wykroki z hantlami faza 4

Wykroki z hantlami stojąc w miejscu

Mięśnie działające w trakcie ćwiczenia
  • Czworogłowy uda
  • Pośladkowy wielki
Jak przygotować się do ćwiczenia?
  • Ustaw hantle pionowo na podłodze tak by móc swobodnie stanąć pomiędzy nimi
  • Stań pomiędzy hantlami i ustaw stopu na szerokość bioder
  • Zejdź nisko na nogi pochylając się jednocześnie, złap hantle i podnieś je z ziemi do pozycji wyprostowanej ruchem martwego ciągu

Krok 1

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?
  • Zapnij łopatki jednocześnie wypinając lekko klatę piersiową.
  • Wykonaj jeden zakrok w tył na odległość około 70-100 cm w zależności od długości twoich nóg.
  • Weź wdech i rozpocznij opuszczanie tułowia w dół zginając jednocześnie obie nogi tak by udo nogi tylnej było skierowane pionowo do podłogi a udo nogi przedniej było skierowane do niej poziomo.
  • Wydychając powietrze wstań do pozycji początkowej prostując obie nogi.

Krok 3

Krok 4

Krok 5

Podpowiedzi
  • Hantle przez całe ćwiczenie utrzymuj wzdłóż tułowia bez ruchu na prostych ramionach.
  • Wychodząc w tył do zakroku przypilnuj by stopę poprowadzić w linii prostej nie zmieniając szerokości rozstawu stóp z pozycji początkowej
  • Unikaj stawiania stóp jednej za drugą w linii prostej gdyż łatwo możesz stracić równowagę.
  • Utrzymuj ciągłe spięcie brzucha dla lepszej równowagi.
  • Pilnuj by schodzić pionowo w dół obciążając obie nogi równomiernie
  • Pamiętaj że nogi w najniższym momencie zejścia w dół powinny tworzyć ze sobą kąty proste.
  • Unikaj wychodzenia biodrami w tył podczas wstawania co świadczy o nieutrzymaniu spiętego brzucha
  • Zwróć uwagę by kolano nogi przedniej nie uciekało do wewnątrz zarówno przy schodzeniu w dół jak i wstawaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *