm. Możesz dowolnie modyfikować jadłospis, ale pamiętaj o odpowiedniej dawce węglowodanów, jak i o właściwym zbilansowaniu pokarmów. Równie istotne będzie zaplanowanie pory spożywania posiłków, które podkręcą redukcję masy ciała oraz tkanki tłuszczowej. Wykorzystaj tutaj, tak zwany intermitting fasting w skrócie IF. Co to takiego? To plan, który zawiera okna żywieniowe oraz poszczenie w dalszej części dnia. Zazwyczaj mamy 12 godzinny czas bez posiłków, albo 8 bądź 16. To rozwiązanie powoduje, iż organizm z powodu braku odżywczych substancji zaczyna spalać nagromadzoną tkankę tłuszczową. Po 8 tygodniach można zauważyć jej zmniejszenie. Dodatkowym plusem będzie to, że stabilizujemy poziom cukru we krwi, do tego następuje zmniejszenie stanu zapalnego w organizmie. Nie można jednak w dozwolonym czasie posiłków się przejadać!

Waskularyzacja mięśni wymaga usunięcia nadmiaru wody z organizmu. Jej zatrzymywanie to główna przyczyna tego, że żyły nie są widoczne. Zmniejszenie sodu w diecie jest pomocne, tak samo jak picie dużej ilości wody niegazowanej. Nie zapominaj, że potas jest szczególnie ważny, bowiem on pomaga nam pozbyć się zatrzymanej wody.  Sięgaj wobec tego po produkty bogate w ten składnik, między innymi po pomidory, banany oraz po awokado. Diuretyki też są dobrym pomysłem. Leki moczopędne przyjmuj zgodnie z zaleceniami lekarza, ponieważ w innym wypadku możesz sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Suplementy są niebywale pomocne, gdy chcemy uwydatnić mięśnie i zredukować tkankę tłuszczową. Warto korzystać z produktów które mają w składzie następujące składniki:

  • Azotany – te naturalne występują w burakach, czy też w granatach. Ten dodatek polepsza przepływ krwi, a nie podnosi jego ciśnienia.
  • Cytrulina – ten składnik zwiększa produkcję aminokwasu o nazwie arginina, czyli elementu odpowiedzialnego za rozszerzanie się naczyń krwionośnych
  • Kreatynie – zwiększa ilość przepływającej krwi, poza tym zmniejsza obrzęk komórek
  • Postaw też na wersje termogeniczne, czyli zawierające kofeinę, zieloną herbatę, imbir bądź kapsaicynę.

Na rynku znajdziesz sporo rozmaitych suplementów, które pomogą uwidocznić żyły, w tym również mamy propozycje wegańskie, a zatem odpowiednie da osób, które nie jedzą produktów pochodzenia zwierzęcego. Niekiedy łączą one w sobie aż kilka wyżej wymienionych składników. Poprzez to działają kompleksowo i mają zwiększoną ilość właściwości, między innymi wspierają metabolizm białek, a także polepszają wydajność organizmu. Dokładnie czytaj skład i wybierz najlepszy środek dla siebie. 

Warto skonsultować się z lekarzem bądź z dietetykiem co do suplementacji, w ten sposób szybciej osiągniemy widoczne żyły. Kontrola fachowca jest konieczna, bo czasami dieta jest wystarczająca, aby nam dostarczyć niezbędnych składników i wspieranie się preparatami okazuje się zbędne. Może też być tak, że stan zdrowia wyklucza pewne substancję, więc nie możemy ich zwyczajnie przyjmować. Czasami samo dawkowanie sprawia masę kłopotów. Jest wiele argumentów, aby podczas waksularyzacji żył słuchać porad osób z doświadczeniem. Cały proces musi przebiegać bezpiecznie. Zdrowie jest najważniejsze, nie można o tym zapominać!

  Trening push pull - zasady oraz plan treningowy

Masa mięśniowa, a waskularyzacja żył

Trening oraz dieta spowodują, że mięśnie będą się stopniowo rozrastać. Wtedy organizm ma dużo większe zapotrzebowanie na składniki odżywcze, jak i na tlen, dlatego zmiany w diecie są niezbędne. Lepszy przepływ krwi sprawi, że waskularyzacja mięśni pójdzie sprawniej. Zaleca się zwiększenie poziomu testosteronu. Sięgaj zatem po warzywa liściaste, fasolę, surowe jajka, ponadto po orzechy, jak i po oleje roślinne. Jeśli naturalne metody nie wystarczają pomyśl o wsparciu w postaci suplementacji. Boostery są idealne, ponieważ można je łączyć z innymi preparatami, dzięki temu ich działanie jest lepsze. Na przykład spróbuj miks:

  • booster testosteronu plus kreatyna – to zestawienie pozwala osiągać wyższy poziom testosteronu, bo oba preparaty działają na siebie synergistycznie
  • booster testosteronu plus spalacze tłuszczu – taki zestaw pozwala sprawniej uporać się z nagromadzoną tkanką tłuszczową
  • booster testosteronu plus ZMA – co ciekawe, ZMA też uznawany jest za booster testosteronu, ale razem dostarczają dodatkowo witaminę B6, cynk, magnez, jak i zwiększają poziom testosteronu
  • booster testosteronu plus przedtreningówka to duet, który poprawia siłę oraz syntezę mięśni, dodatkowo pozytywnie wpływamy na swoje wyniki sportowe. 

Stopniowe zwiększanie masy mięśniowej, tak samo jak redukcja tkanki tłuszczowej to jedyna właściwa opcja, nie da się od razu uzyskać wakularyzacji mięśni. Korzystniejsze wyniki podczas treningu pozwolą osiągać, tak zwane przedtreningówki. Tlenek azotu działa na lepszą wydolność, poza tym im wyższą wartość w organizmie mamy tym pojawia się lepsza elastyczność układu sercowo-naczyniowego. Zyskujemy sprawniejszy przepływ krwi! Przedtreningówki to preparaty łatwo dostępne na rynku, równie dobrze możesz postawić na naturalne pokarmy, takie jak czosnek, sałata lodowa, granat, szpinak i seler, choć tu działanie jest dużo mniejsze niż przy suplementach. 

Waskularyzacja na Youtube

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *