wyciskanie żołnierskie faza 4

Wyciskanie żołnierskie sztangi nad głowę

Mięśnie działające w trakcie ćwiczenia:

  • Mięsień naramienny część przednia i boczna,
  • Piersiowy większy część górna,
  • Trójgłowy ramienia,

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Ustaw sztangę na stojakach troszkę niżej niż linia obojczyków
  • Ustaw się przed sztangę w odległości odpowiadającej długości ramienia
  • Złap sztangę nachwytem w rozstawie ramion odpowiadającym szerokości obręczy barkowej

 wyciskanie zolnierskie sztangi nad glowe krok 1

Krok 1

wyciskanie zolnierskie sztangi nad glowe krok 2

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Podejdź pod sztangę prostym tułowiem na zgiętych nogach i wprowadź łokcie pod nadgarstki.
  • Zepnij brzuch i wypychając się z nóg wstań ze sztangą zdejmując ją ze stojaków.
  • Odejdź od stojaków na bezpieczną odległość.
  • Głowę trzymaj neutralnie, sztangę na linii obojczyków a łokcie pod nadgarstkami.
  • Weź wdech i wydychając powietrze wypchnij sztangę nad głowę prostując ramiona.
  • Powoli opuść sztangę na obojczyki biorąc kolejny wdech by nabrać powietrza do kolejnego powtórzenia.
Koniecznie przeczytaj  Hip thrust

wyciskanie zolnierskie sztangi nad glowe krok 3

Krok 3

wyciskanie zolnierskie sztangi nad glowe krok 4

Krok 4

wyciskanie zolnierskie sztangi nad glowe krok 5

Krok 5

wyciskanie zolnierskie sztangi nad glowe krok 6

Krok 6

Podpowiedzi

  • Prowadź łokcie w jednej linii i unikaj ich nadmiernego odwodzenia na boki zarówno podczas wyciśnięcia jak i opuszczenia sztangi ponieważ łokcie muszą podpierać nadgarstki w pionie.
  • Pilnuj napięcia mięśni brzucha.
  • Biodra i kolana utrzymuj proste.
  • Kontroluj ruch, unikaj wybijania sztangi z nóg i odchylania się tułowia w tył

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *