mezczyzna trenuje na silowni i pali tluszcz

Jak schudnąć w 30 dni? 12 skutecznych rad


Chudnięcie to nie łatwy proces, nie daje efektu w krótkim czasie. Warto poznać kilka wskazówek, dzięki którym spadek wagi będzie efektywniejszy. Jak schudnąć w 30 dni? Odkryj nasze sprawdzone patenty!


Jak schudnąć w 30 dni? 12 skutecznych rad

Miesiąc to sporo czasu, aby zmienić coś w swojej sylwetce. Trzeba jednak trzymać się pewnych wytycznych, które nam to ułatwią. Jak schudnąć w 30 dni? Przede wszystkim:

1. Liczy się wytrwałość

Musisz regularnie jeść i trenować, poza tym trzymać się wszystkich wytycznych dotyczących ilości kalorii, czy zestawu ćwiczeń. Tylko tak osiągniesz sukces!

2. Zbilansowane menu

ciało nawet w czasie kuracji odchudzającej potrzebuje odpowiedniej dawki tłuszczu, białka i węglowodanów. Nigdy nie głodź się ani nie decyduj na radykalne kuracje. To od jedzenia zależy aż 70% sukcesu. Jeśli sam nie radzisz sobie z planowanie menu poradź się dietetyka, albo zamów dietetyczny katering.

3. Ujemny bilans kalorii

Bez tego trudno o spadek wagi!

4. Zapomnij o przekąskach i odstępach od diety

Słodycze, słone paluszki i dania typu fast food kuszą, ale to krótka droga do efektu jo-jo, czyli do dodatkowych kilogramów na wadze.

5. Zmień nawyki żywieniowe

Podejdź do diety z głową. Jedz tylko to co Ci smakuje, nie odmawiaj sobie wszystkiego, zachowaj umiar. W innym wypadku odchudzanie stanie się prawdziwą katorgą, wobec tego będzie Ci trudno wytrwać.

6. Obserwuj swoje ciało

Ono najlepiej wie czego Ci brakuje. Badanie z krwi wykaże również, czy potrzebna jest dodatkowa suplementacja, czy wystarczy zbilansowane menu.

7. Kontroluj postępy

Waż się oraz mierz ciało raz na tydzień. W ten sposób będziesz mieć pełen obraz postępów. W razie konieczności możesz dokonać zmian w treningu, czy diecie jeśli nie widać rezultatów wcześniejszych działań.

8. Dokładnie analizuj skład produktów

Nie każde towary z napisem „light”, „fit”, czy „lekkie” to produkty dietetyczne. Często kryją one w sobie zbędny cukier, czy masę dodatków konserwujących. Dlatego też nieświadomie zjadasz dodatkowe ponadprogramowe kalorie, o których nie masz pojęcia.

9. Stosuj naturalne spalacze tłuszczu

Takimi spalaczami są między innymi czarna kawa, zielona herbata, cynamon, kminek, czy ocet jabłkowy. Dodadzą smaku Twoim daniom, poza tym one podkręcą metabolizm, i to w naturalny sposób.

10. Dużo się ruszaj

Zadbaj o aktywność fizyczną. Poszukaj kogoś do towarzystwa, dzięki temu będziecie się wzajemnie motywować do działania. Pamiętaj, że dopiero po 30-40 minutach ruchu ciało zaczyna spalać tkankę tłuszczową.

11. Przygotuj się do diety teoretycznie

To pomoże Ci uniknąć wielu błędów żywieniowych, a także niechcianego efektu jo-jo.

12. Zapewnij sobie odpowiednią dawkę snu

Zadbaj nie tylko o dietę i ćwiczenia, ale również o odpowiednią dawkę snu. Regeneracja organizmu jest niebywale ważnym aspektem.

30 dni na schudnięcie – co zrobić?

Przed kuracją odchudzającą dobrze zaplanuj swój jadłospis. Powinno się w nim znaleźć:

  • dużo błonnika
  • świeżych owoców i warzyw
  • chudego mięsa oraz nabiału
  • pełnoziarnistych produktów.

U wielu osób doskonale sprawdza się zakup gotowej diety (zyskujesz przepisy, listę zakupów i porady), albo kateringu. Równie dobrze można ściągnąć aplikacje na telefon, na przykład liczącą kalorie. Osoby początkujące bez tego mogą sobie nie poradzić z kontrolą jedzenia. To proste rozwiązanie za to niebywale przydatne. Istnieją również aplikacje z treningami, dzięki którym uda się monitorować nawet postępy. Rodzajów pomocy jest sporo i warto z nich korzystać, na przykład z usług trenera personalnego.

Przed kuracją odchudzającą:

  • oblicz bilans kaloryczny
  • przygotuj menu na 30 dni
  • zaplanuj treningi i inne aktywności na 30 dni
  • należy uzbroić się w cierpliwość
  • wyznaczyć sobie realne cele do osiągnięcia.

Podejdź do tego optymistycznie, bądź sumienny i wytrwały w postanowieniu. Każdemu zdarzają się gorsze chwile, czy słabości, więc nie można być dla siebie za surowym. Podejmij świadomą decyzję o kuracji odchudzającej, podejdź do tego z głową. Szybko przyzwyczaisz się do zmian i zakochasz się w zdrowym trybie życia! Pamiętaj, że spadek wagi będzie stopniowy, więc na lepsze efekty trzeba poczekać nawet kilkanaście miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *