kobieta sprawdza postepy w odchudzaniu

Jak zacząć odchudzanie? 10 praktycznych rad


Aby odchudzanie przyniosło oczekiwane rezultaty musimy przestrzegać kilku zasad. Niestety, ale one są kluczem do osiągnięcia upragnionego celu, a więc spadku wagi. Planujesz rozpocząć taką kuracje? Koniecznie sprawdź o czym musisz pamiętać!


Jak rozpocząć odchudzanie?

Proces odchudzania to połączenie zdrowej diety z dodatkiem sportu. Zacznij od spożywania dużej ilości owoców oraz warzyw w połączeniu z chudym mięsem oraz z nabiałem. W menu powinno się znaleźć miejsce także na produkty zbożowe. Pij dużo wody i unikaj soli, zamiast niej stosuj aromatyczne zioła oraz przyprawy. To pozwoli zmieniać smak dań, a także podkręcić metabolizm.

Podczas kuracji odchudzającej niezbędny jest deficyt kaloryczny, czyli zmniejszenie ilości przyjmowanych kalorii. Dzięki temu ciało zaczyna korzystać z nagromadzonych rezerw, przede wszystkim z tkanki tłuszczowej. Warto wspomóc się tabelami lub kalkulatorami kalorii, a nawet specjalnymi aplikacjami, zwłaszcza na początku przygody z odchudzaniem. To nam zdecydowanie ułatwi cały proces.

Przygotowuj pudełka na cały dzień, w ten sposób będziesz mieć zawsze posiłek. To spowoduje, że mniej będą Cię kusić zakazane produkty, co więcej zawsze będziesz gotowa na napad głodu. Równie dobrze możesz skorzystać z oferty kateringów dietetycznych – to idealna opcja dla osób, które nie mają czasu na gotowanie.

10 praktycznych zasad odchudzania

Wiele osób pragnie zgubić zbędne kilogramy. Ale jak to zrobić skutecznie, a co najważniejsze w bezpieczny sposób? Nie masz pojęcia? Sprawdź 10 praktycznych zasad odchudzania:

Usuń z domu wszelkiego rodzaju pokusy

Pozbądź się z szafek i zakamarków, takich rzeczy, jak słone przekąski, napoje gazowane, słodycze, alkohol oraz mocno przetworzona żywność. Natomiast w sklepach unikaj działów, które mogłyby sprawić, że poczujesz chęć sięgnięcia po coś niezdrowego.

Dobrze zbilansuj posiłki

Na talerzu muszą znaleźć się odpowiednie składniki w dobrej proporcji. Warto skorzystać z pomocy dietetyka, albo postawić na katering.

Jedź obfite śniadania

Aby dodać ciału energii koniecznie jedź śniadanie, za to kolacje spożywaj lekkostrawne, by organizm nie musiał ich długo trawić. Zobaczysz, że nawet jakość snu się polepszy.

Spożywaj posiłki świadomie

Wolne tempo pozwoli nie tylko delektować się smakiem, ale i zapewni uczucie sytości na dłużej. Przeżuwaj każdy kęs średnio 30 razy.

Jedz regularnie

To pozwala zapobiec napadom głodu i spadkom energii. Zabieraj posiłki do pracy, trzymaj się wyznaczonych pór jedzenia. Spożywaj systematycznie co 3-4 godziny.

Zdrowe przekąski

Przygotuj się na wszelki wypadek, a zatem miej w domu, w torebce, czy w aucie zdrowe przekąski, takie jak orzechy, owoce, czy surowe warzywa. One nie tylko zaspokoją nagły napad głodu, bo sprawią, że nie będziesz chciała zjeść nic innego spoza listy dietetycznej. Nie przesadzaj jednak z ilością!

Pamiętaj o wysiłku fizycznym!

Nie zapominaj o ruchu, ponieważ to ważny element w procesie odchudzania. Ćwicz w domu, albo na siłowni, poza tym staraj się dużo ruszać, między innymi chodzić po schodach, biegać, czy jeździć rowerem. Im więcej aktywności tym lepiej! Dopiero po około 30-40 minutach treningu organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową.

Zabiegi kosmetyczne sprzyjają odchudzaniu

Wspomagaj się zabiegami kosmetycznymi, dzięki temu skóra będzie elastyczna i jędrna. Odpowiednie preparaty pomogą zmniejszyć widoczność rozstępów, albo innych zmian skórnych. Zadbaj o siebie!

Stosuj naturalne spalacze tłuszczu

Naturalne spalacze tłuszczu takie jak czarna kawa, zielona herbata, ocet jabłkowy, kurkuma, cynamon i chilli. Są bezpieczne dla zdrowia, a skutecznie podkręcają metabolizm.

Monitoruj postępy w odchudzaniu

Zapisuj na bieżąco postępy, co ważne nie tylko wagę, ale przede wszystkim wymiary. To pozwoli kontrolować zachodzące zmiany. Taki zeszyt będzie świetną motywacją do dalszego działania.

Te 10 rad pomoże Ci wytrwać w kuracji odchudzającej, a co najważniejsze zmniejszyć wagę.  Zamiast głodówek stosuj zbilansowaną dietę, dodaj do tego ruch. Pamiętaj jednak, żeby dać ciału czas się zregenerować! W ciągu tygodnia stracisz miej więcej 1-1,5 kilograma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *