kobieta wykonuje damskie pompki

Ćwiczenia na biust – TOP 5 ćwiczeń na ujędrnienie i podniesienie biustu


Wiele pań marzy o pełnych i kształtnych piersiach. Odpowiedni trening może nam nieco pomóc, aczkolwiek nie powiększy nam tej części ciała. Zobacz TOP 5 ćwiczeń, które uwydatnią Twój biust!


Ćwiczenia na biust – co trzeba wiedzieć?

Prawdą jest, że trening klatki piersiowej nie spowoduje, że biust stanie się dużo większy. Możemy jedynie unieść piersi, a także je ujędrnić przez co optycznie mogą wydawać się na pełniejsze i bardziej sterczące. Podczas redukcji natomiast możemy zmniejszyć biust, a to dlatego że składa się on w dużej mierze z tkanki tłuszczowej. 

Ćwiczenia na biust to tak naprawdę trening klatki piersiowej, a więc wpływamy jeszcze na ręce oraz plecy. Zatem to dobra opcja w zasadzie dla wszystkich, którzy chcą popracować nad całą sylwetką i swoją kondycją. 

Jeśli chcesz zwiększyć efektywność ćwiczeń na biust stosuj specjalne kremy oraz balsamy ujędrniające. Dobrze dobrany stanik również jest niezbędny, zarówno w czasie aktywności fizycznej, jak i w codziennym życiu.

5 najskuteczniejszych ćwiczeń na biust

Trening klatki piersiowej pomoże nam zadbać o biust. Dzięki niemu stanie się jędrny i pełny. Co ważne nie można przesadzać z obciążeniem! Przydadzą się hantle bądź butelki z wodą, na siłowni wykorzystaj sztangę lub maszyny. Poniżej znajdziesz 5 ćwiczeń, które pomogą uwydatnić piersi:

1. Damskie pompki

To klasyczne ćwiczenie świetnie wpływa na klatkę piersiową, ręce oraz biust. Kobieca odmiana jest dużo łatwiejsza w wykonaniu niż męska. Wygląda tak, że podpierasz się rękami, a nogi są zgięte w kolanie. Zginasz łokcie i przybliżasz się do podłoża. Potem wracasz do pozycji wyjściowej. Wykonaj 10 powtórzeń w 3 seriach, pomiędzy kolejną partią zrób 20 sekund na odpoczynek. 

2. Rozpiętki

Koniecznie przeczytaj  Plank challenge - co to jest i jakie daje efekty?

Kładziesz się na plecach, nogi są zgięte pod kątem 90 stopni. W dłoniach jest obciążenie, na przykład hantle bądź butelki z wodą. Ręce są wyprostowane i znajdują się nad klatką piersiową. Przy wydechu opuszczasz kończyny na bok do chwili aż znajdą się prostopadle do podłogi. Robisz 3 serie po 10 powtórzeń w jednej partii. Możesz kilka sekund odpocząć po każdej skończonej 10.

3. Ćwiczenie z hantlami

Leżysz na plecach, a nogi są ugięte pod kątem 90 stopni. Obciążenie znajduje się w dłoniach nad klatką piersiową. Co ważne nadgarstki są skręcone o 180 stopni, a ręce uginasz. Nie wolno jednak wykręcać nadgarstków! Zachowaj płynność ruchu. Seria ma 10 powtórzeń, robisz 3 partie.

4. Napinanie izometryczne klatki piersiowej

Stoisz prosto w lekkim rozkroku, ręce są zgięte w łokciach i znajdują się blisko klatki piersiowej. Napinamy mięśnie po 3 sekundach rozluźniamy, odprowadzamy następnie kończyny na bok. Ilość serii i powtórzeń jest taka sama, jak w pozostałych pozycjach. Dodatkowo można wykorzystać obciążenie.

5. Napinanie izometryczne ramion

Stoi się w lekkim rozkroku, plecy są proste. Ręce składasz, jak do modlitwy. Musisz z całych sił przyciągać dłonie do siebie. Po 3 sekundach rozluźniasz ręce. Zrób 10 powtórzeń, wystarczą 3 serie. Można w dłonie włożyć złożony ręcznik lub poduszkę.

Te 5 ćwiczeń rób w 3 seriach po 10-12 powtórzeń w zależności od stopnia zaawansowania. Stopniowo zwiększaj liczbę dopasowując ją do swojej kondycji. Dodanie obciążenia dobrze wpłynie na efektywność treningu. Warto z czasem powiększać wagę butelki, bo ciało się przyzwyczaja.

Możesz korzystać nie tylko z hantli i sztangi, ale również z piłki gimnastycznej, a nawet gum oporowych. Ważne jest jednak to, aby ciężar nie był za duży. Ćwiczenia na biust wykonuj 2-3 razy w tygodniu.

Efekty ćwiczeń na biust

Trening klatki piersiowej unosi i ujędrnia biust, poza tym pozytywnie wpływa na naszą postawę. Wzmacniamy do tego mięśnie kręgosłupa, dzięki temu możemy zmniejszyć dolegliwości bólowe. 

Ćwiczenia na biust są polecane nie tylko dla pań z niewielkimi piersiami, ponieważ u osób z pokaźniejszymi powodują, że są one mniej obciążone. Plusem będzie to, że staną się jędrniejsze i uniesione. Zmieni się wobec tego nawet wygląd skóry – gładkość będzie wyczuwalna.

Artykuł zaktualizowany

2 thoughts on “Ćwiczenia na biust – TOP 5 ćwiczeń na ujędrnienie i podniesienie biustu

  1. UWIELBIAM!! Sama robię od poczatku stycznia takie ćwiczenia i widzę, że się lekko ten biust lepiej zarysował. Wiadomo, że pompka nie będzie nie pompują biustu xD Ale są bardziej kształtne. Od siebie dodam, że jak ktoś jeszcze chce bardziej zadbać to polecam peelingi, masaże i kosmetyki dobre czyt. najlepiej naturalne z ruszczykiem, lawendą, topolą czarna, owoce guarany itp. Jak jeszcze dieta jest trzymana i pije się te 2 l. wody dziennie to już w ogóle pięknie jest. No i patrzcie na to co na siebie nakładacie czyli na bieliznę i nie śpijcie na brzuchu 🙂

    1. Cześć Sandra, dzięki za wartościowy wpis. Twoje uwagi są jak najbardziej trafione i na pewno warto z nich skorzystać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *