tluszcz na brzuchu

Jak spalić tłuszcz z brzucha? 3 skuteczne sposoby


Wystające boczki i brzuch to problem wielu osób, zarówno kobiet, jak i mężczyzn.  Przyczyną jest zbyt duża ilość tłuszczu nagromadzona w tej okolicy. Czy da się skutecznie pozbyć nadmiaru? Sprawdź nasze wskazówki, jak spalić tłuszcz z brzucha!


Walka z „wałeczkami” na brzuchu

Niestety, ale tłuszcz w okolicy brzucha gromadzi się bardzo często, i to z wielu powodów. Głównym winowajcą jest zła dieta oraz brak ruchu. Nie da się ukryć, że tkanka tłuszczowa odkłada się na brzuchu najszybciej. Pozbywanie się, tak zwanej „oponki” może trwać nawet kilka miesięcy, ponieważ wszystko zależy od organizmu oraz od sposobów, jakie wykorzystujemy do walki o piękną sylwetkę.

3 sposoby na spalenie tłuszczu z brzucha

Płaski i umięśniony brzuch to marzenie wielu osób. Aby osiągnąć taki efekt trzeba ciężko pracować, poza tym działać jednocześnie na wielu polach. Jak spalić tłuszcz z brzucha? Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w walce z boczkami. 

1. Dieta

Kluczowa jest dieta. Odpowiednio zbilansowane posiłki pomogą nam zgubić zbędne kilogramy, a jednocześnie pozytywnie wpłyną na wygląd samego brzucha. Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne powinno być ujemne, aby organizm mógł zacząć korzystać z nagromadzonych rezerw. Oblicz to za pomocą kalkulatora online lub samodzielnie korzystając z dostępnych w internecie wzorów. 

W menu muszą pojawić się zdrowe składniki. Postaw na chude mięso, ryby, pełnoziarniste produkty, nabiał, warzywa i na owoce (w niewielkiej ilości). Unikaj za to cukru prostego oraz tłustych dań, jak i nadmiaru węglowodanów! Choć trzeba pamiętać, że niedobór tego ostatniego składnika może powodować wiele poważnych konsekwencji zdrowotnych, między innymi nastąpi:

  • spowolnienie pracy wątroby
  • obniżenie metabolizmu
  • obniżenie poziomu serotoniny.

Zoptymalizowanie naszej diety pozwoli zapobiec temu zjawisku. Wystarczy jedynie wprowadzić kilka zmian. Unikaj przetworzonych węglowodanów, zwłaszcza w porze porannej oraz przed treningiem. Staraj się do posiłku z tym składnikiem dodać dużo elementów zawierających błonnik, na przykład zielone warzywa, czy ciemne owoce. Nigdy nie spożywaj cukru tuż po treningu ani po południu. Dzięki temu ciało będzie korzystać z nagromadzonych rezerw, a tkanka tłuszczowa zacznie szybciej znikać.

Największe znaczenie przy pozbywaniu się tłuszczu z okolicy brzucha ma białko. Odpowiada ono nie tylko za budowanie mięśni, ale także przyczynia się do zmniejszenia apetytu, czy podniesienia spoczynkowego wydatku energetycznego.

2. Zadbaj o sen!

Zła jakość snu, albo jego brak prowadzi, między innymi do zaburzeń hormonalnych. To jeden z elementów, który powoduje pojawienie się dużego brzuszka. Dlaczego? Hormon wzrostu produkuje się w nocy, a podczas zaburzonego cyklu jest to nie możliwe, albo w pewien sposób ograniczone. 

3. Ćwiczenia na brzuch – droga do spalenie tłuszczu z brzucha

Jeśli chcesz spalić tkankę tłuszczową z brzucha musisz ćwiczyć. Najlepszym typem treningu będą, tak zwane interwały. Co to takiego? Naprzemiennie wykonujesz ćwiczenia o intensywnej sile z tymi bardzo spokojnymi. Bieg, jazda na rowerze, chodzenie po schodach, aktywność z obciążeniem – to doskonały wybór, gdy chcesz zmniejszyć brzuch. Dodatkowo popracujesz nad kondycją, ujędrnisz skórę i dostarczysz sobie masę endorfin. Z czasem możesz wydłużać czas, na początku wystarczy 5-10 minut ruchu. 

Oprócz interwałów możesz wykonywać jeszcze inne ćwiczenia, które angażują do pracy całą sylwetkę, na przykład rób trening z wykorzystaniem ciężaru. Masz naprawdę szerokie pole możliwości, od cardio, po tabatę. Brzuszki i plank to sprawdzone pozycje na walkę z boczkami. Regularny ruch pozwoli zgubić kilogramy, podkręcić metabolizm oraz wzmocnić mięśnie. 

Dodatkowe wskazówki które pomogą spalić tłuszcz z brzucha

Nie da się zlikwidować tłuszczu jedynie z samego brzucha musi pracować całe ciało. Na początku treningu skup się na nogach. Dzięki temu nastąpi duży wyrzut hormonu wzrostu, który mocno wpłynie na redukcję tkanki tłuszczowej. Stosowanie ciężaru dodatkowo poprawi efekt, bo wysiłek dla organizmu będzie większy.

Niska zawartość tkanki mięśniowej nie jest dobra, bo zwalnia wtedy metabolizm, a to skutkuje odkładaniem się tłuszczu. Możesz to na szczęście zatrzymać poprzez stosowanie zbilansowanej diety, suplementacji oraz regularny trening całego ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *