wyciskanie sztangi wąskim chwytem krok 5

Wyciskanie sztangi wąskim chwytem

Główne mięśnie działające

  • Trójgłowy ramienia

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Ustaw ławkę między stojakami
  • Haki na stojakach ustaw tak by znajdowały się równoglegle względem siebie na wysokości około 10cm niższej niż długość twojego ramienia w linii prostej od poziomu ławki
  • Ustaw sztangę na hakach i dobierz odpowiednie dla Ciebie obciążenie.
  • Siądź na skraju ławki i wyłóż się w tył na plecy(uważaj na głowę by nie uderzyć potylicą o gryf sztangi)

wyciskanie sztangi waskim chwytem krok 1

Krok 1

wyciskanie sztangi waskim chwytem krok 2

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Złap sztangę rozstawem dłoni odpowiadającym szerokości twoich barków lub troszkę bardziej wąsko.
  • Wypchnij sztangę w górę prostując ramiona i przenieś ją powoli nad środkową część klatki piersiowej (mostek).
  • Weź wdech i powoli rozpocznij opuszczanie sztangi w dół zginając ramiona.
  • Sztangę przyłóż do splotu słonecznego i wydychając powietrze, zdecydowanym ruchem wyciśnij ją w górę prostując ramiona.

wyciskanie sztangi waskim chwytem krok 3

Krok 3

wyciskanie sztangi waskim chwytem krok 4

Krok 4

wyciskanie sztangi waskim chwytem krok 5

Krok 5

wyciskanie sztangi waskim chwytem krok 6

Krok 6

Podpowiedzi

  • Prowadź łokcie tak by ramiona znajdowały się bezpośrednio przy tułowiu W ten sposób lepiej zapracuje mięsień trójgłowy a w mniejszym stopniu piersiowy.
  • Bierz wdech zanim zaczniesz opuszczać sztangę w dół, a wydech wykonuj w ostatniej fazie wyciśnięcia.
  • Opuszczaj sztangę dwa razy dłużej niż ją wyciskasz.
  • Nadgarstki w najniższym punkcie opuszczania sztangi w dół powinny znajdować się w linii pionowej nad łokciami.
  • Trzymaj odcinek lędźwiowy przyciśnięty do ławki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *