kobieta rozpoczyna treningi w domu

Mata, skakanka i hantelki – pierwsze akcesoria w mini siłowni. Pierwsze kroki na drodze do smukłej sylwetki


W zaciszu własnego domu możesz bez problemu urządzić przytulny kącik fitness. Wystarczy kilka podstawowych urządzeń, aby przeprowadzić solidny trening, który uczyni Twój dzień zdecydowanie lepszym. Od czego zacząć ćwiczenia i jakie sprzęty kupić?


Mata,skakanka i małe hantelki – to na początek!

Można dosyć łatwo się zniechęcić przy organizowaniu swojej małej siłowni. Pojawia się wiele myśli, które skutecznie minimalizują chęć działania, np. brak funduszy i inne kwestie logistyczne. Następnie dochodzi niezdecydowanie i spadek motywacji do poświecenia kilku chwil na rzecz własnego zdrowia. Tymczasem tak niewiele wystarczy, aby zmienić swoje życie i zacząć się więcej ruszać.

Jeśli jesteś na etapie planów związanych z kącikiem fitness, zacznij od sporządzenia listy najpotrzebniejszych urządzeń. Nie musisz zanadto uszczuplać swojego portfela, aby zacząć ćwiczyć i wysmuklić swoje ciało.

Wystarczy na początek zwykła piankowa mata, która będzie amortyzować  wstrząsy i zapewni Ci komfort podczas wykonywanych ćwiczeń. Jej długość i szerokość dopasuj do swojego wzrostu, ale i preferencji. Maty są różne, ale przy wyborze kieruj się przede wszystkim jej funkcjonalnością. Powinna być antypoślizgowa, miękka i wodoodporna. Ćwiczenie na zawilgoconej powierzchni nie jest niczym przyjemnym.

Ćwiczenia na macie – zacznij od rozciągania

Trening na macie możesz przeprowadzić w ten sam dzień co trening na skakance, np. przed ćwiczeniami ze skakanką, lub oddzielnie. Rola maty jest niezastąpiona, bo można wykonywać na niej wiele ćwiczeń na różne partie ciała. Przede wszystkim solidnie się porozciągasz. Następnie możesz ćwiczyć mięśnie brzucha i grzbietu, a na koniec zostawić sobie ćwiczenia wytrzymałościowe np. z ciężarkami. Rozciąganie ciała na koniec treningu to również ważny element ćwiczeń. Mata posłuży Ci też do wyskoków, przysiadów, pompek, treningu z taśmami fitness czy piłką. Do skakania na skakance jest również niezastąpiona.

Koniecznie przeczytaj  Jakie rolki dobrać dla początkujących?

Kolejnym ważnym akcesorium jest najzwyklejsza skakanka. Oczywiście możesz wybrać model droższy skórzany, z licznikiem i różnymi dodatkami. Jednak nie jest to konieczne. Dopasuj odpowiedni dla siebie rodzaj skakanki: https://allegro.pl/kategoria/trening-fitness-skakanki-110159 i ciesz się prostym, ale skutecznym treningiem. Jest wiele różnych technik skakania, wśród których wyróżnia się zwykłe podskoki na jednej  czy dwóch nogach oraz ósemki. Każdego dnia możesz zmieniać częstotliwość podoskoków, zwiększając nieco ich tempo.

Jak się przygotować do treningu na skakance?

Trening na skakance powinien zacząć się od rozgrzania stawów dłoni i stóp. Bardzo łatwo przy tego typu ćwiczeniach o nadwyrężenie mięśni czy naderwanie ścięgien. Na początku przygody ze skakania nie ustalaj sobie zbyt długich i intensywnych ćwiczeń. Zacznij od skakania trzy razy w tygodniu po 30 minut. To w zupełności wystarczy do obudzenia ciała i przygotowania na cięższe treningi. Każdego dnia możesz delikatnie zwiększać intensywność skoków i dodawać kolejne ćwiczenia. Warto obejrzeć kilka filmików z instruktażem na yt, które pomogą przejść przez pierwsze najtrudniejsze kroki trenowania ze skakanką.

Koniecznie przeczytaj  Wiosna, ach to Ty? Czas najwyższy wziąć się za siebie i zrzucić zimową „oponkę”. Ale jak to zrobić? Oto nasze rady!

Co daje trening? Jakich efektów można się spodziewać?

Trenowanie na skakance przyniesie Ci ogólną poprawę kondycji ciała i koordynacji ruchów. Poprawi się Twoja gibkość, refleks i rozciągniecie mięśni. Co więcej, zyska też dużo Twoja wydolność, którą można znacząco poprawić. Trening na tak prostym akcesorium, jakim jest skakanka to czysta przyjemność i powrót do lat dziecinnych. Prosto, bez żadnych drogich sprzętów możesz każdego dnia pracować nad swoją kondycją. Także psychiczną.

Zapamiętaj, że każdy, nawet najkrótszy trening wymaga rozciągania. Podczas wykonywania ćwiczeń, a na pewno bezpośrednio po nich, koniecznie uzupełnij niedobory wody. Niezbędny jest także posiłek bogaty w wartościowe węglowodany i białka. Nie zapominaj też o witaminach i minerałach, które znajdują się m.in. w świeżych owocach i warzywach. Treningi to nie wszystko. Organizm musi mieć zapewnioną odpowiednio zbilansowaną dietę i detoks, aby efekty treningów były widoczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *