cashback

Czy warto korzystać z programów lojalnościowych w sklepach?

Program lojalnościowy to system nagradzania stałych klientów Ci najczęściej otrzymują rabaty, bonusy i inne korzyści za swoje zaangażowanie. System ten może być korzystny jednakowo dla sprzedawców, jak i klientów. Co jeszcze należy wiedzieć o programach lojalnościowych? Czy warto z nich korzystać? Odpowiadamy!

Programy lojalnościowe – co warto wiedzieć?

Programy lojalnościowe nagradzają klientów, którzy wielokrotnie wchodzą w interakcję z daną marką. Jest to strategia utrzymania klienta, która zachęca ich do dalszego kupowania produktów u ciebie, a nie u konkurencji. Im więcej klient kupuje lub angażuje się w markę, tym więcej nagród otrzymuje.

Dzięki programowi lojalnościowemu firmy mogą oferować klientom punkty lub korzyści. W zamian ci wymieniają punkty na rabaty, bezpłatne produkty, nagrody lub korzyści. Celem jest zmotywowanie do powtórnych zakupów i zbudowanie zaufania między klientem a biznesem.

Programy te są korzystne jednakowo dla sklepów, jak i klientów. Te pierwsze zyskują więcej poleceń klientów. Udany program lojalnościowy może zmienić stałych klientów w adwokatów marki. Ta grupa pomaga sklepom dotrzeć do nowych klientów za pośrednictwem poczty pantoflowej, która jest tanią strategią marketingową w porównaniu z płatnymi reklamami. Z kolei sami klienci są w stanie nabyć pożądane produkty taniej lub skorzystać z promocji, które nie są dostępne w innych sklepach. O wielu promocjach i programach lojalnościowych, a także np. jak aktywować kupon lidl plus, możesz dowiedzieć się tutaj – https://blix.pl/sklep/lidl.

Czym są programy lojalnościowe?

Istnieje wiele rodzajów programów lojalnościowych:

  • Programy lojalnościowe oparte na punktach. Obecnie coraz więcej sklepów się na nie decyduje. Pomysł jest prosty: Zbierz wystarczającą liczbę punktów (lub wydaj wystarczająco dużo pieniędzy), a otrzymasz nagrodę.
  • Programy lojalnościowe Cash-Back. Wszyscy kochają gotówkę. A zwrot pieniędzy z przy okazji zakupów jest jeszcze korzystniejszy — zwłaszcza jeśli pochodzi z twoich ulubionych sklepów, w których już robisz zakupy.
  • Płatne programy lojalnościowe. Można by pomyśleć, że pomysł płatnego programu lojalnościowego nie byłby zbyt popularny, prawda? Ale okazuje się, że jeśli oferta jest wystarczająco dobra, ludzie zapłacą, aby zostać członkiem elitarnego klubu. Weźmy na przykład Amazon. Ich program lojalnościowy nazywa się Amazon Prime. A kiedy jesteś członkiem Prime, otrzymujesz bezpłatną wysyłkę zamówień, oferty w sklepach takich jak Whole Foods, a nawet bezpłatne filmy na ich platformie streamingowej.
  Rodzaje odżywek białkowych - jakie są?

Najciekawsze programy w sieciówkach

Zdecydowanie najpopularniejsze są programy rabatowe. Do każdego zakupu klient otrzymuje rabat. Rabat można ustalić na przykład na stałe. Albo może on być progresywny – im większy rachunek, tym większy rabat. Zadaniem rabatu jest zachęcenie klienta do zakupu tu i teraz. Rabaty działają w momencie podjęcia decyzji o zakupie.

Trochę inaczej działa program bonusowy. Bonusy są przyznawane za zakupy dla klienta. Podobnie jak w przypadku zniżek, procent naliczonych premii może być stały lub rosnąć wraz z rachunkiem. Bonusy można wykorzystać jako rabaty na dalsze zakupy, zamienić na cashback lub wymienić na darmowe towary. Bonusy nie tylko wpływają na wybór sklepu, ale mogą przekonać cię do zakupu produktu, o którym wcześniej nawet nie myślałeś.

Program wielopoziomowy to skomplikowany program rabatowy lub bonusowy. Klienci są podzieleni na poziomy. Im więcej klient kupi, tym wyższy poziom i tym większy rabat lub bonusy. Program wielopoziomowy ma poważną zaletę – nie zachęcasz wszystkich, a jedynie zyskownych klientów. Zachęty otrzymują tylko ci klienci, których zakupy spłacają przyznane rabaty i bonusy.

Program łączony to połączony program zniżek i bonusów. Jeden z programów jest używany jako główny, a drugi – jako uzupełnienie. Na przykład nalicza się premie klientom, a jednocześnie posiadacze kart otrzymują dodatkowe rabaty na określone kategorie towarów lub w specjalne dni. Program łączony pozwala korzystać ze zniżek i bonusów, zwiększać zasięgi klientów i zwiększać ich lojalność.

Czy warto zostać członkiem klubu lojalnościowego?

Dziś ponad 90% firm ma jakiś program lojalnościowy dla klientów. Programy lojalnościowe sprawdziły się jako jedna z najskuteczniejszych taktyk zwiększania przychodów i tworzenia więzów lojalności klientów. Aż 84% konsumentów twierdzi, że jest bardziej skłonnych do pozostania przy marce, która oferuje program lojalnościowy. A 66% konsumentów twierdzi, że możliwość zdobywania nagród faktycznie zmienia ich zachowania związane z wydatkami. Zachowania klientów nie są tu pozbawione sensu. Choć sklep zyskuje ich lojalność, a tym samym zarabia na ich zachowaniach konsumenckich, to w zamian klienci otrzymują lepsze ceny na najbardziej popularne produkty.

  Chcesz kupić hulajnogę? Oto na co musisz zwrócić uwagę!

Dodaj komentarz