pompka szwedzka krok 5

Pompki szwedzkie

Główne mięśnie działające w trakcie ćwiczenia

  • Trójgłowy ramienia

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Ustaw ławkę z dala od innych sprzętów.
  • Usiądź na ławce i osadź na niej dłonie chwytając jej krawędź.
  • Wystaw nogi w przód osadzając pięty na podłodze.

 pompka szwedzka krok 1

Krok 1

Krok 2

Krok 3

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Napnij brzuch i wysuń pośladki w przód poza ławkę zostając opartym dłońmi o ławkę i wyprostuj całkowicie nogi.
  • Weź wdech i rozpocznij opuszczanie pośladków w dół zginając oba ramiona jednocześnie.
  • Zatrzymaj ruch opuszczania w momencie gdy kąt pomiędzy kością ramienną i przedramieniem wynosił 90 stopni po czym wydychając powietrze zdecydowanym ruchem wyciśnij się w górę prostując ramiona.

pompka szwedzka krok 4

Krok 4

pompka szwedzka krok 5

Krok 5

pompka szwedzka krok 6

Krok 6

Podpowiedzi

  • Trzymaj spięty brzuch by móc lepiej kontrolować pozycję tułowia.
  • Unikaj wykonywania przeprostów w stawach łokciowych w fazie wyciśnięcia.
  • Pilnuj by tułów w trakcie ruchu w dół i w górę pozostał zgięty, unikaj wznoszenia bioder.
  • Jeśli mobilność twoich barków na to nie pozwala, opuszczaj się w dół tak nisko jak możesz. Wymuszanie zakresu ruchu może być szkodliwe ponieważ to ćwiczenie jest bardzo inwazyjne dla obręczy barkowej.
Koniecznie przeczytaj  Wyciskanie sztangi wąskim chwytem

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *