Dieta jogurtowa – na czym polega? Efekty diety i jadłospis na 13 dni


Kuracja odchudzająca bazująca na białku ma kilkanaście odsłon. Dieta jogurtowa jest jedną z nich. Jakie daje efekty? Na czym polega? Jak wygląda jadłospis? Sprawdź koniecznie!


Dieta jogurtowa – na czym polega?

Dieta jogurtowa trwa maksymalnie 14 dni, a więc 2 tygodnie. W trakcie tego okresu spożywamy produkty mleczne, takie jak jogurty oraz kefiry, zarówno na główny posiłek oraz jako przekąski. Najlepiej sprawdzą się wersje naturalne bez barwników, a także konserwantów. Unikamy za to maślanki z racji zawartości dużej ilości węglowodanów oraz tłuszczów. Poza nabiałem dopuszcza się jedzenie owoców, a także warzyw. Można pokusić się jeszcze o dorzucenie pełnoziarnistych produktów, czy chudego mięsa oraz ryb.

Jadłospis diety jogurtowej na 13 dni

W menu diety jogurtowej pojawia się nie tylko nabiał. Poniżej znajdziesz przykładowy jadłospis na 13 dni:

posiłek Dzień 1 Dzień 2 Dzień 3

 

Dzień 4
śniadanie Jogurt naturalny,  mandarynka Musli z jogurtem naturalnym i łyżką orzechów Płatki owsiane z jogurtem naturalnym Chrupkie pieczywo z twarożkiem z ogórkiem i  rzodkiewką
II śniadanie Jabłko z jogurtem naturalnym Banan z jogurtem Chrupkie pieczywo z serkiem do smarowania Kefir, jabłko
obiad Pierś kurczaka pieczona, sałatka z marchwi i jabłka plus jogurt naturalny Kasza gryczana z pieczoną rybą plus surówka z kapusty z dodatkiem jogurtu naturalnego Warzywa duszone na parze z piersią z indyka z jogurtem naturalnym Sałatka z jogurtem naturalnym i smażoną piersią z kurczaka w panierce
Podwieczorek Banan z jogurtem Jogurt z rodzynkami Grejpfrut z jogurtem naturalnym Jogurt naturalny z owocami suszonymi, maksymalnie 1 łyżka
kolacja Jogurt naturalny z kiwi i łyżką otrębów Pełnoziarnisty chleb z twarożkiem z rzodkiewką Kefir zmiksowany z owocami i nasionami chia Twarożek z wędzoną rybą i jogurtem naturalnym
Dzień 5 Dzień 6 Dzień 7
Jogurt naturalny z płatkami owsianymi, do tego brzoskwinia Musli z jogurtem naturalnym i z truskawkami Jogurt z miodem i bananem
Koktajl z truskawek i siemienia lnianego Jogurt z nasionami chia Kanapka z grahamki, szynki i ogórka, niewielka ilość masła
Pełnoziarnisty makaron z sosem z jogurtu naturalnego oraz ziół Gotowany schab z kaszą, buraczki z jogurtem naturalnym Pierś z kurczaka z pieczonymi ziemniakami  plus sałatka z marchwi i jogurtu
Truskawki z kefirem Jogurt owocowy Kiwi z jogurtem naturalnym
Kefir z dodatkiem truskawek bądź malin Chudy ser z warzywami Mizeria z jogurtem naturalnym, plus chrupkie pieczywo z szynką
Dzień 8 Dzień 9 Dzień 10 Dzień 11 Dzień 12 Dzień 13
Kanapka z twarożkiem, pełnoziarnistą bułką i ziołami Jogurt naturalny z otrębami i bakaliami Twarożek z grahamką i rzodkiewką Pieczywo chrupkie z chudą szynką, masłem i pomidorem Maliny z jogurtem naturalnym plus otręby Jogurt naturalny z otrębami i bananem
Jogurt owocowy Jogurt naturalny z miodem i borówkami Koktajl z kefiru i malin Jogurt owocowy z dodatkiem musli Kefir z chrupkim pieczywem Jabłko z jogurtem naturalnym
Wędzona ryba z ryżem i warzywami Kasz jaglana z jogurtem naturalnym oraz owocami Wołowy befsztyk z warzywami na parze Pełnoziarnisty makaron z pesto i z kurczakiem, z dodatkiem jogurtu naturalnego Ziemniaki z kotletem schabowym i  dodatek w postaci sałaty z dodatkiem jogurtu naturalnego Sałatka z krewetek, sałaty, pomidorków, oliwek i jogurtu naturalnego
Jogurt owocowy Borówki z jogurtem naturalnym Jogurt naturalny z otrębami Koktajl z jogurtu naturalnego, banana i truskawek Kefir z owocami i nasionami Jogurt owocowy
Twarożek ze szczypiorkiem i ogórkiem plus chrupkie pieczywo Jogurt owocowy Grahamka z pastą z twarożku i z kurczaka Kefir plus pół melona Jogurt owocowy Pomidory z twarożkiem i z cebulką

Jakie efekty daje dieta jogurtowa?

14 dniowa kuracja odchudzająca pozwala zgubić nawet 6 kilogramów. Dobrze dodać do diety aktywność fizyczną, dzięki temu mocniej podkręcimy metabolizm. To bezpieczne rozwiązanie, bo nie ma mocnych restrykcji. To wysokobiałkowa kuracja, którą poleca wielu specjalistów. Choć nie będzie to dobre rozwiązanie dla osób, które źle reagują na laktozę.

Dieta jogurtowa ma szereg zalet, między innymi:

  • usprawnia metabolizm
  • nie powoduje napadów głodu
  • ma wysoką zawartość składników odżywczych
  • odbudowuje naturalną mikroflorę jelitową
  • daje szybkie rezultaty.

Opinie ekspertów o diecie

Na plus działa fakt, że można dowolnie wymieniać produkty w diecie jogurtowej. Najlepiej, aby w każdym posiłku był nabiał! Jogurt i kefir ma w sobie dużo fosforu i wapnia, poza tym mnóstwo pierwiastków mineralnych oraz żywych kultur bakterii.

Dodanie warzyw, owoców, pełnoziarnistych produktów i chudego mięsa powoduje, że otrzymujemy dobrze zbilansowany posiłek. Do tego taka żywność pomaga przetrwać bakteriom probiotycznym. W ten sposób 14 dniowa kuracja jest bezpieczna dla organizmu, a ryzyko pojawienia się efektu jo-jo jest minimalne. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *