spalanie kalorii na fitnessie

Jakie ćwiczenia spalają najwięcej kalorii? TOP 15

Artykuł zaktualizowany


Ćwiczenia spalające dużo kalorii doskonale sprawdzają się, gdy zależy nam na zredukowaniu tkanki tłuszczowej, a więc wysmukleniu ciała. W naszym zestawieniu znalazło się TOP 15, czyli najlepsze warianty. Koniecznie sprawdź ćwiczenia spalające najwięcej kalorii!


elite banner

Ćwiczenia spalające najwięcej kalorii – Nasze TOP 15

W walce o smukłą sylwetkę najważniejszy jest ruch. Powinniśmy trenować co najmniej 30 minut, dlatego że organizm dopiero po tym czasie rozpoczyna spalanie tkanki tłuszczowej. Wobec tego im dłużej tym lepsze wyniki uda się osiągać. Warto stawiać na ćwiczenia, które angażują do pracy całe ciało, albo różne grupy mięśniowe. W ten sposób zyskujemy długotrwały efekt spalania tkanki tłuszczowej. To ile kalorii stracimy zależy od kilkunastu mniejszych i większych czynników, między innymi od stanu zdrowia, płci, wyjściowej wagi, czy też od sprawności fizycznej. To powoduje, że każdy może uzyskać nieco inny wynik wykonując nawet to samo ćwiczenie.

Poniżej znajdziesz najlepsze ćwiczenia na spalanie kalorii. Najskuteczniejsze w redukcji tkanki tłuszczowej będą następujące propozycje:

1. Skakanie na skakance

Trening na skakance angażuje całe ciało. Spalisz nie tylko tkankę tłuszczową, ale i dodatkowo popracujesz na gibkością i sprężystością. Będziesz mieć lepszą koordynację ruchową, jak i  poprawisz działanie układu krążenia. W ciągu godzinnego treningu stracisz 574 kcal.

2. Jazda na rowerze

Możesz trenować w plenerze, jak i w zaciszu własnego mieszkania. W czasie godziny można zgubić nawet 500 kcal, a jak podkręcimy tempo i dodamy trudniejszą trasę, na przykład w górach wynik sięga już wyższej sumy około 700-800 kcal.

3. Wioślarz

Trening godzinny na wioślarzu pozwala nam stracić około 700-750 kcal. Dużo jednak zależy od naszego tempa ćwiczeń, bo przy wolniejszym wynik jest mniej spektakularny, ponieważ to tylko 481 kcal.

4. Sztuki walki

  Ćwiczenia na przedramiona - 14 najlepszych ćwiczeń na silne mięśnie przedramion

Numerem jeden wśród sportów walki będzie z pewnością kickboxing. To naprawdę wymagający wariant kondycyjny oraz wytrzymałościowy. W ciągu godzinnego treningu spalamy 630 kcal. Możesz wybrać również judo, akido, czy też tai-chi. 60 minut poświęcone na sztuki walki daje nam ubytek średnio około 744 kcal.

5. Tabata

To zdecydowany lider wśród treningów redukujących tkankę tłuszczową, dlatego że na minutę tracimy 14 kcal, co przy godzinnej aktywności daje już 840 kcal. To bardzo intensywne zajęcia o różnym stopniu zaawansowania.

6. Orbitrek

Na tym sprzęcie zazwyczaj wykonujemy trening interwałowy ze zmiennym tempem. Godzina aktywności to wydatek energetyczny rzędu 322 kcal.

7. Bieganie

Wiele osób kocha biegać. Taka forma aktywności w zależności od tempa daje inny wydatek energetyczny. Trasa też nie pozostaje bez znaczenia. W trakcie godzinnego biegania jesteśmy w stanie stracić 400-700 kcal.

kobieta biega po moscie

8. Burpees

Burpees to pozycja składająca się z aż 4 osobnych części, a więc z przysiadu, skoku, plank i pompek. To ćwiczenie jest wymagające i męczące, ale pozwala nam stracić w przeciągu godziny sporo, bo jedno powtórzenie to wydatek energetyczny rzędu 2 kcal.

9. Trening z obciążeniem w postaci kettbell

Ten typ ćwiczeń w przeciągu minuty spala 20 kcal, a więc godzinna aktywność to ubytek aż 1200 kcal. Wynik jest imponujący, a to z kolei przełoży się na wygląd sylwetki. To ćwiczenia spalające najwięcej kalorii!

10. Bieg po schodach

Wchodzenie po schodach to świetny trening. Bieg przez godzinę spala aż 819 kcal. Trzeba jednak utrzymać dobre tempo i nie pozwalać sobie na przerwę. Co ciekawe, podobne rezultaty uzyskamy decydując się na bieg na wzniesieniu.

11. Pływanie stylem motylkowym

Pływanie w szybkim tempie pozwoli stracić 892 kcal. To imponujący wynik, ale musisz poświęcić na to aż godzinę, by go uzyskać! Natomiast wolny rytm powoduje ubytek około 528 kcal na godzinę. Dobrym pomysłem będzie pływanie stylem motylkowym tu 60 minutowa aktywność to wydatek energetyczny rzędu 900 kcal, czyli daje nam najlepszy wynik.

  Ćwiczenia na wąską talię - 8 najskuteczniejszych ćwiczeń

12. Skateboarding

Klasyczna jazda na desce pozwoli stracić w przeciągu godziny 318 kcal. Za to skateboarding jest dużo agresywniejszą odsłoną w szybszym tempie. Tu 60 minutowy trening przynosi utratę 800 kcal.

13. Crossfit

Ćwiczenia spalające najwięcej kalorii to zdecydowanie crossfit. Dlaczego? To bardzo intensywny trening siłowy oraz kondycyjny. To opcja dla osób, które naprawdę lubią się zmęczyć. Godzina ćwiczeń daje nam imponujący wynik wynoszący nawet ubytek 1000 kcal.

mezczyzna na crossficie

14. Wspinaczka

Wędrówki po górach, albo wypad na ściankę wspinaczkową to świetny pomysł na spędzenie wolnego czasu i spalenie kilkunastu kalorii. Godzina spędzona na tej formie aktywności fizycznej to wydatek energetyczny rzędu 600 kcal.

15. Aerobik

Trening aerobiku oparty jest na intensywnej wymianie tlenowej. Możemy chodzić na przeróżne zajęcia. Fat burning, czyli ćwiczenia „spalające tłuszcz” to wydatek energetyczny 664 kcal w przeciągu 60 minut. Natomiast ćwiczenia w wodzie to 500 kcal.

Ćwiczenia spalające masę kalorii to przede wszystkim cardio, czyli bieganie, pływanie, skakanie na skakance, tudzież jazda na rowerze. Ich uzupełnieniem będą ćwiczenia siłowe z obciążeniem, na przykład kettbell. Dzięki nim rozbudujesz masę mięśniową, wysmuklisz ciało, a także ujędrnisz i uelastycznisz skórę. Kluczem do sukcesu jest ruch i to kilka razy w tygodniu, a więc zachowanie regularności.

Jak dodatkowo przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Nie tylko odpowiedni trening przyspieszy spalanie tkanki tłuszczowej, bo istnieją jeszcze inne metody redukcji wagi. Bardzo istotnym elementem jest przede wszystkim dobrze zbilansowana dieta. Konieczne jest zachowanie ujemnego bilansu kalorycznego, czyli jemy mniej niż potrzebuje organizm. Odejmujemy od naszej normy miej więcej 300-500 kcal. Co jeszcze można zrobić? Warto stosować w menu naturalne spalacze tłuszczu, takie jak:

  • zielona oraz czerwona herbata
  • ocet jabłkowy
  • kawa
  • ostra papryka
  • pieprz cayenne
  • cynamon
  • imbir
  • kurkuma
  • cytrusy, na przykład grejpfrut, cytryny i limonki.
  Ćwiczenia dla otyłych - najważniejsze zasady i przykładowe plany ćwiczeń

Dobrym pomysłem okaże się jedzenie owoców morza, które są uznawane za naturalne spalacze tłuszczu. To cenne źródło kwasów omega-3, podobnie jak oleje roślinne. W walce o smukłą sylwetkę pomocne okażą się ponadto orzechy, ale koniecznie spożywane w rozsądnej ilości, bowiem są dość kaloryczne, gdy jemy je w nadmiarze.

Dobrze też wybierać suplementy, które podkręcają metabolizm i proces redukcji tkanki tłuszczowej. Te produkty działają na zasadzie termogenezy. Wobec tego podnoszą temperaturę ciała, dzięki temu spalamy więcej kalorii niż zazwyczaj. Takie wsparcie wraz z dobrym planem treningowym przynosi bardzo pozytywne rezultaty. Szukaj suplementów, które mają w składzie, między innymi:

  • wyciąg z zielonej herbaty – zwiększa tolerancję na glukozę, ponadto poprawia wrażliwość na insulinę, a co najważniejsze zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej
  • wyciąg z garcinia cambogi – ten owoc hamuje przemianę tłuszczu z węglowodanów oraz białek, a to dlatego że zawiera kwas hydroksyoctowy
  • CLA, czyli kwas linolowy – on blokuje enzymy, które umożliwiają przenikanie tłuszczu do komórek tłuszczowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *