kobieta je salatke z diety 1200 kcal

Dieta 1200 kcal – na czym polega? Przykładowy jadłospis na 7 dni


Odpowiednio skomponowana dieta pomaga nam nie tylko utrzymać wagę, ale również zapewnia nam wystarczającą ilość witamin oraz mikroelementów. Propozycji do wyboru jest cała masa. Wiele pań decyduje się na dietę 1200 kalorii, dla mężczyzn taka porcja może być za mała, ponieważ oni potrzebują o około 400 więcej. Na czym polega ta kuracja? Sprawdź, a także zobacz przykładowy jadłospis na 7 dni!


Na czym polega dieta 1200 kcal?

Ten rodzaj diety bazuje na posiłkach, które w ciągu doby łącznie kumulują 1200 kalorii. Należy je zjadać w równych odstępach czasu, a zatem miej więcej co 3-4 godziny. Ostatnie danie trzeba spożyć 3 godziny przed snem. Ważne jest, aby w międzyczasie nic dodatkowego nie podjadać. 

Dieta 1200 kalorii to nie tylko odpowiednio skomponowane menu, ale także zalecana ilość płynów. W ciągu dnia pijesz 8 szklanek, czyli 2 litry. Musisz zachować tę proporcje codziennie! W grę wchodzi przede wszystkim woda, herbata oraz kawa, ale bez dodatku cukru.

Przykładowy jadłospis na 7 dni dla diety 1200 kcal

Każdego dnia musisz trzymać się 1200 kalorii, to niestety, ale wprowadza dość spore ograniczenia.

Dzień I 

Śniadanie:

  • musli z płatków owsianych plus jeden banan i mleko (zimne bądź ciepłe)

II śniadanie:

  • owocowy koktajl składający się z jogurtu naturalnego, borówek oraz malin (około 65 gram owoców)

Obiad:

  • pierś z kurczaka grillowana z dodatkiem ryżu brązowego, sałatka – rukola, pomidorki, oliwa z oliwek oraz zioła

Podwieczorek:

  • owoce – pomarańcza, albo szklanka jagód bądź jedno kiwi

Kolacja:

  • 2 kromki pełnoziarnistego chleba lub chrupkiego pieczywa wraz z sałatką – 1 jajko, 1/2 puszki tuńczyka, 4 liście sałaty, 1/2 papryki oraz oliwa z oliwek,  przyprawy

Dzień II 

Śniadanie:

  • 2 kanapki – chleb pełnoziarnisty, niewielka ilość masła, szynka, pomidory bądź ogórek

II śniadanie:

  • szklanka maślanki

Obiad:

  • zupa pomidorowa – mięso wołowe lub drobiowe, przecier pomidorowy, kasza gryczana, przyprawy

Podwieczorek:

  • jabłko średniej wielkości

Kolacja:

  • kanapki z pastą twarogową – chleb pełnoziarnisty lub pieczywo chrupkie (2 kromki), chudy twaróg, natka pietruszki, rzodkiewka

Dzień III 

Śniadanie:

  • sałatka owocowa – nasiona goi, płatki owsiane, banan, jabłko, sok z cytryny

II śniadanie:

  • duże kiwi

Obiad:

  • Barszcz ukraiński – buraki, kapusta, pietruszka, marchewka, podudzie z kurczaka, przyprawy

Podwieczorek:

  • duża mandarynka

Kolacja:

  • gotowa mieszanka warzyw na patelnie

Dzień IV 

Śniadanie:

  • 2 jajka sadzone plus grahamka

II śniadanie:

  • szklanka maślanki

Obiad:

  • pulpety w sosie pomidorowym z brązowym ryżem lub z makaronem pełnoziarnistym oraz miksem sałaty 

Podwieczorek:

  • pomarańcza

Kolacja:

  • kanapki – 2 kromki pieczywa pełnoziarnistego, masło, ser żółty, sałata, rzodkiewka

Dzień V 

Śniadanie:

  • kasza manna z mlekiem oraz z cynamonem i jabłkiem

II śniadanie:

  • 4 łyżki serka wiejskiego z 1/2 papryki i ze szczypiorem wraz z 2 cienkimi waflami ryżowymi

Obiad:

  • razowy placek tortilla z pieczoną piersią z kurczaka z dodatkiem sałaty i sosu z jogurtu naturalnego oraz czosnku

Podwieczorek:

  • 2 morele

Kolacja:

  • Sałata z szynką – rukola, kukurydza, pomidor, drobiowa szynka, oliwki, oliwa z oliwek

Dzień VI 

Śniadanie:

  • 2 jajka na miękko z pomidorem

II śniadanie:

  • szklanka kefiru

Obiad:

  • pieczony dorsz z ziołami podany z kaszą gryczaną i sałatą

Podwieczorek:

  • jabłko

Kolacja:

  • sałatka z ciecierzycy – ciecierzyca, zioła, pomidor, ogórek, rzodkiewka, oliwa z oliwek

Dzień VII 

Śniadanie:

  • musli z mlekiem 

II śniadanie:

  • 4 łyżki serka wiejskiego z pieczywem chrupkim oraz z warzywami

Obiad:

  • kasza jęczmienna z pieczonym udkiem z kurczaka, do tego sałata rzymska i pomidorki

Podwieczorek:

  • owoce sezonowe, na przykład szklanka jagód

Kolacja:

  • sałatka z tuńczykiem, cebulą, sałatą i jajkiem

W posiłkach znajdzie się przede wszystkim chude mięso, masa warzyw oraz pełnoziarniste produkty. Spożywaj, jak najmniej tłuszczu oraz unikaj dodawania śmietany, zastąp ją lekkim jogurtem naturalnym. 

Efekty diety 1200 kalorii

Nie da się ukryć, że dieta 1200 kalorii działa, dzięki niej w ciągu tygodnia gubimy 0,5-1 kilograma. To pozwala wyeliminować efekt jo-jo. Niskokaloryczna dieta musi być bogata w składniki zawierające sporo witamin i minerałów, aby nie osłabić naszego organizmu. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *