kobieta schudla i pokazuje swoje stare spodnie

Jak schudnąć bez ćwiczeń?


Nadwaga to problem wielu osób. Dodatkowe kilogramy na wadze często są bodźcem do wprowadzenia zmian w życiu, które mają nam pomóc zmniejszyć otyłość. Jak schudnąć bez ćwiczeń? Podpowiadamy!


Czy trakcie odchudzania potrzebne są ćwiczenia?

Zazwyczaj podczas kuracji odchudzającej łączymy odpowiednio zbilansowaną dietę wraz z planem treningowym. Wiele badań pokazuje, że wcale nie trzeba się decydować na aktywność fizyczną, aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Najważniejszą kwestią jest zachowanie deficytu kalorycznego, dzięki któremu organizm zacznie korzystać z nagromadzonych rezerw. Pamiętaj, że przy prowadzeniu, tak zwanego siedzącego trybu życia wartość kalorii będzie zdecydowanie mniejsza niż w przypadku osób, które ćwiczą.

Wprowadzenie ograniczenia kalorii powoduje, że spalamy więcej energii niż jej dostarczamy do organizmu.  To pozwala korzystać z rezerw. Co ważne rodzaj diety na jaką się decydujemy nie jest istotny, chodzi głównie o zmniejszenie codziennej porcji kalorii. To jest jednak rozwiązanie na krótką metę, bo jedynie w kilku pierwszych miesiącach chudniemy kiedy prowadzimy kuracje bez ćwiczeń. Istnieje bardzo dużo plusów połączenia zbilansowanej diety z treningami. Poniżej znajdziesz kilka z nich:

  • Aktywność fizyczna pomaga utrzymać spadek wagi, a także zapobiec pojawieniu się, tak zwanego efektu jo-jo.
  • Systematycznie uprawiany sport pomaga wyrzeźbić mięśnie oraz poprawić inne aspekty wizualne naszego ciała, na przykład pozytywnie wpłynie na jędrność skóry.
  • Dzięki ćwiczeniom zwiększamy ubytek tkanki tłuszczowej.
  • Pozytywnie wpływamy na nasze zdrowie, między innymi poprawiamy wydolność oddechową, a także krążenie.

W ciągu tygodnia powinno się trenować:

  • 150 minut, aby wpłynąć na aspekty zdrowotne
  • 150-250 minut, aby obniżyć ryzyko przyrostu masy
  • 225-420 minut, aby znacząco zwiększyć utratę wagi
  • 200-300 minut, aby zapobiec efektowi jo-jo.

Jakie są sposoby aby schudnąć bez ćwiczeń?

Można schudnąć bez ćwiczeń, ale trzeba pamiętać o kilku istotnych kwestiach:

  • Wolne jedzenie posiłków powoduje, że zmniejszamy spożycie kalorii. To niebywale ważne podczas kuracji odchudzającej. Żuj dłużej, dzięki temu wyrobisz w sobie nawyk wolnego spożywania dań. Celebruj ten czas!
  • Zwróć uwagę na naczynie, z którego jesz. Mniejszy zapełniony w całości talerz daje wrażenie, że zjadamy więcej. Warto z tego korzystać zwłaszcza, gdy decydujemy się na słodkości, czy dania typu fast food.
  • Uważaj na przekąski, które mogą być prawdziwą bombą kaloryczną. Staraj się ograniczyć niewielkie dodatkowe posiłki do 2-3 na dobę. Zawsze wybieraj zdrowe produkty o niskiej wartości kalorycznej.
  • Zamiast decydować się na restrykcyjną dietę postaw na zbilansowane posiłki, czyli na odchudzający proces długofalowy. Zjadaj dania regularnie i trzymaj się wytycznych kalorycznych, a zatem deficytu.
  • Zadbaj o długi sen, bo zaburzenia mogą prowadzić do wielu nieprzyjemnych problemów związanych z gospodarką hormonalną, a w konsekwencji z apetytem.

Nie ma co decydować się na restrykcyjne kuracje odchudzające. Wystarczy do swojego menu wprowadzić drobne zmiany, które pomogą zmniejszyć wagę bez ćwiczeń.

  1. Po pierwsze, postaw na zdrowe tłuszcze. Spożywane w małej ilości tłuszcze nasycone (masło, kokos) oraz nienasycone (oliwa z oliwek, awokado, ryby) ułatwiają lepsze wchłanianie się witamin, do tego zapewniają efekt sytości na dłużej. Unikaj za to tych trans, czyli mocno przetworzonych!
  2. Po drugie, w diecie koniecznie powinny pojawić się składniki zawierające błonnik. Dzięki nim zapewnimy sobie efekt sytości na dłużej, jak również poprawimy pracę układu trawiennego. Zdecyduj się na produkty pełnoziarniste oraz te pochodzenia roślinnego, na przykład na siemię lniane, brukselkę, czy pomarańcze.
  3. Po trzecie, jedz białko. Dlaczego? Ono pozwala rozbudować mięśnie, mało tego korzystnie wpływa na niektóre hormony głodu i sytości.Po czwarte, do menu wprowadź probiotyki – w formie suplementacji lub naturalnego pochodzenia, na przykład kefir, albo kapustę kiszoną. Ten składnik pozytywnie wpływa na odporność i ogólną poprawę stanu zdrowia, ale przede wszystkim na mikroflorę naszych jelit.

Podczas procesu chudnięcia nie kontroluj cały czas wagi, ponieważ może się ona zmieniać w zależności od ilości spożytej soli, czy też dnia cyklu. Wahania są normalne, poza tym każdy w zupełnie innym tempie traci kilogramy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *