kobieta trenuje z recznikiem na plecach

Metoda Fukutsudzi, czyli japońskie ćwiczenia odchudzające


Sposobów na zbicie wagi jest mnóstwo. Metoda Fukutsudzi stała się ostatnio niezwykle popularna. Co to takiego? W jaki sposób wyglądają te japońskie ćwiczenia odchudzające? Z naszego artykułu dowiesz się wszystkiego!


Metoda Fukutsudzi – historia powstania

Metoda Fukutsudzi to zestaw ćwiczeń wywodzący się z Japonii. Ich autorem jest fizjoterapeuta Toshiki Fukutsudzi, stąd też taka właśnie nazwa.

Metoda odchudzająca dr Fukutsudzi to sposób, który powstał na podstawie wieloletniego doświadczenia. Specjalista zauważył, że otyłość wiąże się z nieprawidłowym położeniem miednicy względem kręgosłupa. Poprzez to powstaje wypięcie brzucha do przodu, dlatego wygląda on na zdecydowanie większy. Poprzez ćwiczenia odchudzające Fukutsudzi możemy temu zapobiec.

Nie da się ukryć, że japońskie ćwiczenia na kręgosłup, jako metoda odchudzająca wzbudzają wiele skrajnych emocji. Wałek z ręcznika oraz odpowiednia pozycja ciała to nieskomplikowana metoda na wysmuklenia sylwetki bez potu i wyczerpujących treningów. Jednak nie jest to takie proste, jak wielu się wydaje, bo ułożenie nie jest skomplikowane, a jednak może powodować liczne trudności z wytrzymaniem w takiej pozycji aż kilku minut.

Dla kogo przeznaczona jest Metoda Fukutsudzi?

Metoda Fukutsudzi powoduje, że rozluźniamy mięśnie, poza tym zwiększamy elastyczność powięzi, jak i więzadeł pleców. Dla kogo jest polecany taki trening? Japońskie ćwiczenia odchudzające od dr Fukutsudzi są korzystne dla osób otyłych, jak i dla tych szczupłych. To rozwiązanie sprawdzi się u ludzi, którzy chcą pozbyć się wystającego brzuszka, wobec tego waga nie jest żadnym wyznacznikiem.

Ćwiczenia metodą Fukutsudzi – jak wyglądają?

Trening Fukutsudzi nie jest skomplikowany, ale wymaga dobrego przygotowania. Te japońskie ćwiczenia na kręgosłup nie bazują na żadnym sprzęcie sportowym. Konieczny jest tylko i wyłącznie ręcznik o grubości około 7-10 cm, a także o długości co najmniej 40 centymetrów, który zwijamy ciasno w rulon. Wielu owija go gumką, albo sznurkiem, aby zachował swoją zrolowaną postać przez cały czas. Trenujemy na macie lub na dywanie. Nie może to być jednak zbyt miękkie ani zbyt twarde podłoże!

Koniecznie przeczytaj  Trening klatki piersiowej - jak skutecznie trenować?

Kiedy mamy przygotowany „sprzęt”, a więc rulon to siadamy na podłodze. Nogi są proste, złączone. Zwinięty ręcznik przykładamy do odcinka lędźwiowego. Przytrzymując rulonik przechodzimy do leżenia. Kończyny dolne pozostawiamy wyprostowane, ale piety są lekko skierowane na zewnątrz, a duże palce się ze sobą stykają. Robimy spokojny ruch i wyprostowane ramiona przenosimy za siebie. Umieszczamy je z tyłu w ten sposób, aby małe palce się ze sobą stykały, a kciuki były skierowane na zewnątrz. Leżymy tak spokojnie przez 5 minut. Najlepiej nastawić steper, aby się nie rozpraszać podczas kontroli czasu.

Optymalny czas treningu metodą Fukutsudzi to 5-10 minut. Po zakończonej aktywności fizycznej mogą pojawić się dolegliwości bólowe lub innego rodzaju drobny dyskomfort, to normalna reakcja. Wystarczy wyjąć rulon z ręcznika i pozostać we wcześniejszej pozycji przez kilka minut. To powinno pomóc poczuć ulgę. Jeśli chodzi o wstawanie robimy to bardzo powoli, najpierw przekręcamy się na bok, a dopiero potem unosimy ciało stopniowo przechodząc do pozycji stojącej.

Metoda odchudzania dr Fukutsudzi może być stosowana nawet codziennie, jednak 3 treningi w przeciągu tygodnia w zupełności wystarczą. Maksymalnie 10 minut ćwiczeń nigdy więcej! Warto stopniowo przyzwyczajać ciało do tego rodzaju formy aktywności, dzięki temu dyskomfort będzie mniejszy. Zwiększaj nie tylko liczbę dni, ale i czas jaki poświęcasz na te japońskie ćwiczenia odchudzające.

Koniecznie przeczytaj  Superkompensacja - czym jest i jak długo trwa?

Jakie są korzyści z treningu tą metodą?

Metoda Fukutsudzi efekty daje bardzo pozytywne, ponieważ zyskujemy przede wszystkim zmniejszenie obwodu brzucha ze względu na prawidłowe napięcie brzucha oraz przesunięcie go ku tyłowi względem osi. To nie wszystkie korzyści, bowiem:

  • nasza postawa zostaje skorygowana
  • dolegliwości bólowe będą zmniejszone
  • napięcie w lędźwiach zostaje zniesione.

Niektóre osoby stosujące tę metodę zauważyły również:

  • lepszą jakość snu
  • przypływ energii
  • zrelaksowanie
  • łatwiejsze oddychanie.

Ciekawostką jest fakt iż można „urosnąć” o 1-2 centymetry. Jest to konsekwencja tego, że kręgosłup wrócił do prawidłowego ustawienia. Japońskie ćwiczenia odchudzające mają wobec tego masę zalet.

Metoda Fukutsudzi – przeciwwskazania

Ważne jest to, że metoda Fukutsudzi nie jest dobrym pomysłem dla każdego, bowiem większe wady postawy mogą być kłopotem. Konieczna jest konsultacja lekarska, aby ocenić stan naszego zdrowia. Ortopeda, albo fizjoterapeuta stwierdzi, czy możemy wykorzystać metodę Fukutsudzi, czy nie.

Jeśli mamy wady postawy bądź zwyrodnienie kręgosłupa musimy uważać, podobnie jest u osób z bólem niewiadomego pochodzenia, wtedy nie powinniśmy wykonywać ćwiczeń dr Fukutsudzi.

Natomiast jeśli podczas treningu z wykorzystaniem metody Fukutsudzi czujemy mocny dyskomfort skracamy czas leżenia na wałku do 1 minuty. Potem stopniowo wydłużamy o kolejne sekund aż dojdziemy do 5-10 minut i obserwujemy reakcje organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *