umiesniony mezczyzna z hantlami

Jabłczan cytruliny – co to jest i jak działa? Efekty i skutki uboczne


Jabłczan cytruliny to znane połączenie, zwłaszcza wśród fanów rozmaitych aktywności sportowych. Jak działa taki miks? Jakie efekty przynosi suplementacja tego środka? Sprawdź najważniejsze informacje o jabłczanie cytruliny!


Jabłczan cytruliny – co to jest?

Jabłczan cytruliny to połączenie cytruliny z kwasem jabłkowym, ale co ważne w jednej cząsteczce. Cytrulina to aminokwas niebiałkowy, endogenny pochodna ornityny. Co kluczowe może być łączony z innymi rodzajami. Działa na wielu polach, między innymi:

  • poprawia nastrój
  • ogranicza poziom amoniaku w organizmie
  • bierze udział w produkcji argininy
  • zmniejsza poziom mleka kwasowego w mięśniach.

Cytrulina nie buduje mięśni, ale pełni inną ważną funkcję – bierze udział w cyklu mocznikowym. Mocno przyczynia się ona do neutralizowania toksycznego dla ludzkiego organizmu amoniaku. Za to jabłczan, czyli kwas jabłkowy uczestniczy w przemianach energetycznych zachodzących w każdej żywej komórce. Połączenie obu tych składników ma wiele korzyści, między innymi powoduje naturalne zwiększenie pokładów energetycznych w naszym organizmie.

Jabłczan cytruliny – jakie efekty przynosi?

Miks cytruliny z kwasem jabłkowym ma wyższą stabilność, poza tym zdecydowanie lepszą przyswajalność. Takie połączenie zachowuje wszystkie swoje właściwości. Jabłczan cytruliny pozytywnie działa na ogólną formę fizyczną, ale tylko gdy jest przyjmowany regularnie. Ten suplement może być stosowany przez wszystkich sportowców, nie tylko tych którzy trenują wytrzymałościowe, czy siłowe ćwiczenia. Co ważne nie liczy się tutaj stopień zaawansowania.

Koniecznie przeczytaj  Efedryna - co to jest i jak działa? Dawkowanie i skutki uboczne

Efekty – jabłczan cytruliny:

  • mocniejsza pompa mięśniowa – dzieje się tak, ponieważ jabłczan cytruliny sprzyja uwalnianiu tlenku azotu, a to on rozszerza naczynia krwionośne poprzez to zwiększa przepływ krwi;
  • większa wytrzymałość siłowa;
  • szybsza regeneracja – ciało jest lepiej dotlenione, a także odżywione;
  • poprawia się wydolność tlenowa;
  • lepsze odżywienie komórek ciała;
  • lepsze wyniki sportowe;
  • mniej dokuczliwe „zakwasy”;
  • lepszą wytrzymałość, wobec tego zmęczenie jest mniej odczuwalne;
  • nasilenie naturalnej syntezy kreatyny;
  • u panów dodatkowo pozytywnie wpływa na erekcję.

Jabłczan cytruliny – dawkowanie

Na każdym opakowaniu suplementu znajdziesz dokładne wytyczne dotyczące dawkowania. Najczęściej bierze się ten preparat przed treningiem. Jabłczan cytruliny przyjmuje się z reguły 4-8 gram na dobę, choć bezpieczne jest przyjęcie nawet 10 gram i nie powinno nic niepokojącego się wydarzyć. Ten preparat znajdziesz w formie łatwych do połknięcia tabletek, albo w postaci sypkiego proszku. Pamiętaj o dawkowaniu w porcjach dzielonych!

Monopreparat jest najpopularniejszą wersją, aczkolwiek w produktach skojarzonych znajdziemy oprócz jabłczanu cytruliny dodatkowo – kreatynę, argininę, tudzież substancje stymulujące ośrodkowy układ krwionośny. To zazwyczaj są typowe preparaty przedtreningowe.

Koniecznie przeczytaj  Piperinox – czy faktycznie warto? Efekty, skład i cena

Jabłczan cytruliny uwalnia się nieco wolniej niż L-cytrulina, ponieważ ona działa natychmiast. Mimo wszystko obie te odmiany mają bardzo zbliżone do siebie działanie. Stosujesz ten suplement:

  • okresowo;
  • cyklicznie;
  • stale.

Jabłczan cytruliny – skutki uboczne

Uznaje się jabłczan cytruliny za bezpieczną substancję. Przeprowadzono wiele badań, które to potwierdziły. Jednak osoby, które borykają się z problemami z ciśnieniem, tudzież z układem krążenia lub trawienia muszą uważać na tę substancję. Najlepiej aby skonsultowały przyjmowanie tego składnika z lekarzem. Należy pamiętać, że jabłczan cytruliny wykorzystuje się nie tylko w świecie sportowym, ale i w medycznym. To połączenie zapewnia, na przykład odpowiednią równowagę zasadowo-kwasową oraz usprawnia krążenie krwi. Poza tym taka suplementacja pomaga w przypadku zaburzenia erekcji, czy w chorobach niedokrwiennych.

Nawet przedawkowanie, czyli spożycie ponad 10-15 gram jabłczanu cytruliny na dobę nie powinno przynieść negatywnych skutków dla układu pokarmowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *