czerwona herbata w bialym kubku

Czerwona herbata na odchudzanie – efekty, właściwości i działanie


Dużo słyszy się o naturalnych spalaczach tłuszczu pochodzących z natury. Czy czerwona herbata jest jednym z nich? Czy ten napar na odchudzanie to dobry wybór? Jakie ma działanie? Jakie efekty przynosi picie czerwonej herbaty? Sprawdź koniecznie nasz artykuł, tam znajdziesz wszystkie informacje o tym aromatycznym napoju!


Czy czerwona herbata wspomaga odchudzanie?

Wiele diet odchudzających zaleca nie tylko picie niegazowanej wody, ale i rozmaitych herbat. Czy odmiana czerwona wspomaga ten proces? Tak, to jest bardzo korzystne rozwiązanie, ponieważ usprawnia odchudzanie, poza tym wpływa na tempo oraz na efektywność trawienia tłuszczów. Poprawiamy, dzięki temu metabolizm (działa na wyższych obrotach!), jak i pracę jelit. Nie da się ukryć, że zyskujemy sporo plusów. Mimo wszystko najważniejsza jest dieta oraz regularne treningi, aczkolwiek taki napar ma wiele właściwości zdrowotnych, między innymi:

  • obniża poziom „złego cholesterolu”
  • usprawnia działanie układu krążenia
  • wspomaga działanie układu immunologicznego
  • wzmacnia zęby
  • zmniejsza stany zapalne
  • poprawia pamięć
  • działa moczopędnie
  • łagodzi objawy alergii typu IV
  • działa hepatoprotekcyjnie
  • zmniejsza ryzyko rozwoju próchnicy
  • usprawnia pracę układu trawiennego.

Jak działa czerwona herbata na organizm?

W czerwonej herbacie znajdziemy spore dawki soli mineralnych, flawonoidów, aminokwasów, a także miedź, cynk, selen oraz mangan. Do tego to naturalne źródło wapnia, fosforu, jak i witaminy C. Wiele osób, które piło w czasie kuracji odchudzającej czerwoną herbatę typu pu-erh zauważyło spory spadek masy ciała, nawet Ci którzy nie mieli specjalnej diety odczuli znaczną utratę kilogramów. Regularne picie 1,5 litra tego naparu w ciągu doby może doprowadzić do ubytku nawet 5 kilogramów w ciągu miesiąca.

Koniecznie przeczytaj  Jak schudnąć bez ćwiczeń?

Wiele badań potwierdza skuteczność czerwonej herbaty, gdy mowa o właściwościach odchudzających. Najlepiej sprawdza się „czysta” wersja, a zatem bez dodatków smakowych i innych zbędnych składników. Niestety, pita w dużej ilości może prowadzić do występowania pewnych skutków ubocznych. Mowa tutaj o:

  • zmniejszonej wchłanialności pewnych składników odżywczych
  • wypłukiwaniu z organizmów minerałów
  • zwiększonym efekcie diuretycznym.

Dlatego w czasie miesiączki, problemów z niedokrwistością, czy jeśli ktoś jest weganinem bądź wegetarianinem i nie spożywa mięsa musi bardzo uważać na napar z czerwonej herbaty, bo powoduje zmniejszanie wchłaniania żelaza.

Mimo dobrych opinii czerwona herbata stosowana w procesie odchudzania jest jedynie wspomagaczem, a nie głównym czynnikiem prowadzącym do spadku wagi. Ruch oraz zbilansowana dieta i odpowiednie nawodnienie – te elementy razem to klucz do sukcesu!

Czerwona herbata pu-erh – jak działa na odchudzanie?

Czerwona herbata pu-erh to jedna z najpopularniejszych odmian. Kosztuje od 5 złotych wzwyż w zależności od wariantu. Wykazuje ona działanie antyutleniające, dlatego redukuje wolne rodniki tlenowe, a także zmniejsza stres oksydacyjny. W porównaniu z innymi typami czerwonej herbaty charakteryzuje się wyższym stopniem fermentacji. Nie każdemu jednak odpowiada jej specyficzny smak – korzenny nieco ziemisty.

Wariant pu-erh jest najlepszy ze wszystkich dostępnych na rynku, ponieważ wykazuje on właściwości odchudzające, a to za sprawą zawartości enzymów oraz tanin. Mocno pobudza soki trawienne, poprawia metabolizm, uspokaja, jak i leczy kaca. Czerwona herbata pu-erh na odchudzanie jest strzałem w 10! Trzeba pamiętać, że w niej są znaczne dawki fluoru, a więc konieczny jest umiar w przyjmowanej ilości, bo w przeciwnym razie możemy doprowadzić do choroby fluorozy. Objawia się ona, między innymi bólem brzucha, problemami z uzębieniem, czy obrzękiem płuc.

Koniecznie przeczytaj  Jak schudnąć 5 kg w miesiąc? 10 skutecznych sposobów

Efekty stosowania czerwonej herbaty na odchudzanie

Picie czerwonej herbaty w trakcie kuracji odchudzającej pozwala nam przyspieszyć efekty stosowania diety oraz treningów. Dzięki temu uda się skrócić czas, w którym pojawią się pierwsze pozytywne rezultaty, a więc spadek wagi i wysmuklenie sylwetki.

W czasie odchudzania, by wspomóc cały ten proces zaleca się wypijanie w ciągu doby 5-6 filiżanek czerwonej herbaty. Co ważne powinna ona być spożywana pół godziny po każdym posiłku! W ten sposób ma jeszcze lepsze działanie. Wieczorem lepiej zrezygnować z tego rodzaju napoju, bo może powodować problemy z zaśnięciem.

Należy pamiętać, że czerwona herbata na odchudzanie nie jest dobrym wyborem dla każdego. Dlaczego? Istnieją pewne przeciwwskazania, między innymi chodzi o:

  • bezsenność
  • zaburzenia pracy serca
  • zespół jelita drażliwego
  • karmienie piersią
  • osteoporozę
  • młody wiek.

Napar z czerwonej herbaty działa pobudzająco, a to ze względu na zawartość kofeiny. Ta skryta w herbatach działa nieco inaczej niż ta pochodząca z kawy. Jest tu jedna kluczowa różnica. Jaka? W klasycznym wariancie, a więc w kawie kofeina wchłania się w żołądku, dlatego działa bardzo szybko. Sytuacja wygląda inaczej, gdy mowa o naparze z liści herbaty, ponieważ przyswaja się dopiero w jelitach, wobec tego uwalnia się znacznie później.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *