kobieta wykonuje damskie pompki

Ćwiczenia na biust – TOP 5 ćwiczeń, które uwydatnią Twój biust


Wiele pań marzy o pełnych i kształtnych piersiach. Odpowiedni trening może nam nieco pomóc, aczkolwiek nie powiększy nam tej części ciała. Zobacz TOP 5 ćwiczeń, które uwydatnią Twój biust!


Ćwiczenia na biust – co trzeba wiedzieć?

Prawdą jest, że trening klatki piersiowej nie spowoduje, że biust stanie się dużo większy. Możemy jedynie unieść piersi, a także je ujędrnić przez co optycznie mogą wydawać się na pełniejsze i bardziej sterczące. Podczas redukcji natomiast możemy zmniejszyć biust, a to dlatego że składa się on w dużej mierze z tkanki tłuszczowej. 

Ćwiczenia na biust to tak naprawdę trening klatki piersiowej, a więc wpływamy jeszcze na ręce oraz plecy. Zatem to dobra opcja w zasadzie dla wszystkich, którzy chcą popracować nad całą sylwetką i swoją kondycją. 

Jeśli chcesz zwiększyć efektywność ćwiczeń na biust stosuj specjalne kremy oraz balsamy ujędrniające. Dobrze dobrany stanik również jest niezbędny, zarówno w czasie aktywności fizycznej, jak i w codziennym życiu.

Ćwiczenia na biust – 5 najskuteczniejszych pozycji

Trening klatki piersiowej pomoże nam zadbać o biust. Dzięki niemu stanie się jędrny i pełny. Co ważne nie można przesadzać z obciążeniem! Przydadzą się hantle bądź butelki z wodą, na siłowni wykorzystaj sztangę lub maszyny. Poniżej znajdziesz 5 ćwiczeń, które pomogą uwydatnić piersi:

1. Damskie pompki

To klasyczne ćwiczenie świetnie wpływa na klatkę piersiową, ręce oraz biust. Kobieca odmiana jest dużo łatwiejsza w wykonaniu niż męska. Wygląda tak, że podpierasz się rękami, a nogi są zgięte w kolanie. Zginasz łokcie i przybliżasz się do podłoża. Potem wracasz do pozycji wyjściowej. Wykonaj 10 powtórzeń w 3 seriach, pomiędzy kolejną partią zrób 20 sekund na odpoczynek. 

2. Rozpiętki

Kładziesz się na plecach, nogi są zgięte pod kątem 90 stopni. W dłoniach jest obciążenie, na przykład hantle bądź butelki z wodą. Ręce są wyprostowane i znajdują się nad klatką piersiową. Przy wydechu opuszczasz kończyny na bok do chwili aż znajdą się prostopadle do podłogi. Robisz 3 serie po 10 powtórzeń w jednej partii. Możesz kilka sekund odpocząć po każdej skończonej 10.

3. Ćwiczenie z hantlami

Leżysz na plecach, a nogi są ugięte pod kątem 90 stopni. Obciążenie znajduje się w dłoniach nad klatką piersiową. Co ważne nadgarstki są skręcone o 180 stopni, a ręce uginasz. Nie wolno jednak wykręcać nadgarstków! Zachowaj płynność ruchu. Seria ma 10 powtórzeń, robisz 3 partie.

4. Napinanie izometryczne klatki piersiowej

Stoisz prosto w lekkim rozkroku, ręce są zgięte w łokciach i znajdują się blisko klatki piersiowej. Napinamy mięśnie po 3 sekundach rozluźniamy, odprowadzamy następnie kończyny na bok. Ilość serii i powtórzeń jest taka sama, jak w pozostałych pozycjach. Dodatkowo można wykorzystać obciążenie.

5. Napinanie izometryczne ramion

Stoi się w lekkim rozkroku, plecy są proste. Ręce składasz, jak do modlitwy. Musisz z całych sił przyciągać dłonie do siebie. Po 3 sekundach rozluźniasz ręce. Zrób 10 powtórzeń, wystarczą 3 serie. Można w dłonie włożyć złożony ręcznik lub poduszkę.

Te 5 ćwiczeń rób w 3 seriach po 10-12 powtórzeń w zależności od stopnia zaawansowania. Stopniowo zwiększaj liczbę dopasowując ją do swojej kondycji. Dodanie obciążenia dobrze wpłynie na efektywność treningu. Warto z czasem powiększać wagę butelki, bo ciało się przyzwyczaja.

Możesz korzystać nie tylko z hantli i sztangi, ale również z piłki gimnastycznej, a nawet gum oporowych. Ważne jest jednak to, aby ciężar nie był za duży. Ćwiczenia na biust wykonuj 2-3 razy w tygodniu.

Zalety ćwiczeń na biust

Trening klatki piersiowej unosi i ujędrnia biust, poza tym pozytywnie wpływa na naszą postawę. Wzmacniamy do tego mięśnie kręgosłupa, dzięki temu możemy zmniejszyć dolegliwości bólowe. 

Ćwiczenia na biust są polecane nie tylko dla pań z niewielkimi piersiami, ponieważ u osób z pokaźniejszymi powodują, że są one mniej obciążone. Plusem będzie to, że staną się jędrniejsze i uniesione. Zmieni się wobec tego nawet wygląd skóry – gładkość będzie wyczuwalna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *