hollow body krok 3

Hollow body

Mięśnie działające w napięciu ciągłym

  • Core mięśnie głębokie kręgosłupa,
  • Prosty brzucha,
  • Czworogłowy
  • Brzuchaty łydki

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Siądź na podłodze w siadzie prostym, możesz użyć maty lub ręcznika
  • Połóż się na plecy i rozłóż proste ręce na boki

hollow body krok 1

Krok 1

hollow body krok 2

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Napnij mięśnie czworogłowe i ściągnij palce stóp napinając łydki.
  • Nabierz powietrza i poprzez spięcie brzucha unieś jednocześnie głowę, ramiona i nogi tak by tułów tworzył tzw. łódeczkę.
  • Punktem styku ciała z podłogą powinien pozostać tylko odcinek lędźwiowy.

hollow body krok 3

Krok 3

Podpowiedzi

  • Zanim podniesiesz się do pozycji przypilnuj by docisnąć plecy w odcinku lędźwiowym do podłogi,
  • Oddychaj w trakcie trzymania pozycji, nie wykonuj tego ćwiczenia na wstrzymanym wdechu
  • Skupiaj się na tym by odcinek lędźwiowy był mocno dociśnięty, gdy zacznie się unosić oznacza to konieczność opuszczenia tułowia do leżenia gdyż napięcia, które powstają przy wzniesionym odcinku lędźwiowym są dla niego niekorzystne.

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *