mezczyzna wisi na drazku

Ćwiczenia na wzrost i wydłużenie ciała – 10 najlepszych ćwiczeń


Odpowiedni trening pomoże nam zredukować masę, albo wręcz przeciwnie, zwiększyć ją. Ale czy ćwiczenia na wzrost i wydłużenie ciała naprawdę działają? Jak je wykonywać? Zobacz 10 najlepszych pozycji, które faktycznie przynoszą dobre rezultaty!


Ćwiczenia na wzrost człowieka – hit, czy kit?

Nie każdy może pochwalić się tym, że jest wysoki. Dla wielu ludzi niestety, ale niski wzrost to źródło kompleksów. Jak sobie z tym poradzić? Istnieją ćwiczenia na wzrost, które może robić każdy bez względu na wiek oraz na płeć. Dzięki nim rozciągamy się, poza tym przy długim stosowaniu tego typu treningów uda się zyskać parę centymetrów więcej. To nie wszystkie korzyści, które niesie ta aktywność fizyczna, ponieważ będziemy bardziej wygimnastykowani, giętcy i elastyczni. Co więcej nasz kręgosłup z pewnością poczuje ulgę. To pokazuje, że te pozycje nie zaszkodzą, a pomogą pomóc.

Poznaj 10 najlepszych ćwiczeń na wzrost

Aktywność fizyczna jest pomocna nie tylko przy zbijaniu wagi, czy przy budowaniu masy ciała oraz rzeźbieniu figury. Wzmocnienie mięśni i stawów może spowodować, że nasz wzrost ulegnie lekkiej zmianie. Nie będzie to bardzo duży wynik, ale i tak uda się delikatnie go skorygować. Pojawi się wydłużenie ciała, a co za tym idzie będziemy mieć trochę więcej centymetrów. Poniżej znajdziesz 10 najlepszych ćwiczeń na wzrost i wydłużenie ciała.

Koniecznie przeczytaj  Cardio z Mel B - jak wygląda ten trening i jakie daje efekty?

Popularne ćwiczenia rozciągające na wzrost to przede wszystkim:

  1. Wiszenie na drążku – tutaj rozciągamy stawy, kości, mięśnie oraz ścięgna. Robimy zwis na drążku z obiema uniesionymi nogami. Każdego dnia wykonaj kilka powtórzeń, ale uważaj bo częste i długie ćwiczenie może być powodem kontuzji oraz urazów.
  2. Zwis do góry nogami – w tej pozycji wisisz na drążku głową w dół, ponieważ zahaczasz się o niego podudziami. Po odliczeniu do 10 wracasz na ziemię, zrób 20 powtórzeń.
  3. Skłony, tak samo jak ćwiczenia rozciągające będą strzałem w 10. Staraj się dotknąć, jak najbliżej stóp, z czasem bez problemu dosięgniesz, a nawet chwycisz palce. Zauważysz, że z każdym kolejnym treningiem skłony będą pełniejsze. Ważna jest tu systematyczność oraz stopniowe rozciąganie.
  4. Głowa do kolan to pozycja siedząca, gdzie kończyny dolne są wyprostowane. Pochylamy się do przodu i staramy dotknąć głową do kolan. Ręce sięgają palców stóp. 100 powtórzeń przybliży Cię do wyższego wzrostu.
  5. Podnoszenie bioder – kładziesz się na plecach, nogi są zgięte w kolanach. Unosisz biodra do góry, a ręce leżą wzdłuż ciała. Staraj się wytrzymać w tej pozycji 20-30 sekund, dopiero wtedy opuść sylwetkę w dół.
  6. Mostek – w tym ćwiczeniu jednocześnie prostujesz i ręce, i nogi. To wymaga dobrej koordynacji ruchowej oraz koncentracji. Wytrzymaj tak kilka sekund. Równomiernie opuść sylwetkę do ziemi, płynny ruch Ci to ułatwi. Staraj się cały czas zachować równowagę!
  7. Między przeszkodami – to ćwiczenie polega na tym, że kładziesz się na ziemi pomiędzy przeszkodami. Jedna z nich jest zahaczona o stopę, druga o dłoń. Wszystkie kończyny muszą być wyprostowane! Przez miej więcej 3 minuty naciągasz ciało, po 30 sekundach jest krótka pauza na rozluźnienie.
Koniecznie przeczytaj  Ćwiczenia izometryczne - na czym polegają? Zasady, rodzaje i przeciwwskazania

Wyżej wymienione ćwiczenia rozciągające na wzrost można robić codziennie, ale jeśli nie mamy takiej możliwości to warto wykonywać je co najmniej 3 razy w tygodniu.  Już po kilku miesiącach zauważysz poprawę swojej gibkości, do tego zyskasz kilka centymetrów wzrostu. Warto stale kontrolować pomiary.

Ćwiczenia na wzrost można wykonywać nie tylko w domu i na siłowni, ale i w innych miejscach, na przykład na basenie. Doskonale sprawdzi się tutaj:

  1. Pływanie to idealny pomysł na relaks i spalenie kalorii. Co ważne podczas ruchów w wodzie rozciągamy wszystkie partie ciała. Wzmacniamy, w ten sposób nogi, ręce, plecy, a także brzuch. Dobre efekty uda się osiągnąć podczas dwugodzinnego pływanie z zachowanie przerwy wynoszącej 15 minut.
  2. Koszykówka to popularna gra zespołowa, poza tym jedno ze znanych ćwiczeń na wzrost. Podczas treningu dużo się ruszasz, do tego ten sport pomaga rozciągnąć kości. Ćwiczenia z piłką niosą wiele korzyści.
  3. Joga to hit ostatnich lat, a jednocześnie popularna forma na zrelaksowanie się, a zarazem na rozciągniecie ciała. Pozycja, tak zwanej kobry to ćwiczenie rozciągające na wzrost. Mocno skupiamy się tu na plecach. Jak wygląda ta pozycja? Kładziesz się na brzuchu, dłonie umieszczasz pod barkami. Wyginasz się do tyłu, tak aby unieść klatkę piersiową do przodu i przyjąć delikatnie zaokrągloną postawę.
Koniecznie przeczytaj  Planche - co to za ćwiczenie i jak je wykonać?

Te aktywności będą doskonałym dopełnieniem do wyżej opisanych ćwiczeń na wzrost.

Oceń ten artykuł!
[Ocena: Średnia: ]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *