szczupla fit kobieta

Odchudzanie na wiosnę – 5 praktycznych rad


Wiosna to czas zmian, również w naszym życiu. Zmiana ubrań na lżejsze sprawia, że zauważamy, że nasza sylwetka daleka jest od ideału. Jednocześnie podjęcie decyzji o odchudzaniu wiosną sprawia, że mamy realną szansę na osiągnięcie celu jeszcze przed wakacjami. Aby jednak tak było warto odchudzać się z głową. Przedstawiamy 5 praktycznych rad, dzięki którym osiągniesz swój cel i zrzucisz kilka kilogramów.


elite banner

Planuj realne cele i zaczynaj powoli

Wiele osób, które przechodzą na dietę chcą jak najszybciej zobaczyć efekty. To zrozumiałe. Jednak zbyt szybka utrata wagi może wiązać się z problemami, jakimi są chociażby efekty jojo czyli powrót do swojej wagi sprzed odchudzania a nawet jej zwiększenie. Wszyscy chcemy tego uniknąć, dlatego też niezwykle ważnym jest aby wyznaczyć sobie realny cel, który nie będzie wiązał się ze zbyt szybką utratą wagi. Warto w tym miejscu przypomnieć, że zdrowe odchudzanie to utrata od 1 do 2 kilogramów na tydzień. W przeciwnym razie organizm przestawi się na tryb “oszczędzania i magazynowania zasobów” co oznacza, że powrót do normalnej diety będzie wiązał się z bardzo szybkim powrotem wagi.

  Indeks sytości - co to jest i jakie są produkty z wysokim indeksem sytości?

Ostrożnie wybieraj dietę

Jeśli planujesz odchudzanie na wiosnę ostrożnie wybieraj dietę, której masz zamiar się podjąć. Pamiętaj, że wszystkie bardzo restrykcyjne diety, które eliminują wiele produktów nie są zbyt dobrym wyborem. Powodują co prawda utratę wagi, niemniej jednak jednocześnie przyczyniają się do tego, że organizm nie otrzymuje wszystkich niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania składników takich jak witaminy czy minerały.

Zadbaj o aktywność fizyczną

Jeśli chcesz, żeby twoja sylwetka prezentowała się doskonale musisz mieć świadomość, że sama dieta to za mało. O wiele lepsze efekty osiągniesz jeśli połączysz ją z treningami. Co ważne, nie musi oznaczać to wycieńczającego treningu na siłowni. Każda aktywność fizyczna ma znaczenie i wpływa na szybszą utratę wagi. Zajmuj się więc tym, co lubisz. Niezależnie od tego, czy postawisz na bieganie, spacery, jazdę na rowerze czy pływanie – z pewnością zauważysz różnicę.

  Jak liczyć kalorie? 8 najlepszych sposobów na liczenie kalorii

Nie stawiaj na suplementy

Bardzo wiele osób, które marzą o tym, żeby schudnąć sięga po różnego rodzaje suplementy takie jak np. spalacze tłuszczu czy środki, które mają zmniejszyć apetyt. Nie jest to jednak do końca dobry pomysł. Nawet jeśli wybierzemy sprawdzone, bezpieczne specyfiki, nie powinny one stanowić podstawy naszych działań. Mogą co prawda pomóc w osiągnięciu wymarzonego celu, niemniej jednak warto przede wszystkim skupić się na prawidłowych nawykach żywieniowych oraz regularnych ćwiczeniach.

Nie odmawiaj sobie przyjemności

Każda osoba, która kiedykolwiek się odchudzała wie doskonale jak trudno jest wytrwać w swoich postanowieniach i nie ulec pokusie np. na coś słodkiego. Dlatego też planując odchudzanie nie zakładaj, że nie sięgniesz po nic niezdrowego. O wiele lepiej jest zaplanować “cheat meal’ czyli jeden w posiłek w tygodniu, podczas którego zjesz dokładnie to, na co masz ochotę bez liczenia kalorii. Dzięki temu nie złamiesz swoich postanowień a jednocześnie od czasu do czasu spełnisz swoje kulinarne zachcianki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *