kobieta obserwuje efekty cwiczen

Efekty ćwiczeń – ile czasu trzeba czekać na pierwsze efekty i co zrobić kiedy ich nie widać?


Jeśli pojawiają się rezultaty treningów to automatycznie wzrasta nasza motywacja do dalszych działań. Mamy power do walki o piękną figurę. Ile trzeba czekać na pierwsze efekty? Sprawdź koniecznie! Wszystkie szczegóły znajdziesz w naszym artykule.


Po jakim czasie widać efekty ćwiczeń?

Regularne treningi i odpowiedni sposób odżywiania to zarówno skuteczny patent na spadek wagi, jak i uzyskanie odwrotnego działania, czyli na rozbudowę masy. Wiele osób, które ćwiczy, albo dopiero zaczyna swoją przygodę ze sportem zastanawia się kiedy będą widoczne pierwsze efekty. Nie można się spodziewać szybkich wyników, bo przecież na wszystko potrzeba czasu.

Tempo zmian w naszym ciele to sprawa indywidualna. Pod uwagę bierze się częstotliwość, rodzaj treningów i ich długość, poza tym metabolizm, zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie, czy też nasz stopień zaawansowania. Uwarunkowania fizjologiczne są niebywale ważne!

Zastanawiasz się po jakim czasie widać efekty ćwiczeń na siłowni? Po pierwszych dwóch tygodniach nasze ciało zaczyna się przystosowywać do systematycznego ruchu – 3-4 razy na 7 dni. Zyskujesz w tym okresie przede wszystkim zastrzyk pozytywnych endorfin, większą pewność siebie oraz doświadczenie, które zaowocuje w przyszłości. Po około 3-4 tygodniach od rozpoczęcia przygody z siłownią w obwodach jest mniej centymetrów. Aczkolwiek należy pamiętać, że każdy w innym tempie chudnie, ponieważ to zależy od wielu aspektów, między innymi od uwarunkowań genetycznych.

Po miesiącu da się zauważyć lepszą jędrność skóry, a nawet delikatnie zarysowane mięśnie. Po około 5 tygodniach ćwiczenia kilka razy na 7 dni osiągniesz więcej. Satysfakcja wzrośnie, poza tym różnica w pomiarach będzie znacząca. Kondycja będzie stopniowo się polepszać. Trzeba jednak pamiętać, że z czasem należy zmienić pozycje oraz ilość, jak również samo obciążenie. Dlaczego? Organizm się przyzwyczaja, potrzebuje więc nowych bodźców.  Kolejne miesiące będą już tylko lepsze, ale konieczne są zmiany w planach treningowych.

Koniecznie przeczytaj  Trening izometryczny - na czym polega? Efekty i zasady

Efekty ćwiczeń w domu – czy jest jakaś różnica w porównaniu do siłowni?

Po jakim czasie widać efekty ćwiczeń w domu? W warunkach mniej profesjonalnych, a zatem bez ciężkiego sprzętu i profesjonalnej opieki trenerskiej musimy nieco dłużej czekać na pierwsze zmiany w wyglądzie sylwetki, choć u niektórych przychodzą one stosunkowo szybko. Już po 4 tygodniach skóra będzie jędrniejsza, a ciało smuklejsze. Dopiero po miesiącu, ale  systematycznego ruchu mniejsze są obwody. Natomiast po 3 miesiącach mięśnie będą subtelnie widoczne, a kondycja lepsza. Pół roku to optymalny czas, który trzeba poświęcić na aktywność fizyczną w domowych warunkach, wtedy masz gwarancję, że ciało się zmieni.

Wiele kobiet mocno skupia się na poszczególnych częściach ciała, aby zredukować tkankę tłuszczową i wyrzeźbić sylwetkę. Po jakim czasie widać efekty ćwiczeń brzucha? 14 dni da już pierwsze zmiany w postaci wysmuklenia i ujędrnienia, kolejne 2 tygodnie przybliżają Cię coraz bardziej do znacznego spadku wagi. 2-3 miesiące systematycznych treningów pozwala ukazać całkiem dobry zarys mięśni oraz odnotować mocny spadek tkanki tłuszczowej. A po jakim czasie widać efekty ćwiczeń na pośladki?

W przypadku pupy dobrze wykorzystywać obciążenie, które przyspieszy rezultaty. Już pierwszy miesiąc ruchu zaprocentuje ujędrnieniem i subtelnym uniesieniem pośladków. Wzmocnienie kręgosłupa, lepsza równowaga, wzmocnienie nóg, a także wzmocnienie mięśni – to kolejne plusy, które uzyskasz już po miesiącu. Dopiero po około 3-5 miesiącach pośladki będą wizualnie pełniejsze i okrąglejsze.

Koniecznie przeczytaj  Trening obwodowy - co to jest i na czym polega?

Brak efektów treningów – co w takiej sytuacji należy zrobić?

Czasami mimo kilkukrotnych treningów w tygodniu i trzymania się ścisłych wytycznych diety nie zauważamy zmian, albo progres jest naprawdę niewielki. Co można zrobić? Jest kilka możliwości, aby rozwiązać taką sytuację. Najlepiej dokonać zmian w planie treningowym. Zwiększ ilość dni do 3-4 oraz stopniowo niech rośnie wartość powtórzeń oraz serii, być może trzeba dodać również jakiś ciężar.

Poza tym mocno zwróć uwagę na odpoczynek to bardzo ważny element, bo pozwala ciału się zregenerować. Zadbaj o odpowiednią ilość snu oraz o zredukowanie stresu, bo on nie sprzyja kształtowaniu mięśni. Ostatni element to dieta, bywa że potrzebne jest wsparcie, między innymi w postaci suplementacji, na przykład poprzez zwiększenie podaży białka.

Warto regularnie zapisywać nie tylko wagę, ale przede wszystkim wymiary, czy robić zdjęcia sylwetki. W ten sposób łatwiej nam oszacować zmiany jakie zaszły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *