Jak szybko zrzucić brzuch? 10 skutecznych zasad


Zwłaszcza latem chętnie odsłaniamy swoje ciało. Piękny brzuch to marzenie wielu kobiet oraz mężczyzn. Jak osiągnąć płaski i z zarysowanymi mięśniami? Jak szybko zrzucić brzuch? Poznaj 10 skutecznych rad jak schudnąć z brzucha!


Zrzucenie brzuszka wymaga determinacji oraz działania na wielu polach, a więc musisz się ruszać, a jednocześnie pilnować swojej codziennej diety. Pewne zasady pomogą Ci skutecznie wysmuklić ciało, poza tym wprowadzić pewne nawyki, które ułatwią Ci utrzymać formę na długo. Jak szybko zrzucić brzuch? Poniżej znajdziesz 10 skutecznych rad:

1. Ogranicz w swojej diecie węglowodany proste

masz je jeść, ale w niewielkiej ilości. Nie można ich wyeliminować całkowicie, ponieważ są ważne dla wielu procesów, między innymi uzupełniają zapasy glikogenu mięśniowego po treningu, do tego mają wpływ na jakość snu. Dlatego też najlepiej spożywać je po aktywności fizycznej oraz w godzinach wieczornych, wtedy aż tak nie tuczą, a my zyskujemy wiele korzyści. Zaleca się w ciągu doby nie przekraczać 0,8-1 gramów na kilogram masy ciała.

Do węglowodanów prostych zaliczamy przede wszystkim produkty takie, jak makarony, ryż, wafle ryżowe, owoce, poza tym białe pieczywo oraz słodycze, ciasta, czy słone przekąski. Jeśli znacząco zmniejszysz ich ilość, a wiele odmian tuczących całkowicie wyeliminujesz – słodkie i słone przekąski, wypieki zyskasz płaski brzuch.

2. Pij dużo wody

Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu, a zatem pij w ciągu doby 1,5-2 litry płynów. Najlepiej decydować się na wodę i herbaty. Woda zapewnia nie tylko nawodnienie, ale również wpływa na wygląd naszej skóry, nawilżenie oraz na podkręcenie metabolizmu. Sięgaj po nią często, ale pij małymi łykami, inaczej wszystko od razu trafi do pęcherza. Ciało jest w stanie zaabsorbować około 1 litra, nie więcej.

3. Stosuj herbatki ziołowe

Herbatki ziołowe będą doskonałym naparem z racji tego, że pomagają lepiej trawić pokarmy, mało tego niwelują liczne problemy żołądkowe, na przykład wzdęcia. Sięgaj po rozmaite propozycje o różnym smaku i aromacie, między innymi po mięte, koper włoski, pokrzywę, rumianek, a także po melisę. Za to zielona oraz biała herbata pozytywnie wpływa na proces odchudzający, do tego ma wiele prozdrowotnych właściwości.

Koniecznie przeczytaj  Jakie owoce na odchudzanie? 18 owoców przydatnych na diecie

4. Jedz dużo warzyw!

Postaw na dietę bogatą w warzywa – one są lekkostrawne, niskokaloryczne, a mimo to sycące, poza tym mają w sobie sporo wody. Dlatego właśnie dzięki warzywom masz mniejszą ochotę na podjadanie oraz na sięganie po niezdrowe przekąski. Uważaj jednak na typ strączkowy, bo on powoduje wzdęcia. Osoby, które pragną zgubić kilka kilogramów, ale nie ćwiczą powinny przyjmować warzywa w pierwsze części doby, dlatego że zawierają one sporo cukrów prostych. U aktywnych ludzi spokojnie mogą się znaleźć na talerzu tuż po treningu.

5. Deficyt kaloryczny to podstawa

Deficyt kaloryczny jest niezbędny, gdy chcemy zgubić kilka kilogramów i zrzucić brzuszek. Należy dobrze wyliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, aby nasze ciało pracowało prawidłowo. Z reguły odejmuje się od tego około 200-300 kcal, to pozwala nam zdrowo chudnąć. Unikaj tłustych potraw, dań typu fast food, słodyczy, słodkich wypieków, alkoholu oraz napojów gazowanych, ponieważ one nie wnoszą nić wartościowego do diety, przeciwnie to tak zwane „puste kalorie”. Oprócz liczenia kalorii pamiętaj o regularnym spożywaniu posiłków i o zachowaniu odpowiednich porcji.

6. Unikaj dużych porcji jedzenia

Obżarstwo – duże porcje spożyte za jednym razem źle wpływają na brzuch. Nasz żołądek nie jest w stanie strawić tak sporej dawki pokarmów, a to z kolei przyczynia się do pojawiania licznych problemów gastrycznych, przede wszystkim wzdęć. Nie da się ukryć, wtedy brzuch wygląda na dużo większy niż jest w rzeczywistości.

7. Interwały skutecznym sposobem na pozbycie się brzucha

Trening interwałowy – ruch jest najlepszym sposobem na pozbycie się brzuszka. Postaw wobec tego na trening interwałowy. Dlaczego? To najlepsze rozwiązanie jeśli zależy Ci na pozbyciu się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha, jak i na podkręceniu metabolizmu. Tego typu aktywność można wykonywać solo lub po treningu siłowym. Poświęć na to co najmniej 15 minut kilka razy w tygodniu.

8. Trening siłowy kluczem do szybkiego zrzucenia brzucha

Trening siłowy, czyli wariant beztlenowy świetnie wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej, zwłaszcza z okolic brzucha. Rób takie ćwiczenia naprzemiennie, z tak zwanymi interwałami. To pozwoli nie tylko zgubić kilka kilogramów, ale również wzmocnić mięśnie. Ich masa będzie dużo wyższa niż tkanki tłuszczowej. Nie można jednak przesadzać, na przykład z wykonywaniem brzuszków. Dlaczego? To może spowodować skutek wręcz odwrotny od zamierzonego, a więc uwydatnić brzuch.

Staraj się wybierać zatem pozycje, które angażują do pracy dużą grupę mięśni, na przykład deskę, burpees, czy jumping jacks. Dzięki nim pozbędziesz się tkanki tłuszczowej, a jednocześnie popracujesz nad siłą mięśni.

Koniecznie przeczytaj  Jak nie przytyć w Święta?

9. Postaw na aktywność fizyczną!

Stawiaj na rozmaite aktywności fizyczne, a więc dużo się ruszaj. Wybieraj schody zamiast windy, a samochód zastąp rowerem. Nawet pewne drobne modyfikacje w życiu codziennym pozwolą Ci na więcej ruchu. Takie prozaiczne czynności także pozwalają spalać kalorie i pracować nad mięśniami. Dzięki nim zrzucisz brzuszek!

10. Unikaj długotrwałego siedzenia

Unikaj długiego siedzenia. Dlaczego? Siedzący tryb życia nie ułatwia nam szybkiego zrzucenia brzuszka. W takiej pozycji nasze mięśnie wiotczeją, tkanka tłuszczowa się bardziej odkłada, a nawet dochodzi do zatrzymania wody w organizmie, a to z kolei prowadzi do widocznego opuchnięcia.

Wyżej wymienione rady pomogą Ci popracować nad wyglądem brzucha. Z czasem zauważysz, że jest bardziej płaski, mięśnie się uwydatniły, a talia zarysowała. Nie stawiaj na radykalne diety cud, ponieważ one przynoszą krótkotrwały rezultat, poza tym grożą że wystąpi efekt jo-jo.

Płaski brzuch – jak osiągnąć taki efekt?

Jeśli chcesz schudnąć pamiętaj, że kluczem jest to co jesz, bo w dużej mierze to wpływa na wygląd naszego brzucha. Warzywa strączkowe, tłuste dania, nabiał i napoje gazowane – one powodują wzdęcia, dlatego unikaj ich, albo zrezygnuj z tych produktów całkowicie.

Odpowiednia dawka białka w codziennych posiłkach może zapewnić płaski brzuch. Ten składnik to budulec mięśni, wobec tego jest bardzo potrzebny gdy trenujesz. Nie bój się białka pochodzenia zwierzęcego, ponieważ wiele badań potwierdza że ono pozytywnie wpływa na spadek wagi. Postaw dlatego na chude mięso, ryby, jaja, owoce morza, jak i nabiał, ale o niskiej zawartości tłuszczu.

Niektóre osoby z nietolerancją na gluten bądź laktozę mają objawy w postaci wzdęć lub innych problemów związanych z układem trawiennym. Wyeliminowanie poszczególnych produktów spożywczych z codziennego jadłospisu może pomóc nam szybko zrzucić brzuch, tak samo jak rezygnacja z tłustych, ciężkostrawnych potraw. Nawet niewielka zmiana nawyków żywieniowych przynosi spektakularne rezultaty. Obserwuj reakcje swojego organizmu po zjedzeniu konkretnego typu żywności, to dużo ułatwi. Możesz również decydować się na badania, aby wykluczyć ewentualne nietolerancje.

Stosowanie, tak zwanych naturalnych spalaczy tłuszczu przyspiesza spadek wagi, do tego podkręca metabolizm. Zielona herbata, kawa, cynamon, kurkuma, pieprz, ostre chilli, ocet jabłkowy – znajdziesz wiele takich składników. Wykorzystując je zrzucisz brzuszek w szybszym tempie.

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *