Jak zgubić boczki? Poznaj skuteczne sposoby


Wiele osób walczy z wystającymi boczkami. Niestety, ale jest to częsty problem, ponieważ właśnie w tym miejscu gromadzi się najwięcej tkanki tłuszczowej. Nie tak łatwo ją usunąć. Jak zgubić boczki? Koniecznie sprawdź nasze skuteczne sposoby!


Wystające boczki – dlaczego powstają?

Układ trawienny nie zawsze sobie radzi, tak jak powinien. Niektórzy mają szybszy, inni wolniejszy metabolizm. Czynników decydujących o pojawieniu się wystających boczków jest kilka. Głównie chodzi o to, że nadmiar substancji odkłada się najbliżej systemu trawiennego, więc w okolicy brzucha.

Powodem mogą być także uwarunkowania genetyczne, czy prowadzenie niezdrowego trybu życia – śmieciowe jedzenie, stres, brak ruchu. Co ciekawe, wystające boczki to problem nie tylko osób posiadających nadwagę. Niekiedy ten mankament pojawia się u ludzi z mniejszą wagą, dlatego że to predyspozycje indywidualne o tym decydują, a nie liczba kilogramów.


Walka z wystającymi boczkami 

Jeśli chcesz pozbyć się wystających boczków musisz pamiętać o kilku kwestiach:

  • Po pierwsze, systematyczne treningi są bardzo ważne. Ćwiczenia 4 razy w tygodniu po 30-40 minut w zupełności wystarczą. One są wręcz niezbędne do zgubienia boczków!
  • Po drugie, co kilka dni dokonuj pomiarów ciała. Wykorzystaj centymetr oraz wagę. Wszystkie dane zapisuj, aby mieć do nich wgląd i niczego nie pominąć. Nie denerwuj się, gdy rezultaty nie będą od razu widoczne, ponieważ na wszystko potrzebny jest czas. 
  • Po trzecie, zadbaj o dietę. Wyeliminuj z niej napoje gazowane, przetworzoną żywność, tłuste mięsa oraz słodycze. Postaw na dużo warzyw, owoców oraz produktów zbożowych bogatych w błonnik, dzięki temu polepszysz pracę układu trawiennego. Jedz drób, ryby i niskotłuszczowe produkty mleczne. 4-5 posiłków o stałych porach dostarczy Ci energii na cały dzień.

Tylko zdrowe jedzenie i ruch sprawią, że pozbędziesz się swojego kompleksu. Wystające boczki możesz maskować, na przykład bielizną korygującą, ale to tylko doraźna metoda. Ona nie rozwiąże Twojego problemu, a jedynie go zakamufluje. 


Ćwiczenia, które pomogą zlikwidować boczki

W przypadku wystających boczków należy wykonywać głównie ćwiczenia siłowe. Dzięki nim wymodelujemy sylwetkę, a nie jedynie wzmocnimy mięśnie brzucha. Szybkie tempo gwarantuje spalanie tkanki tłuszczowej, a także uruchamia więcej partii naszych mięśni. Poniżej znajdziesz przykładowe ćwiczenia, które są skuteczne w walce z wystającymi boczkami:

  • Pajacyki są doskonałym rozwiązaniem. Pomagają przede wszystkim zgubić zbędne kilogramy oraz polepszyć kondycję. Świetnie działają na całe ciało! Możesz je robić w domu lub na świeżym powietrzu.
  • Ćwiczenie plank, czyli trzymanie pozycji do damskiej pompki w bezruchu. Na podłodze znajdą się zatem zgięte łokcie oraz palce stóp. Napinasz mięśnie brzucha, bioder oraz pośladków. Dla bardziej wyćwiczonych osób polecamy wersję boczną. Jak wygląda? Kładziesz się na boku i unosisz tułów podpierając się na ugiętym łokciu i stopach.
  • Brzuszki to pewniak w walce z boczkami. Oprócz klasycznego rodzaju wykonuj opcję skośną. Kładziemy się na boku jedna ręka pod głową, druga ułożona na podłodze. Nogi są złączone, delikatnie zgięte. Nogami próbujemy dotknąć do łokcia. Ujędrniasz poprzez to skórę, wyszczuplasz talię oraz wzmacniasz mięśnie.
  • Skoki też są dobre na boczki, na przykład wykonuj te z łączeniem łokci i kolan. Pamiętaj by zestawiać ze sobą dwie przeciwległe kończyny, naprzemiennie. 
  • Ostatnia propozycja jest w pozycji stojącej. Zrób lekki rozkrok, a następnie wypad jedną nogą do boku. Uginasz kolano oraz wypychasz biodra, przechodzisz do przysiadu. Cały czas druga noga powinna być prosta! Robisz oczywiście to ćwiczenie naprzemiennie, czyli raz jedna, a raz druga strona.

Poza tymi ćwiczeniami warto próbować innej aktywności fizycznej, na przykład jazdy na rowerze, pływania, czy też aerobiku. Można wybrać się na siłownie lub na grupowe zajęcia gdzie będzie pracować całe ciało. Obciążenie sprzętu również pomoże nam osiągnąć lepsze rezultaty.


 

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *